Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #1 Skrevet 8. juli 2016 Jeg er i uke 6 og er helt utmattet. Skal lite til før jeg blir uvel, får akutt sult men orker bare en halv skive el likevel. Og sist men ikke minst: jeg orker ingenting.. Vaskemaskinen var ferdig for flere timer siden- jeg orker ikke henge opp. Kom hjem fra ferie for to dager siden, orker ikke pakke ut av bagen, orker ikke bytte på senga osv. Jeg tok meg sammen og ryddet kjøkken og gang, brukte en halvtime- trengte flere timer på å komme meg etterpå. Det er ikke viljen, kroppen bare orker ikke. Er det normalt? Er det graviditeten som kan gjøre dette? Føler meg helt lost og usosial.. Orker ikke finne på noe, orker ikke besøk osv.. Anonymous poster hash: 842d3...6de
Hjertefru Skrevet 8. juli 2016 #2 Skrevet 8. juli 2016 Ja, det kan være normalt i den fasen du er i nå. Har hatt det sånn jeg også. Du vil ha slike perioder av og på i graviditeten. Husk at det er masse hormoner som herjer med deg..
Gjest Antarctica Skrevet 8. juli 2016 #3 Skrevet 8. juli 2016 Ja, jeg var et murmeldyr de første ti-tolv ukene.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #4 Skrevet 8. juli 2016 Uff, føler meg helt håpløs. Har tusen ting jeg skulle ha gjort. Glad det er ferie, skjønner ikke hvordan jeg skulle klart å jobbe! Anonymous poster hash: 842d3...6de
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #5 Skrevet 8. juli 2016 Jepp, sånn var jeg i svangerskap 2 og 3. Jeg grudde meg for å gå fra sofaen til badet for å gå på do. Måtte hvile meg etterpå😂😂 Hadde null energi.. Gikk heldigvis over i uke 12-16. 2. Trimester er mye bedre! 😀 Uansett er det såååå verd det.. Anonymous poster hash: 5119c...6b8
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #6 Skrevet 8. juli 2016 Jepp, helt normalt dessverre. Anonymous poster hash: 4e001...b9f
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #7 Skrevet 9. juli 2016 Japp, heelt normalt jeg var slik fra ca uke 7-14. Så en pause, så slik uke 16-17. Så pause og påån igjen uke 23 tror jeg, så igjen uke 26-27. Heelt vanlig Anonymous poster hash: 62fb8...1ea
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #8 Skrevet 9. juli 2016 Men hvordan klarte dere jobb da?? Ser mørkt på dette kjenner jeg. Godt det er for en god sak :-p Anonymous poster hash: 842d3...6de
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #9 Skrevet 9. juli 2016 Men hvordan klarte dere jobb da?? Ser mørkt på dette kjenner jeg. Godt det er for en god sak :-p Anonymous poster hash: 842d3...6de Jeg gikk på jobb og sov. I helgen sov jeg hele lørdagen og søndag kunne jeg finne på noe med familien. For meg gikk det over i uke 20. Siste del av svangerskapet hadde jeg masse energi og var i god form. Håper det blir bedre for deg etterhvert også. Anonymous poster hash: 4e001...b9f
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #10 Skrevet 9. juli 2016 Men hvordan klarte dere jobb da?? Ser mørkt på dette kjenner jeg. Godt det er for en god sak :-p Anonymous poster hash: 842d3...6de Brukte all energi på jobb, sov og hvilte etterpå. Anonymous poster hash: 5119c...6b8
Mamma_til_2 Skrevet 9. juli 2016 #11 Skrevet 9. juli 2016 Slik var jeg med nr 2, klarte og karre meg gjennom 8t på jobb, jobbet i bhg. Jeg sov i pausen og fikk lov til og ta en hvil under siste måltidet om jeg hadde senvakt. Når jeg kom hjem så sov jeg litt før jeg spiste.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #12 Skrevet 9. juli 2016 Jepp,normalt. Det gjelder å overleve. Anonymous poster hash: ec36f...011
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #13 Skrevet 9. juli 2016 Helt normalt! For de fleste blir det bedre i løpet av noen uker. Anonymous poster hash: 70612...776
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #14 Skrevet 9. juli 2016 Brukte all energi på jobb, sov og hvilte etterpå. Anonymous poster hash: 5119c...6b8 Dette gjorde jeg også i mitt første svangerskap. Men i andre og tredje svangerskap kunne jeg ikke gå hjem og sove klokka fire, for da hadde jeg jo barn jeg var nødt til å ta meg av, så da var jeg delvis sykmeldt i første trimester. Var i tillegg veldig kvalm, det hjalp ikke akkurat på. Anonymous poster hash: 70612...776
Vaffelstrikk Skrevet 9. juli 2016 #15 Skrevet 9. juli 2016 Men hvordan klarte dere jobb da?? Ser mørkt på dette kjenner jeg. Godt det er for en god sak :-p Anonymous poster hash: 842d3...6de Jeg var sånn til uke 22! "Alle" sier det går over rundt uke 12-14, jeg ble kjempeskuffa. Nå er du advart! Jobbet ikke stort i denne perioden, var 100 % sykmeldt noen mnd, så på 20-30% jobb en stund før jeg endelig klarte 80%. Var veldig sliten de første dagene i ferien, men det har kommet seg. Orker fortsatt mindre enn tidligere, men i forhold til hvordan det sto til rundt påsketider er jeg i storform nå (uke 29)!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #16 Skrevet 9. juli 2016 Sånn er jeg akkurat nå (er i uke 8) og har vært sånn i et par uker. Men jeg er i tillegg veldig kvalm døgnet rundt så det setter jo sitt preg også. Jeg bruker all energi på jobb og så legger jeg meg når jeg kommer hjem. Sover 2-3 timer, spiser middag og dusjer og legger meg igjen før jobb neste dag. Mannen tar alt med husarbeid da jeg ikke orker noe pga kvalme og trøtthet. Anonymous poster hash: 53817...ea3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå