Gå til innhold

Å kaste hundeposer i andres søppel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp her. Kan noen vise meg eller hjelpe meg med en paragraf eller noe som sier om det er lov eller ikke å kaste hundeposen i andres søppel når man bor i et borettslag, Obos i dette tilfellet.

Går tur med hunden og bruker desverre for tiden krykker. Er så innmari knotete med stor hund, bånd, krykker og hundepose.

Og nei, kvitter meg ikke med bikkja så lenge jeg får gitt den tilstrekkelig med lufteturer med krykker. Er bare denne hundeposen som er et lite problem. Det er heller ikke aktuellt å la bæsjen ligge. Den SKAL plukkes opp.

Anonymous poster hash: 8f17e...68a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kaster du den ikke i din egen søppeldunk?

Anonymous poster hash: d11ee...6c0

Skrevet

Hadde jeg oppdaga deg når du kasta bæsjen til hunden min i min søppeldunk hadde jeg bokstavelig talt hudfletta deg og anmeldt deg. Ta driten med deg hjem i lomma og kast den i ditt eget søppel!!! Jeg skal ikke ha min/ vår dunk fylt opp opp av din bæsj uansett hvor mye vondt og dårlig du er i kroppen. Greier du ikke det får du kvitte deg med bikkja eller få andre til å gå tur med den.

Anonymous poster hash: fa880...b47

Skrevet

Hadde vært helt greit for meg om du heiv den i min søppelkasse, heller det enn på veien hvor jeg og andre skal gå :)

Anonymous poster hash: 851a5...d17

Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre om du kastet det i vårt søppelspann. Heller det, enn å la det ligge uten å plukke opp, slik mange ekle hundeeiere gjør.

Anonymous poster hash: bfa9f...c68

Skrevet

Hadde jeg oppdaga deg når du kasta bæsjen til hunden min i min søppeldunk hadde jeg bokstavelig talt hudfletta deg og anmeldt deg. Ta driten med deg hjem i lomma og kast den i ditt eget søppel!!! Jeg skal ikke ha min/ vår dunk fylt opp opp av din bæsj uansett hvor mye vondt og dårlig du er i kroppen. Greier du ikke det får du kvitte deg med bikkja eller få andre til å gå tur med den.

For en dust! Grinebitte er det du er.

Skrevet

Anmelde henne faktisk 😂 Lykke til med det!

Anonymous poster hash: c14d7...a3d

Skrevet

Hvorfor ikke knyte posen rundt håndtaket på krykken, putte i lommen til du kommer hjem eller ha en tversover veske eventuelt rompetaske.

Det finnes ingen lov som gir deg rett til å kaste din søppel i andres søppelkasse. Da må du spørre de det gjelder. De fleste vil nok si ja, men som du ser ikke alle.

Anonymous poster hash: c0139...ffb

Skrevet

Hiv i vei. Slik som hun over her som blir i harnisk, må seriøst ha ett begredelig liv. Så flink du er som trener/går med bikkja selv om du går med krykker. Tommel opp👍🏻

Skrevet

Her har vi klistremerker på søppelbøttene til de som synes at det er greit at vi kaster posen hos de.veldig kjekt så slipper man å dra med seg posen om man er på langtur

Skrevet

Noen glemte å ta medisinen sin i morges.

Har ikke hund men har NULL problemer med at folk slenge en pose med hundebæsj i søppeldunken.

Du er virkelig ikke frisk i hodet.

Anonymous poster hash: 1aab8...3ca

Skrevet

Andres lort har ingen ting i søpla mi å gjøre, det hadde faktisk provosert flere enn én her. Jeg hadde ikke tålt det, aller minst om sommeren når det blir stående og stinke og steke i varmen. Å bruke andres søppeldunk er på linje med å snoke i postkassa deres.

HI, betal en ungdom for å lufte bikkja di til du er ferdig med krykker.

Anonymous poster hash: f5712...29a

Skrevet

Bokstavelig talt hudflettet henne? Da hadde det nok vært deg politiet konsentrerte seg om!

Anonymous poster hash: 024b4...522

Skrevet

Jeg vet ikke noe om lovverket rundt dette.

Men jeg mener at enhver noenlunde oppegående person vil mene det er mye bedre å få en og annen gjenknyttet hundepose i søpla si enn at hundeeieren enten lar være å plukke den opp eller kaster posen i naturen.

Jeg greier ikke se forskjellen på å kaste bæsjebleier etter ungene i søpla og en hundepose.

Flott med ansvarlige hundeeiere som plukker opp etter hunden sin :)

God bedring til du kan kaste krykkene, Hi :)

Anonymous poster hash: 8517a...a9e
Skrevet

Vet du hva? Jeg er et av de fæle hundemenneskene som aldri plukket opp etter meg tidligere. Har en miniatyrhund og bæsjen er mindre enn en katts. Nå har jeg nylig flyttet og jeg plukker alltid opp etter meg, men klart jeg hiver det i den nærmeste søppeldunken jeg finner! Skulle da bare mangle ettersom jeg faktisk "gidder" å plukke opp etter meg synes jeg.

Anonymous poster hash: 3c042...d2b

Skrevet

Andres lort har ingen ting i søpla mi å gjøre, det hadde faktisk provosert flere enn én her. Jeg hadde ikke tålt det, aller minst om sommeren når det blir stående og stinke og steke i varmen. Å bruke andres søppeldunk er på linje med å snoke i postkassa deres.

HI, betal en ungdom for å lufte bikkja di til du er ferdig med krykker.

What? På samme linje som å snoke i postkasser? Fælt så prippen enkelte er på søppelet sitt!

Skrevet

Vet du hva? Jeg er et av de fæle hundemenneskene som aldri plukket opp etter meg tidligere. Har en miniatyrhund og bæsjen er mindre enn en katts. Nå har jeg nylig flyttet og jeg plukker alltid opp etter meg, men klart jeg hiver det i den nærmeste søppeldunken jeg finner! Skulle da bare mangle ettersom jeg faktisk "gidder" å plukke opp etter meg synes jeg.

Anonymous poster hash: 3c042...d2b

Ååå, så "flink" du er. Ja, da må liksom andre strekke seg litt også, mener du?

Du har ikke noe med å åpne lokket på søplekassa mi uansett om det er en muselort eller ei kuruke du vil av med, beklager.

Skrevet

What? På samme linje som å snoke i postkasser? Fælt så prippen enkelte er på søppelet sitt! Anonymous poster hash: bfa9f...c68

De har mye sjuke greier å skjule vet du :D

Anonymous poster hash: ae8a3...e7e

Skrevet

Jeg har aldri kastet posene i søpla til andre, men drasset de med meg hjem. Men nå som jeg går med krykker hadde det vært veldig praktisk fordi det er kronglete med krykker, bånd og pose. Det er også såpass store mengder med bæsj, har stor hund, så får ikke akkurat stappet det i bukselomma heller.

Kom til å tenke på en nabo en vår for noen år siden. Han har hund som er litt større enn disse typiske veskehundene. Traff han utenfor tidlig en morgen, han skulle på jobb. Han var så fornøyd med at det var blitt såpass varmt at han kunne ta den tynne jakka på seg. Mens vi skravler putter han hendene i jakkelomma og ut av ene lomma tar han en hundepose. Han var litt småflau når han forteller at den hadde ligget der siden høsten. Gjett om vi lo av det etterpå.

Skrevet

Jeg har aldri kastet posene i søpla til andre, men drasset de med meg hjem. Men nå som jeg går med krykker hadde det vært veldig praktisk fordi det er kronglete med krykker, bånd og pose. Det er også såpass store mengder med bæsj, har stor hund, så får ikke akkurat stappet det i bukselomma heller.

Kom til å tenke på en nabo en vår for noen år siden. Han har hund som er litt større enn disse typiske veskehundene. Traff han utenfor tidlig en morgen, han skulle på jobb. Han var så fornøyd med at det var blitt såpass varmt at han kunne ta den tynne jakka på seg. Mens vi skravler putter han hendene i jakkelomma og ut av ene lomma tar han en hundepose. Han var litt småflau når han forteller at den hadde ligget der siden høsten. Gjett om vi lo av det etterpå.

Ett ord til deg; fannypack.

Anonymous poster hash: d11ee...6c0

Skrevet

Ja noe må det være , siden de har så panikk og psykiske plager med søppeldunken sin 🙄

Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre om du kastet det i vårt søppelspann. Heller det, enn å la det ligge uten å plukke opp, slik mange ekle hundeeiere gjør.

Enig!

Skrevet

Å kaste noe i andres søppel er ikke snoking, men det er like frekt som å snoke. Du har ikke noe i andres oppkjørsel å gjøre. Dessuten: vi betaler et abbonnement til renovasjonsselskapet. Og da er prisen beregnet for den størrelsen vi har på boksen, som passer til vår husholdning. Hvis dunken min blir overfylt, vil renovasjonsselskapet forlange at vi leier en større dunk, så når andre begynner å bruke søpla di, sparer de penger selv, mens regninga går til deg. Det er ikke OK.

Skrevet

Vi bor ved en populær tursti og jeg er møkk lei av å få søppelkassen full av hundebæsj. Det stinker!! Ikke nok med at folk er frekke nok til å kaste driten sin i mitt søppelspann, de kaster den i feil spann- så papiravfallet mitt stinker! Dere hundefolk kan ta skiten med dere hjem, IKKE legg den i mitt avfall.

(Jeg er til vanlig en rolig og vennlig person men akkurat dette irriterer meg grenseløst!!!)

Anonymous poster hash: 66217...b7a

Skrevet

Kast gjerne posen i min søplekasse! :) hadde aldri plaget meg et sekund.

Anonymous poster hash: 0a5e0...672

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...