Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #1 Skrevet 9. juli 2016 Sosiale medier? Kode til telefonen? Restriksjoner (innstillinger)? Gutten er 11 og et halvt. Anonymous poster hash: 05966...c04
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #2 Skrevet 9. juli 2016 Ingenting lenger på 7. og 10. klassingene, de får ha telefonene sine i fred for meg Full kontroll for 4.klassingen, der har he kode og sjekker den flere ganger i uken. Hun er ikke på noen sosiale medier enda. Anonymous poster hash: 46c38...ffc
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #3 Skrevet 9. juli 2016 11 og 13 åringen. Jeg skal ha passord til alt, om ikke får de ikke lov å ha det. De vet også at jeg når som helst kan gå inn og titte, så er det noe de ikke vil jeg skal se må de la være. Jeg er ikke mye inne og sjekker, sjekker en sjelden gang at jeg kommer meg inn igrunn bare. Fikk tips om å se en diskusjon 11åringen var med på. Fra hennes side sa hun ikke noe stygt, men vi tok en lang prat om hvordan vi snakker til hverandre og hvordan andre kan føle det. Hun var glad jeg hadde sjekket, for hun syns hele samtalen var ekkel. En annen mor var veldig glad for tipset, hun fikk vite mye om sitt barn hun ikke viste. Ting hun nå søker hjelp om. Så tross en ikke like hyggelig samtale, har det faktisk vært veldig bra at vi kan gå inn og se hva de gjør. Hun eldste kom til meg og viste en samtale endel hadde på instagram, en gruppesamtale. Hun kom til meg mens den pågikk, så tok en prat med henne om hva hun tenkte og ønsket med dette. Hun ønsket at jeg skulle ringe foreldrene til den ene som ble utsatt for sterk nettmobbing. Blandt annet drapstrusler. Jeg vet ikke helt hvordan det endte, men de hadde hvertfall en samtale med politiet vet jeg. Merkelig nok så syns ungene det er veldig godt å vite at jeg kan gå inn og se. For slik som hun eldste, så kan hun skylde på meg om hun viser meg noe som hun mener jeg skal se. For henne er det helt greit at jeg er den strenge og kjipe moren, og da vil hun heller vise meg slike ting enn at jeg skal finne det ut selv. Ungene vet vi foreldre snakker sammen og at vi vet mer enn de tror. Jeg vet klassekameratene hennes vet jeg kan titte på tingene hennes, men de har aldri sagt noe negativt om det til mitt barn elle meg. Og jeg tenker at de ikke syns det er så ille, for jeg blitt alltid tatt godt imot. Unger som roper, vinker og kommer løpende hver gang jeg er med noe i forbindelse med skolen. Nå er jeg med på det meste, siden jg har tid og ungene mine sier de gjerne vil ha meg der. De vil heller ha meg enn mange andre foreldre. Så her i huset vet de jeg kan sjekke, men sjekker ikek veldig mye. Vi snakker åpent om det meste og her sitter vi alle på det meste når vi er i samme rom også. Ingen som lukker seg inne på ett rom, selv om de kan gjøre det også. Anonymous poster hash: 7b032...0ab
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #4 Skrevet 10. juli 2016 15 åringen har jeg null kontroll på. Har bare på innstillinger så hun ikke får kjøpt ting, ringt utlandet og bruker alt for mye nett. 9 åringen har jeg innstilling på, så han får ikke gått på nett, med mindre det er wifi. Og ellers ikke kjøpe ting, ringe utlandet. Hans telefon ligger tilgjengelig hele tiden, da han bare bruker den til å ringe meg. Anonymous poster hash: 93437...f8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå