Gå til innhold

Er noen mennesker mer lettrente enn andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er at en venninne og jeg begynte å jogge sammen for to måneder siden.

Jeg har merket den siste tiden at jeg har mye mer inne og gjerne kan løpe fortere og raskere.

Vi hadde likt utgangspunkt, ca like overvektig og like utrent.

Nå har min venninne ferie og jeg har løpt samme rute alene.

Jeg løp den 6 minutter raskere enn hva jeg gjorde med henne tidligere i uka.

Min venninne er virkelig sliten så jeg tror hun gir alt.

Er det mulig å være mer lettrent og respondere bedre på trening enn min venninne?

Anonymous poster hash: 396c5...c8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fullt mulig! Vi er alle forskjellige. Akkuratt som at noen bygger raskere muskler enn andre, kan man få raskere bedre kondis enn andre 😊

Anonymous poster hash: 24e22...ec9

Skrevet

Absolutt. Jeg er mer som venninna di, mwn jeg har drevet med bikinifitness før så keg kan bygge utrolig mye muskler på bare noen uker. imens samboer trenger bare tre joggeturer for å komme i toppform igjen (har tidligere trent mye løping).

Anonymous poster hash: 69169...a05

Skrevet

Enig med de over, man har ulike anlegg.

I tillegg er det flere ting som kan spille inn - kosthold, ernæringsstatus, restitusjon, søvn, annet stress/bekymringer i hverdagen.

Jeg har sååå lyst til å jogge igjen, men kan ikke pga. langvarig sykdom. Gleder meg vilt til jeg forhåpentligvis kan begynne igjen :)

Og det til tross for at jeg ikke tror jeg er spesielt lettrent når det kommer til kondis.

Når dere skal jogge sammen igjen, husk at du får godt treningsutbytte selv om dere jogger sammen. Snakk med henne om at du har oppdaget at du har fått bedre kondis. Om dere fortsetter å være såpass forskjellige så kan dere likevel jogge sammen, men da kan du f.eks. legge inn litt intervaller. Du spurter en liten strekning og så jogger du tilbake til henne, jogger sammen med henne litt før du legger ned en ekstra spurt. Jeg har gjort det sammen med venninner, og det fungerer veldig bra så lenge man er enig om det og ingen lar seg stresse av det. Jeg har vært både den veldig mye dårligere trente og den som har vært best trent, så har prøvd begge roller. Viktig å snakke om det at man er forskjellig og at dere ikke konkurrerer mot hverandre, men kun med dere selv.

Anonymous poster hash: b1980...5ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...