Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #1 Skrevet 10. juli 2016 Ungene er bare helt umulige for tida. Uansett hva man ber dem om er det nei, skal bare, har ikke lyst osv. Nå har jeg dekket frokostbordet og jeg og minsten er ferdig spist. Femåringen og seksåringen leker fremdeles i stua etter flere beskjeder om at det er mat. Ville dere bare pakket bort frokosten og bedt dem vente til lunsj? Det er iallfall det som frister mest nå... Anonymous poster hash: 41d45...be2
Appelsinpiken Skrevet 10. juli 2016 #2 Skrevet 10. juli 2016 Rydd inn igjen. Er de sultne,så får de ordne seg selv evt
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #5 Skrevet 10. juli 2016 Du må gi tydlige beskjeder. EN gang og FORVENTE at de gjør som du sier! Når du gir en beskjed går du bort til barna, får øyenkontakt og gir beskjeden. Nå skal vi spise, kom å sett deg ved bordet. Dersom de ikke går av seg selv, leder du dem bort til bordet. Nå når du har prestert å gi dem mange beskjeder og godtar at de ikke kommer tar de deg selvsagt ikke seriøst. ikke vær så tafatt! Anonymous poster hash: 3eddd...d99
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #6 Skrevet 10. juli 2016 Du må gi tydlige beskjeder. EN gang og FORVENTE at de gjør som du sier! Når du gir en beskjed går du bort til barna, får øyenkontakt og gir beskjeden. Nå skal vi spise, kom å sett deg ved bordet. Dersom de ikke går av seg selv, leder du dem bort til bordet. Nå når du har prestert å gi dem mange beskjeder og godtar at de ikke kommer tar de deg selvsagt ikke seriøst. ikke vær så tafatt! Anonymous poster hash: 3eddd...d99 Haha. Aldri gjort... Vet du, de har nok kommet i en litt opposisjonsalder, og uansett hva jeg har gjort så er de like umulige. Enten har du ikke barn, eller du har små barn eller muligens enkle barn som ikke opponerer. Sier litt når du så inngående prøver å fortelle en firebarnsmor hva hun skal gjøre. Anonymous poster hash: 41d45...be2
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #7 Skrevet 10. juli 2016 Haha. Aldri gjort... Vet du, de har nok kommet i en litt opposisjonsalder, og uansett hva jeg har gjort så er de like umulige. Enten har du ikke barn, eller du har små barn eller muligens enkle barn som ikke opponerer. Sier litt når du så inngående prøver å fortelle en firebarnsmor hva hun skal gjøre. Anonymous poster hash: 41d45...be2 Vel, jeg er enig med hun over her, og jeg er trebarnsmor. Barna mine vet at når jeg for en beskjed så skal de høre. Jeg hadde aldri latt de fortsette leken mens frokostbordet sto dekket og klart. Hører de ikke etter blir det konsekvenser. Da tar jeg lekene, rett og slett. Hører de fremdeles ikke etter så velger de selv å ikke få frokost. Da er det ikke mat før neste måltid. Det har aldri skjedd, fordi de tar imot beskjeder (med sure miner, trass og skriking). Men å gi de gjentatte beskjeder uten at de hører og at det ikke får konsekvenser og å la de fortsette med leken, det synes jeg vitner om at de har lite respekt for deg, kanskje fordi du er inkonsekvent. Anonymous poster hash: 52b16...ee0
Gjest Antarctica Skrevet 10. juli 2016 #8 Skrevet 10. juli 2016 Haha. Aldri gjort... Vet du, de har nok kommet i en litt opposisjonsalder, og uansett hva jeg har gjort så er de like umulige. Enten har du ikke barn, eller du har små barn eller muligens enkle barn som ikke opponerer. Sier litt når du så inngående prøver å fortelle en firebarnsmor hva hun skal gjøre. Anonymous poster hash: 41d45...be2 Spør du om så banale råd når du har fire barn og mener deg erfaren, da? Syns også det var tannløst å måtte mase fem ganger uten selv å komme på å ta vekk maten. Men bevares, vi har hver våre måter...
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #9 Skrevet 10. juli 2016 Spør du om så banale råd når du har fire barn og mener deg erfaren, da? Syns også det var tannløst å måtte mase fem ganger uten selv å komme på å ta vekk maten. Men bevares, vi har hver våre måter... Enig! 😂 Anonymous poster hash: 79818...e89
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #10 Skrevet 10. juli 2016 Kanskje å be om banalt råd, men har aldri vært nødt til å mase. Fordi de hører etter når jeg gir en beskjed vanligvis. Ferien har dog tydeligvis gitt bivirkninger jeg ikke liker. Men bevares. Fyr løs... Anonymous poster hash: 41d45...be2
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #11 Skrevet 10. juli 2016 Kanskje å be om banalt råd, men har aldri vært nødt til å mase. Fordi de hører etter når jeg gir en beskjed vanligvis. Ferien har dog tydeligvis gitt bivirkninger jeg ikke liker. Men bevares. Fyr løs... Anonymous poster hash: 41d45...be2 Slutt å spille offer. Dette ba du om selv med det arrogante svaret ditt ovenfor... Anonymous poster hash: 79818...e89
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #12 Skrevet 10. juli 2016 Haha. Aldri gjort... Vet du, de har nok kommet i en litt opposisjonsalder, og uansett hva jeg har gjort så er de like umulige. Enten har du ikke barn, eller du har små barn eller muligens enkle barn som ikke opponerer. Sier litt når du så inngående prøver å fortelle en firebarnsmor hva hun skal gjøre. Anonymous poster hash: 41d45...be2 Jeg har tre barn (på4,7 og 11 år) og er barnehagelærer så jeg har litt erfaring med barn... Du spurte etter råd og jeg svarte... Hvis du syns din metode fungerer så trenger du ikke høre på mine råd. Dette fungerer for meg hjemme og på jobb, men om du syns din metode fungerer bedre så fortsett med det. Anonymous poster hash: 3eddd...d99
*Miss Marple* Skrevet 10. juli 2016 #13 Skrevet 10. juli 2016 Haha. Aldri gjort... Vet du, de har nok kommet i en litt opposisjonsalder, og uansett hva jeg har gjort så er de like umulige. Enten har du ikke barn, eller du har små barn eller muligens enkle barn som ikke opponerer. Sier litt når du så inngående prøver å fortelle en firebarnsmor hva hun skal gjøre. Anonymous poster hash: 41d45...be2 Du spør om råd og blir sur når du får svar? Ja, jeg hadde ryddet bort frokosten om de ikke kom før dere andre var ferdige.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #14 Skrevet 10. juli 2016 Ungene er bare helt umulige for tida. Uansett hva man ber dem om er det nei, skal bare, har ikke lyst osv. Nå har jeg dekket frokostbordet og jeg og minsten er ferdig spist. Femåringen og seksåringen leker fremdeles i stua etter flere beskjeder om at det er mat. Ville dere bare pakket bort frokosten og bedt dem vente til lunsj? Det er iallfall det som frister mest nå... Anonymous poster hash: 41d45...be2 Når bordet er dekket og barna ikke kommer etter en beskjed må du jo gjøre noe med en gang, ikke stå og vente. Enten gå og leie de inn på badet for å vaske seg, eller ta bort lekene og si at de kan fortsette etter frokost. Barna er sikkert langt inn i lekeverden, og trenger en tydelig voksen for å reagere. Anonymous poster hash: 27f6b...799
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå