Gå til innhold

Sykemedings regler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet?

Jeg er sykemeldt fra ene jobben pga en skade i foten (aktiv butikkjobb), kan jeg da gå på jobb hos en annen arbeidsgiver med samme type jobb?

Forskjellen på disse er at den jeg er sykemeldt på kan jeg ikke sette meg ned under noen omstendigheter, og må stå og gå mye og er alene. Den andre kan jeg ta pause innimellom, og er ikke alene og har 2-4 timers kortere vakt. (Jeg har fått tillatelse og begynne på jobb av sykehuset på den ene siden det er ny jobb som jeg kan miste hvis jeg ikke dukker opp, den jeg er sykemeldt fra mister jeg uansett i slutten av måneden pga kontrakt går ut)

Anonymous poster hash: 3bd38...6df
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vet?

Jeg er sykemeldt fra ene jobben pga en skade i foten (aktiv butikkjobb), kan jeg da gå på jobb hos en annen arbeidsgiver med samme type jobb?

Forskjellen på disse er at den jeg er sykemeldt på kan jeg ikke sette meg ned under noen omstendigheter, og må stå og gå mye og er alene. Den andre kan jeg ta pause innimellom, og er ikke alene og har 2-4 timers kortere vakt. (Jeg har fått tillatelse og begynne på jobb av sykehuset på den ene siden det er ny jobb som jeg kan miste hvis jeg ikke dukker opp, den jeg er sykemeldt fra mister jeg uansett i slutten av måneden pga kontrakt går ut)

Det skal vel gå an. På sykmeldingen din står det om du har flere arbeidsforhold!

Anonymous poster hash: a96cf...25e

Skrevet

Ja, det går fint. Legen avgjør dette.

Det eneste du ikke kan gjøre, er å jobbe noe utover fast prosent i den ene jobben mens du er sykmeldt fra den andre.

Anonymous poster hash: 05351...90c
Skrevet

Oki, gjelder dette også ved ny oppstartet jobb? Skal ha første vakt om noen dager. (Nå skal jeg uansett sykemeldes ut av den andre jobben pga arbeidspresset psykisk og konflikt med ledelsen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...