Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #1 Skrevet 10. juli 2016 Vi er invitert i dåp til ei venninne og skal ha med barna. De kom hjem fra ferie hos sin far på mandag og har siden det ikke helt vært til å snakke til. Barn er barn så det får nå være, men tenker at det kan være lurt å holde de borte fra kirka og heller kun dukke opp i feiringen etterpå.. siden kirka kan ta sin tid og med to stk med maur i rumpa og ikke helt lydhøre om dagen. Liker ikke å "forstyrre" seremonier.. Hva hadde du gjort? Takker for alle svar ☺ Anonymous poster hash: cbc01...7f4
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #2 Skrevet 10. juli 2016 Jeg tar alltid med barna i kirka, fordi jeg syns det er en viktig lærdom i livet å kunne sitte litt i ro under slike seremonier. Barna skal ikke få bestemme at alt er kjedelig og at de dermed har rett til å oppføre seg som de vil. De får alltid med seg bøker, og løfte om belønning om det går bra. Det har ikke alltid funka, spesielt før 3-års alderen, og da går vi bare rolig ut av kirken og er ute til det er ferdig. Har ihvertfall prøvd da. Anonymous poster hash: b2d8e...802
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #3 Skrevet 10. juli 2016 Spørs litt på alder. Men jeg syns barn tidlig kan lære at innimellom må man gjøre "kjedelige" ting. Da må de bare sitte i ro. Går det absolutt ikke så hadde jeg heller tatt de med utenfor kirka i seremonien. Ofte har kirkene lekeplass med tegbesaker o.l nettopp fordi barn ofte blir utålmodige. Anonymous poster hash: bf480...e6d
Gjest Stjerneklart Skrevet 10. juli 2016 #4 Skrevet 10. juli 2016 Jeg gjorde det sånn da jeg hadde en baby på 5 måneder. Kom bare til selskapet etterpå, og det syntes min venninne (mor til dåpsbarnet) at var heeelt i orden. Hun hadde tross alt baby selv og visste godt hvor vanskelig det ville være å sitte pent og rolig med ham. Om barna derimot er over 3 år går det vel som regel an å snakke rolig til dem under seremonien og forklare dem at de må sitte stille og rolig. Skulle det komme en setning og kommentar fra dem innimellom trenger du ikke å tenke på det. Barn er barn, de fleste har litt forståelse for at man ikke alltid har kontroll på hva de gjør og sier. Og blir det for ille, at en slår seg helt vrang slik at man forstyrrer seremonien og ikke hører presten prate en gang, er det ikke verre enn å gå ut
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #5 Skrevet 10. juli 2016 De pleier å være med til vanlig, men det er litt ekstra spesielt nå siden de har funnet ut nye uromomenter å holde på med for å si det slik. De er 2 og 4.. Så jeg er bare litt usikker om det er lurt akkurat i dag. Mulig jeg får prøve uansett.. Anonymous poster hash: cbc01...7f4
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #6 Skrevet 10. juli 2016 Fireåringen burde klare det. Min toåring VET jeg ikke hadde klart å holde seg rolig så lenge. Hadde nok ikke dratt i kirka på grunnlag av minste. 🙊 Anonymous poster hash: 74b30...fb4
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #7 Skrevet 10. juli 2016 Det har pleid å gå fint tidligere, men som sagt så har de ikke landa helt her hjemme nå siden de kom hjem og tester ut mye rart om dagene så ble brått litt usikker. Tenker jeg reiser og ser hvordan det går, vi får evnt bare slappe av og ta det med ro på utsiden hvis det blir for mye 😉 Anonymous poster hash: cbc01...7f4
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #8 Skrevet 10. juli 2016 Er en bedt til dåp stiller en jo opp i kirken så langt en kan. Vi var i dåp i juni med og hadde med begge barna i kirken. Eldste er 3 år og yngste var 6 mnd. Anonymous poster hash: a117e...91f
Hjertefru Skrevet 10. juli 2016 #9 Skrevet 10. juli 2016 Hadde stilt, men i vår kirke er det en tegne/lekekrok bak i kirka da...
Løvetanner Skrevet 10. juli 2016 #10 Skrevet 10. juli 2016 Jeg tenker at i en barnedåp er det greit med litt "liv" i kirka, så jeg hadde tatt dem med og fulgt rådene du har fått av de over her. I en begravelse hadde jeg ikke tatt med barna hvis jeg visste de ville forstyrre, i et bryllup er jeg litt usikker.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #11 Skrevet 10. juli 2016 Jeg tenker at i en barnedåp er det greit med litt "liv" i kirka, så jeg hadde tatt dem med og fulgt rådene du har fått av de over her. I en begravelse hadde jeg ikke tatt med barna hvis jeg visste de ville forstyrre, i et bryllup er jeg litt usikker. I ett bryllup vil vanligvis IKKE brudeparet at noens unger lager litt " liv" i kirken... Anonymous poster hash: c05ce...0bd
*Miss Marple* Skrevet 10. juli 2016 #12 Skrevet 10. juli 2016 Fyll opp med rosiner og småleker og prøv. I verste fall tar du de med deg ut. Og bruk tiden frem til kirketid på å forberede dem om hva som skal skje og at man da må sitte rolig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå