Gå til innhold

Hva er dette? Bilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble bitt av noe igår og etter noen timer kom det en lilla ring rundt bittet. Det er også litt hovent og ømt. Hva kan det være?

2itqvxj.jpg

Anonymous poster hash: 58c62...003

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sannsynlig et flåttbitt! Ring legevakten og hør om de mener du skal komme inn i dag eller om du kan vente til i morgen og ringe fastlegen da.

Anonymous poster hash: c845c...4f5

Skrevet

Pokker, jeg håper det ikke er det. Det skjedde på dagen i går. Kommer meg ingen plass ikveld, er alene hjemme med babyen og mannen har med bilen på jobb.

Skrevet

Om legevakten vil ha deg inn nå så må du Ta taxi med babyen

Anonymous poster hash: 27c8f...b33

Skrevet

Om legevakten vil ha deg inn nå så må du Ta taxi med babyen

Bor 30 min unna legevakta så det har jeg ikke råd til. Men er på tlf med dem nå, i verste fall får mannen kommer hjem. HI (nå fra pc).

Skrevet

Synes ikke det ser ut som et flåttbitt, jeg ville sett det andre til i morgen

Anonymous poster hash: accad...e06

Skrevet

Synes ikke det ser ut som et flåttbitt, jeg ville sett det andre til i morgen Anonymous poster hash: accad...e06

legen bør jo vurdere hva dette er

Skrevet

Synes ikke det ser ut som et flåttbitt, jeg ville sett det andre til i morgen

Anonymous poster hash: accad...e06

Det kan godt være et flåttbitt som har overført smitte selv om det ikke har den karakteristiske større ringen. Ikke alle får den ringen.

Hi, når du oppsøker lege, vær obs på at hvis de tar blodprøve av deg og sier du ikke er smittet, så er ikke det sikkert. Kroppen rekker gjerne ikke å danne antistoffer før det er gått to uker etter bitt hvis det er smitte.

Jeg greier ikke si fra bildet om det er flåttbitt eller ikke, men du risikerer at det er det, så du bør få det sjekket.

Anonymous poster hash: a54c4...bca

Skrevet

Ringte legevakta. De hadde ikke tid til å se på det, men fikk beskjed om å tegne rundt ringen og se om det spredde seg. Hvis det ikke spredde seg og jeg ikke følte meg syk skulle jeg bare la være å gjøre noe. Så ser det an til imorgen iallefall. HI

Skrevet

Jeg hadde noe liknende en gang, det var bitt av fugleloppe. Har du vært borti duer el.l?

Anonymous poster hash: 46d3f...150

Skrevet

Hvor er bittet lokalisert? Armen, foten? Vanskelig å se ut fra bildet. Jeg tenker at du hadde merket dersom en flått satt på deg i mer enn ett døgn. Hvor i landet bor du? Flåtten er stort sett ikke farlig nord for Oslo. Det er i telemarksområdet og på Sørlandet at flått med borreliose for det meste holder til. Gjør stikket/bittet vondt nå? Klør det?

Jeg tenker veps eller biestikk, uten at jeg er helsepersonell eller noen annen form for ekspert...

Anonymous poster hash: 0441e...88f

Skrevet

Hvor er bittet lokalisert? Armen, foten? Vanskelig å se ut fra bildet. Jeg tenker at du hadde merket dersom en flått satt på deg i mer enn ett døgn. Hvor i landet bor du? Flåtten er stort sett ikke farlig nord for Oslo. Det er i telemarksområdet og på Sørlandet at flått med borreliose for det meste holder til. Gjør stikket/bittet vondt nå? Klør det?

Jeg tenker veps eller biestikk, uten at jeg er helsepersonell eller noen annen form for ekspert...

Du kan fint bli smittet andre steder i landet, og også mye før det har gått et døgn.

HI: Dette tar du til lege!

Anonymous poster hash: 15c79...144

Skrevet

Du kan fint bli smittet andre steder i landet, og også mye før det har gått et døgn.

HI: Dette tar du til lege!

Anonymous poster hash: 15c79...144

Signerer. Ta dette seriøst HI.

Anonymous poster hash: 030b6...ad4

Skrevet

Signerer. Ta dette seriøst HI.Anonymous poster hash: 030b6...ad4

Du kan godt ta det til lege, hi, men ikke bli skuffet hvis legen stiller deg de samme spm som jeg gjorde. Hold oss oppdatert da.

Skrevet

Hi her.

Bittet er nede på ankelen, jeg er rimelig sikker på at jeg hadde merket om det satt flått der, men man vet aldri. Bor selvfølgelig i tjukkeste flåttland på Sørlandet og katten drar med seg flått inn daglig til tross for flåttkurer. Men jeg mener å huske at noe beit meg på ett av beina da vi var på stranda igår, så det kan være det. Området er hovent og ømt, men klør ikke. Ringen rundt er mer lilla enn rød. Har snakket med legevakt og fikk beskjed om å følge med ringen rundt, men dersom den ikke vokste og jeg ikke følte meg syk var det ufarlig. Men tar selvfølgelig kontakt med lege dersom jeg blir i tvil.

Skrevet

Hi her.Bittet er nede på ankelen, jeg er rimelig sikker på at jeg hadde merket om det satt flått der, men man vet aldri. Bor selvfølgelig i tjukkeste flåttland på Sørlandet og katten drar med seg flått inn daglig til tross for flåttkurer. Men jeg mener å huske at noe beit meg på ett av beina da vi var på stranda igår, så det kan være det. Området er hovent og ømt, men klør ikke. Ringen rundt er mer lilla enn rød. Har snakket med legevakt og fikk beskjed om å følge med ringen rundt, men dersom den ikke vokste og jeg ikke følte meg syk var det ufarlig. Men tar selvfølgelig kontakt med lege dersom jeg blir i tvil. Anonymous poster hash: 58c62...003

Godt. Håper det går bra med deg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...