Gå til innhold

Frelsesarmeen eller Uff?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av å sortere klær for gi bort i arveklær. Hadde de nå enda blitt glad for det, men det blir bare et skuldertrekk og sett det borti der. Kjenner jeg heller vil gi det til noen som virkelig trenger det og så kan jeg levere det med en gang. Kanskje andre steder man kan levere?

 

Anonymous poster hash: 0ed2c...1b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg velger Uff fremfor Frelsesarmeen, men for meg er det pga holdningen Frelsesarmeen har til homofile (i negativ retning).

 

Anonymous poster hash: 96270...3b1

Skrevet

Jeg velger Uff fremfor Frelsesarmeen, men for meg er det pga holdningen Frelsesarmeen har til homofile (i negativ retning).Anonymous poster hash: 96270...3b1

Enig i dette.Skulle akkurat til å skrive det samme:-)

 

Anonymous poster hash: 34df7...d08

Skrevet

Jeg velger Uff fremfor Frelsesarmeen, men for meg er det pga holdningen Frelsesarmeen har til homofile (i negativ retning).

 

Anonymous poster hash: 96270...3b1

Jeg er enig i at de har et problematisk forhold til homofile, sånn offisielt, men ellers driver de i det minste på en slik måte at man vet hvor det man gir havner. Det samme kan man ikke si om UFF, reg linken postet over her bl.a...

 

Anonymous poster hash: fb887...3e7

Skrevet

Frelsesarmeen. Jeg leste et sted at uff sender altfor mye klær til fattige land - slik at de som faktisk lever av å sy klær der ikke har jobb.

Skrevet

Jeg gir til en organisasjon som heter hjelp oss å hjelpe. De gir klærne videre til de som virkelig trenger det. Gratis. Finner de på Facebook

Skrevet

Det kommer an på hvor du bor i landet, men er du i nærheten av Oslo så er fattighuset et veldig godt alternativ.

Skrevet

Det kommer an på hvor du bor i landet, men er du i nærheten av Oslo så er fattighuset et veldig godt alternativ.

Problemet med Fattighuset er at det er så godt som umulig å få gitt dem noe siden de har åpningstid når folk flest er på jobb.

 

Anonymous poster hash: fb887...3e7

Skrevet

Problemet med Fattighuset er at det er så godt som umulig å få gitt dem noe siden de har åpningstid når folk flest er på jobb.

 

Anonymous poster hash: fb887...3e7

Det har jeg ikke tenkt på, har pleid å levere i lunsjen så det har ikke vært et problem... 😊

Gjest Antarctica
Skrevet

Frelsesarmeen. Jeg leste et sted at uff sender altfor mye klær til fattige land - slik at de som faktisk lever av å sy klær der ikke har jobb.

Uff selger klærne og stikker pengene i lomma. De er utløper av Tvind-sekten som også drev Den reisende folkehøyskolen. Skolen var rent skalkeskjul for pengeinnsamling til sektens leder, som nå sitter i et land i Latin-Amerika og bruker dem opp. Han kan ikke utleveres til Danmark, selv om han har begått utallige lovbrudd der i forbindelse med Uff- og Tvind-businessen.

Skrevet

Jeg gir til lokale hjelpeorganisasjoner(menigheter) som selv reiser til Øst-Europa

Men noen av mine klær kan jeg gi til Fretex, f eks litt finere klær.



Anonymous poster hash: a148e...b02
Skrevet

Det har jeg ikke tenkt på, har pleid å levere i lunsjen så det har ikke vært et problem... 😊

Ja, hvis man har mulighet til å forlate arbeidsplassen i lunsjen og også jobber så nært dem at det er mulig tidsmessig, er jo det er alternativ. Jeg kan ikke noen av delene, så er derfor jeg har bitt meg merke i åpningstidene.

 

Anonymous poster hash: fb887...3e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...