Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #1 Skrevet 9. juli 2016 Familienavn.ååååh jeg hater dette... Vil ikke såre han... "Har dere funnet navn enda, lurt smil" " dere må ikke føle press altså, lurt smil". Fuck.... Jeg vet han blir såret. Nå blir liksom navnevalg noe stress og dumt.... 👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻 Anonymous poster hash: 55b84...5d4
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #2 Skrevet 9. juli 2016 Så dårlig gjort av han. " Mitt navn er best og om du ikke kaller unge mitt navn blir jeg skuffet..." Anonymous poster hash: cf20f...efb
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #3 Skrevet 9. juli 2016 Har dere funnet navn enda da? Ja, vi har en liten liste vi jobber med. Skal nok gi deg beskjed når vi har blitt enig Dere må ikke føle dere presset... Nei, heldigvis lever vi i 2016 så det at man må kalle den førstefødte bestemte navn er ikke noe tema lenger.. Du må jo svare sånn at han mentalt forbereder seg på at skikken ned at første sønn skal ha et bestemt navn er avleggs og ikke noe dere kommer til å følge. Om han er mentalt forberedt på det, kan han venne seg av med den gammeldagse tankegangen først som sist og skuffelsen blir ikke så stor Anonymous poster hash: ffa34...8c9
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #4 Skrevet 9. juli 2016 Har dere funnet navn enda da? Ja, vi har en liten liste vi jobber med. Skal nok gi deg beskjed når vi har blitt enig Dere må ikke føle dere presset... Nei, heldigvis lever vi i 2016 så det at man må kalle den førstefødte bestemte navn er ikke noe tema lenger.. Du må jo svare sånn at han mentalt forbereder seg på at skikken ned at første sønn skal ha et bestemt navn er avleggs og ikke noe dere kommer til å følge. Om han er mentalt forberedt på det, kan han venne seg av med den gammeldagse tankegangen først som sist og skuffelsen blir ikke så stor Anonymous poster hash: ffa34...8c9 Takk for svar. Hater bare å såre... Og tenk om jeg angrer? Skal jeg bryte en tradisjon? Har ingen andre alternativer heller. Det er så vanskelig med navn... Kaller jeg opp er jeg redd for å bli litt bitter på han også, sikkert teit tanke men... Vil ikke føle at jeg har valgt feil og at han presset meg til det. Navnet er veldig " voksent", vet mange liker det, det er mer og mer populært... Men, jeg har prøvd å venne meg til det i 7 mnd nå, får det ikke til. Min mor er like dan... " han må jo nesten hete ****". Hvordan finne ut hva som er rett... Anonymous poster hash: 55b84...5d4
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #5 Skrevet 9. juli 2016 Kan du ikke ha det som mellomnavn da? Da trenger du ikke bruke det til daglig, men der står der om barnet vil bruke det senere.. Anonymous poster hash: ffa34...8c9
Gjest Antarctica Skrevet 9. juli 2016 #6 Skrevet 9. juli 2016 Hvilket navn er det snakk om da? Hos oss var det mannen (eksen min) som bestemte fornavn og jeg som bestemte etternavn. Hvis dere finner et helt annet navn enn foreldrene dine vil, så får du si at det var gubbens valg... 😉
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #7 Skrevet 9. juli 2016 Takk for svar. Hater bare å såre... Og tenk om jeg angrer? Skal jeg bryte en tradisjon? Har ingen andre alternativer heller. Det er så vanskelig med navn... Kaller jeg opp er jeg redd for å bli litt bitter på han også, sikkert teit tanke men... Vil ikke føle at jeg har valgt feil og at han presset meg til det. Navnet er veldig " voksent", vet mange liker det, det er mer og mer populært... Men, jeg har prøvd å venne meg til det i 7 mnd nå, får det ikke til. Min mor er like dan... " han må jo nesten hete ****". Hvordan finne ut hva som er rett...Anonymous poster hash: 55b84...5d4 Det som er rett for DERE er rett. Og han "må" ikke hete noe som helst, når mor begynner at han må jo nesten hete xxx. Og hva om du føler det ikke er din baby, men en mini utgave av faren din? Her er Hallvard, far min, og kom Hallvard, tid for ny bleie" Hva er navnet,forresten? Tipper Ola, Olav, Håkon, Harald osv? Anonymous poster hash: cf20f...efb
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #8 Skrevet 9. juli 2016 Si dere vurderer Chrisander eller Emilian, så blir han sikkert glad til samme hva dere lander på. Anonymous poster hash: 60e1c...baf
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #9 Skrevet 9. juli 2016 Er DU oppkalt? Jeg husker min mor hintet veldig om oppatkalling for min siste. Skjønner ikke hvorfor... Hun har ikke kalt opp noen av sine barn (bortsett fra gutten da..) etter noen. Når hun ble skuffet fordi jeg ikke kalte henne opp, sa jeg at jeg er jo ikke kalt opp etter noen så hvorfor skal jeg begynne med det? Nei, da var jeg plutselig kalt opp etter noen med samme forbokstav!? Det hadde jeg aldri hørt om før. Så da sa jeg, at ja men da er hun oppkalt etter *** fordi de begynner på samme bokstav. Har aldri hørt noe etter det. Anonymous poster hash: b529d...d97
Superdolly Skrevet 9. juli 2016 #10 Skrevet 9. juli 2016 Hinting virker ikke. Så du kan like gjerne la være å forstå pappas hint. Neste gang han spør om dere har funnet navn enda, svarer du bare "Ja vi vurderer Chrisander Emilian faktisk. Men jeg vet ikke helt... Oddvar Maximilian er også en sterk kandidat. Vi må nok tenke litt mer på dette." Så får du se hvordan han reagerer. En liten historie: Da min bror ble født, forsøkte våre oldeforeldre (jepp, oldeforeldre!) å presse mine foreldre til å oppkalle den nyfødte gutten etter oldefar. De tilbød dem penger, ganske mye også. Mine foreldre hadde imidlertid valgt et annet navn, og sto på sitt. Han fikk ingen dåpsgave av dem... Men noen andre konsekvenser fikk ikke navnevalget. Hva kunne de gjøre liksom? Moralen er: Gjør som du vil. Mitt råd til deg er også at du og mannen din nå setter dere ned og finner ut hva dere ønsker av navn. Finner dere ut hvilken type navn dere vil ha, er det lett å finne gode kandidater. Lån en navnebok på biblioteket eller finn på nett. Jo fortere dere klarer å bli enige, jo raskere vil denne situasjonen løse seg. For hva er det verste som kan skje? At pappa blir fornærmet? Det må han bare tåle altså. Han hadde sin tur til å velge navn da du og dine eventuelle søsken ble født. Nå er det din tur. Er du oppkalt etter din bestemor forresten? Hvis ikke, har du et godt argument der også. "Jeg gjør bare som du gjorde, jeg, pappa. Du valgte navn selv, du oppkalte meg ikke etter bestemor."
Jordbærblomst Skrevet 9. juli 2016 #11 Skrevet 9. juli 2016 Jeg leste overskriften som "Pappa Hitler blir lei seg om han ikke blir oppkalt". Er ikke barebare å glemme lesebrillene, alltid.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #12 Skrevet 9. juli 2016 Jeg leste overskriften som "Pappa Hitler blir lei seg om han ikke blir oppkalt". Er ikke barebare å glemme lesebrillene, alltid. Jeg også!! Anonymous poster hash: 784ee...aa5
vildejenta Skrevet 9. juli 2016 #13 Skrevet 9. juli 2016 Jeg også!! Anonymous poster hash: 784ee...aa5 Jeg også.. Å begynte å lure på hva Hitlers far het. Nå går jeg å legger meg!
Ditalen Skrevet 9. juli 2016 #14 Skrevet 9. juli 2016 Jeg også.. Å begynte å lure på hva Hitlers far het. Nå går jeg å legger meg! Helvete, nå vekte jeg mannen for jeg lo så. Alois
Gjest Antarctica Skrevet 9. juli 2016 #15 Skrevet 9. juli 2016 Helvete, nå vekte jeg mannen for jeg lo så. Alois Herlig! "Bestefar insisterer på at vi skal kalle babyen for Alois Schicklgruber" - ikke veldig sannsynlig at han får den igjennom😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå