Gå til innhold

Mannen "tvang" eksen til abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nettopp vite noen jeg har mistenkt lenge, når jeg møtte mannen min hadde han nettopp kommet ut av et forhold. Eksen virket (hans versjon) som en veldig masete og klengete dame som ikke ville akseptere at det var over. Hun oppsøkte oss etter jeg flyttet inn og mannen truet med å ringe politiet!

Men vi har nå slitt med å bli gravide og vært til utredning. Først i kveld fortalte han at eksen var gravid når de gjorde det slutt og han innrømmer han presset henne hardt for å avbryte.

Jeg synes dette er vondt å høre, også fordi han viser nå en side ved seg som jeg ikke trodde han hadde. Han innrømmer å ha vært ganske avvisende når hun trengte støtte og har fremstilt henne som en heks og dramaqueen.

Huff, jeg synes dette er så vanskelig å ta innover meg, både i den situasjonen vi er i og vite at han har behandlet noen så urettferdig! Jeg tror det går bra med henne nå, men det blir for dumt om jeg tar kontakt? Jeg ville så gjerne si at jeg er så lei meg for hva som skjedde og at jeg tenkte slike tanker om henne😟

Anonymous poster hash: 44d20...1d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, han der hadde jeg IKKE ville satset noe mer på. Om det blir slutt mellom dere kommer han til å omtale deg som gal og klengete til andre. Hva om han går fra deg mens du er gravid?

Anonymous poster hash: 8af80...90d

Skrevet

Vent med den telefonen til du i det minste er gravid!

Anonymous poster hash: 49b7b...f7f

Skrevet

Ikkje bli gravid med ein slik mann.

Anonymous poster hash: d3077...bb6

Skrevet

Herregud, han der hadde jeg IKKE ville satset noe mer på. Om det blir slutt mellom dere kommer han til å omtale deg som gal og klengete til andre. Hva om han går fra deg mens du er gravid?

Anonymous poster hash: 8af80...90d

Gjøre det slutt fordi han kan omtale henne som gal og klengende? Hvilken logikk er det da?

Anonymous poster hash: 8424c...5e3

Skrevet

Huff. En fyr med sviktende moral...

Anonymous poster hash: a9b36...415

Skrevet

Angrer han på hvordan han presset henne? Og har han bedt henne om unnskyldning for måten han behandlet henne den gangen?

Hvis ikke hadde jeg ikke fått barn med ham!

Anonymous poster hash: 9a508...5b7
Skrevet

Gjøre det slutt fordi han kan omtale henne som gal og klengende? Hvilken logikk er det da?

Anonymous poster hash: 8424c...5e3

Var vel heller fordi han presset henne til abort vil jeg tro

Anonymous poster hash: adf57...5c7

Skrevet

Jeg har blitt presset til abort, noe som jeg slet med lenge.

Og han har gjort det med en, etter meg og. Og tenker at en mann som gjør noe sånt, har ikke mye empati. Og hva om dere får problemer, så bare stikker han, og forteller alle hvilken drama Queen du er. Og hva er garantien for at han stiller opp for deres barn?

Anonymous poster hash: c6a9a...b72
Skrevet

Jeg har blitt presset til abort, noe som jeg slet med lenge.

Og han har gjort det med en, etter meg og. Og tenker at en mann som gjør noe sånt, har ikke mye empati. Og hva om dere får problemer, så bare stikker han, og forteller alle hvilken drama Queen du er. Og hva er garantien for at han stiller opp for deres barn?

Anonymous poster hash: c6a9a...b72

Tenkte det samme.

Anonymous poster hash: a9b36...415

Skrevet

men, herregud da.. Han forstod vel at forholdet ikke ville vare. HI, kanskje at du skal være glad for at det ikke ble et barn der og fokusere på forholdet deres i stedet. Han er ikke en satan, men en mann som var ferdig med et forhold. Er det samme personene som råder deg bort fra mannen som råder damer på vei ut av forhold til å ta abort? Dette er ingenting som angår forholdet deres, men en del av livet hans som var avsluttet når dere ble sammen.

Anonymous poster hash: a2016...7d4
Skrevet

Har du mannens ord på at han Tvang i ordets rette forstand. Og ikke " tvang" slik du skriver? Om det faktisk er " tvang" så nei ikke løp fra en sånn mann. Du vet vel ikke hele historikken mellom dem? Utgangspunktet for denne aborten? Det kan være han var en drittsekk, det kan være hun er en bitch, det kan være hun lurte han til å bli gravid. For jo det skjer! Og nei da mener jeg ikke når prevensjon ikke blir snakket om men at folk er i et forhold og hun enten bruker p pille og har gjort det hele tiden men slutter uten å gi beskjed , eller at hun faktisk og sier hun går på det men det er blank løgn. Det opplevde min mann med eksen. Vi er glad for barnet vi som nå er voksen så dette er mange år siden men sier bare det kan være mer bak enn du vet. Og jada her prøvde selvfølgelig mannen min å tvinge henne, hun løy på seg et barn og sluttet på prevensjon og sa hun fremdeles gikk på det, hun visste forholdet dems var dårlig og at han var på vei ut og ville fange han. Han gikk uansett han men tok selvfølgelig ansvar for datteren sin. Og nei nei jeg var ikke skyldig i at det ble slutt med dem, var kun en bekjent av mannen da og vi ble sammen noen år etter . Ville gjøre det klart for det skal komme slem stemor pes ol hehe. Snakk med mannen hi og få det på det rene. Er ingen automatikk i at en mann ikke ønsker barn med ei dame til at han er en helt forferdelig fyr.

Anonymous poster hash: dc3b0...3ed

Skrevet

"hun visste at forholdet var dårlig og han var på vei ut", "han er ingen satan, men en mann som er ferdig med et forhold". For noe tøys. Si meg, når dere er ferdig med noen, fortsetter dere å pule på denne mannen uten prevensjon? Han ville jo tilfeldigvis ha sex med henne, så han var ikke ferdig. Man kan ikke få i pose og sekk. Er du ferdig med et forhold, så drit i å pule på dama. Hvis du velger det og dropper kondom, så får du ta konsekvenser. Kvinner er ikke tankelesere og kan ikke vite at en mann er på veg ut av et forhold hvis mannen fortsetter å være kjæreste med dem, kose, ha sex osv. Og som sagt, ønsker du ikke et barn med en dame du er helt ferdig med, ikke ha sex med henne. For hvilken som helst prevensjon kan svikte - hva gjør du da? Forventer at hun tar abort fordi DU ikke klarte å holde styr på pikken når du var ferdig med forholdet?

Anonymous poster hash: 989bd...940
Skrevet

Men at en dame som har gått på p piller gjennom hele forholdet slutter i smug når forholdet ikke går så bra for å få barn er helt ok? Virkelig? At hun juger , hun sa faktisk hun fortsatt brukte pillen. Og vet du jeg kjenner både henne og han så her er det ikke kun en versjon fra mannen jeg har men den rett ut løgnen fra eksen også som hun åpent har sagt i ettertid. Hun trodde han skulle bli pga barnet faktisk. Kanskje informasjonen om at han var 18 og hun 21 da de ble foreldre forandrer synet eller er fremdeles han den store stygge? For det er jo alltid mannen sin skyld , selv når noen juger på seg fortsatt prevensjon???

Anonymous poster hash: dc3b0...3ed

Skrevet

Uansett hva man har gjort så rettferdiggjør ikke det at en part går til det steget og tvinger/truer til abort.

Tror mange menn hadde fått en dame til å t abort lettere hvis de var støttende osv. Men å prøve å tvinge noen eller true noen funker ikke. Altså en blir taper og en vil muligens få ett problem resten av livet

Anonymous poster hash: 13743...700

Skrevet

Altså, dama KAN jo ha vært psyko, klengete og slitsom. Kanskje ikke så rart at han ikke ville ha barn med henne da?

Anonymous poster hash: 36ad3...9e1

Gjest Antarctica
Skrevet

Altså, dama KAN jo ha vært psyko, klengete og slitsom. Kanskje ikke så rart at han ikke ville ha barn med henne da?

Anonymous poster hash: 36ad3...9e1

Men han ville ha sex...

Skrevet

Jeg kan på en måte forstå han.

Han hadde fått nok av henne og ønsket ikke å måtte ha kontakt osv i lang tid framover fordi at de eventuelt fikk et barn sammen. Han var ærlig.

Hvorfor la hun tro at viss hun hadde beholdt så hadde livet vært perfekt og de hadde funnet sammen igjen?

Det var helt og holdent hennes valg på hva hun ville gjøre. Jeg ville mye heller hatt en x-type som var ærlig enn å la meg tror at det var håp osv

Kansje han hadde stilt opp for barnet om hun hadde valgt og bære det frem. Men at det hadde han sagt i ettertid.

Det er ikke bare bare og få et barn, spessielt om man ikke er i et forhold med mannen man får barn med.

Regner også med at hun har der bra den dag idag. Og ikke vits og rippe opp i gamle minner. Kansje det sårer henne igjen. Og du har ingenting og beklage for. Er eventuelt mannen din som skal beklage seg om han ikke allerede har gjort det.

Anonymous poster hash: ff0db...ecb

Skrevet

Jeg kan på en måte forstå han.

Han hadde fått nok av henne og ønsket ikke å måtte ha kontakt osv i lang tid framover fordi at de eventuelt fikk et barn sammen. Han var ærlig.

Hvorfor la hun tro at viss hun hadde beholdt så hadde livet vært perfekt og de hadde funnet sammen igjen?

Det var helt og holdent hennes valg på hva hun ville gjøre. Jeg ville mye heller hatt en x-type som var ærlig enn å la meg tror at det var håp osv

Kansje han hadde stilt opp for barnet om hun hadde valgt og bære det frem. Men at det hadde han sagt i ettertid.

Det er ikke bare bare og få et barn, spessielt om man ikke er i et forhold med mannen man får barn med.

Regner også med at hun har der bra den dag idag. Og ikke vits og rippe opp i gamle minner. Kansje det sårer henne igjen. Og du har ingenting og beklage for. Er eventuelt mannen din som skal beklage seg om han ikke allerede har gjort det.

Anonymous poster hash: ff0db...ecb

Om mannen hadde vært ærlig så hadde han sagt på en måte som ikke kunne misforstås at uansett om hun valgte å beholde barnet eller ta abort så ville han ikke være sammen med henne mer. Ingenting hun sa kunne endre det, heller ikke et ev. et barn. Å si at det kanskje ikke er lurt å få et barn sammen med en person som sliter med å omgås deg er også ærlig.

Men det er stor forskjell på å være ærlig og det å nærmest tvinge dama til å ta abort. Det viser en kynisme og mangel på empati som jeg synes er skremmende. Kobler man det med det at han selv valgte å ha sex med en dame han visste han ikke ville være sammen med videre uten å beskytte seg godt nok... da er det tydelig at dette er en mann som først og fremst er opptatt av seg og sitt, og at han ikke er klar til å takle det som han ikke ønsker - selv om han selv har vært med på å skape situasjonen.

Jeg forstår desperasjonen han sikkert følte i den situasjonen, men den kan likevel ikke forsvare det å nærmest tvinge henne til å ta abort. Jeg kunne ikke fått barn med en slik mann - eneste jeg kunne vurdert det var om han uten forbehold fortalte at han hadde forstått at det var råttent gjort av ham og at han er lei seg for at han lot eksdama gå gjennom det uten hans støtte og at han nærmest tvang henne til å gjennomføre aborten. Om han hadde vist at han har forstått at han handlet galt den gangen, at han angret og at han ev. har bedt eller vil be henne om unnskyldning... da kunne jeg nok ha gått videre med mannen.

Ingen selvinnsikt og ingen anger på måten han behandlet eksen.... da hadde han blitt min eks også.

Han trenger ikke angre på at det ikke ble noe barn den gangen for å angre at han oppførte seg som en bølle mot eksen.

Anonymous poster hash: 9a508...5b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...