Gå til innhold

MR resultat.. bilder :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt MR idag og når jeg gikk ut så jeg bildene på dataen og det var en del "hvite piler"på bildet mot området jeg mistenker er noe galt med, har slitt med ryggsmerter og bekkenløsning i mange år.. Bildene var for å sjekke om jeg hadde prolaps men jeg så en del bilder med pil mot hoftene/bekkenet.... Kan dette bety noe? Håper jeg får svar på dette snart, blir nesten glad om de finner ut at det er noe galt og ikke kun "muskulært" som jeg har kranglet med legen lenge om.. 

Noen som kan dette med MR bilder?

Anonymous poster hash: 8ecb0...151
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det er piler, vil jeg tro det er noe der som de kommer til å bemerke i beskrivelsen. Det trenger ikke være noe alvorlig.

Anonymous poster hash: 514f1...5dd

Skrevet

Takk, det så ut som akkurat det jeg mistenkte, men jeg kan da ikke lese av MR resultater, men har bekkenløsning og fysio har sagt at bekkenet går stadig ut av ledd osv. Så når jeg så bildet så jeg tydelig at bekkenet / hoftene var skjevt samt stor pil mot høyre side der jeg har mest vondt.... 

Skrevet

Har tatt MR idag og når jeg gikk ut så jeg bildene på dataen og det var en del "hvite piler"på bildet mot området jeg mistenker er noe galt med, har slitt med ryggsmerter og bekkenløsning i mange år.. Bildene var for å sjekke om jeg hadde prolaps men jeg så en del bilder med pil mot hoftene/bekkenet.... Kan dette bety noe? Håper jeg får svar på dette snart, blir nesten glad om de finner ut at det er noe galt og ikke kun "muskulært" som jeg har kranglet med legen lenge om..

Noen som kan dette med MR bilder?

Det er nok bare hvor de skal se om de finner noe/ hvor legen har bestilt røntgen av.

Hvis det er noe alvorlig så ville de ikke "vist" deg bildene.

Anonymous poster hash: 47cf4...5c0

Skrevet

Det er nok bare hvor de skal se om de finner noe/ hvor legen har bestilt røntgen av.

Hvis det er noe alvorlig så ville de ikke "vist" deg bildene.

Anonymous poster hash: 47cf4...5c0

Jeg har fått ut alle mine MR-bilder før beskrivelsen foreligger. Den eneste restriksjonen jeg har hørt av røntgeninstituttene er at de ikke gir ut en beskrivelse av MR caput (hodet) til pasienten direkte, der må henvisende lege gi beskrivelsen til pasienten.

Hi, det er umulig å si noe om bildene ut fra beskrivelsen din. Hvite flekker kan bety at det er et problem - eller de kan bety ingenting. Man må se bildene for å skille dem fra hverandre. En prolaps ses sjelden som en hvit flekk.

Om det synes skjevheter så kan det jo hende du har benlengdeforskjell og/eller skjevhet i bekken/rygg, og det kan hos noen gi betennelser, og det kan av og til dukke opp som hvitere flekker. Men igjen, det er umulig å si noe ut fra beskrivelsen din, man må nesten se bildene.

Jeg har ikke vært med på å få piler på MR-bilder tidligere, men programvarene varierer litt fra sted til sted, så kan være et jeg ikke har vært borti.

Anonymous poster hash: 12295...350

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...