Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #1 Skrevet 8. juli 2016 Jeg har to barn som er på omtrent samme alder. Den ene driver veldig aktivt med idrett. Trener masse og er på ungdomslandslaget. Den andre trener ikke så mye og har derfor mye bedre tid og også interesse for, å jobbe. Sistemann har tjent et par tusen pr mnd sikkert i to år mensiden den andre ikke har noen inntekt. Hvordan bør vi egentlig gjøre det med ukepenger eller månedspenger. Yngste som jobber har jo en bra sum på konto mens eldste koster mye i drift. Hva blir rettferdig? Anonymous poster hash: 8fd60...55f
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #2 Skrevet 8. juli 2016 Hvis dere skal gi lommepenger, bør begge få. At den ene prioriterer trening og den andre prioriterer jobbing synes jeg er uinteressant. Jeg vil tippe at dere allerede har investert ganske mye tid, energi og penger på den som trener aktivt, som ikke er blitt investert på den som jobber, så hvis man skal se på rettferdigheten i det hele blir det da i mine øyne urettferdig at den som ikke jobber selv i tillegg skal få ekstra lommepenger uten at den andre også får. Hvorvidt de skal få det samme eller ikke, kommer an på aldersforskjell og andre kriterier dere selv velger å legge til grunn. Dere kan benytte sjansen til å snakke med den som jobber om sparing til studier og bolig i fremtiden mtp de pengene yngste tjener. Anonymous poster hash: 4ff97...f1c
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #3 Skrevet 8. juli 2016 Snakker du om å jobbe med husarbeid hjemme og få penger for det eller å være ansatt på gatekjøkkenet og få lønn derfra? Her i huset er ikke ukepenger koblet mot husarbeid. Alle må bidra etter evne, og ingen får lønn for å støvsuge Så her ville de fått like mye i ukepenger, og den som jobber utenfor huset, f.eks tar seg sommerjobb får større konto enn den som ikke gjør det Anonymous poster hash: 48c18...937
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #4 Skrevet 8. juli 2016 Snakker du om å jobbe med husarbeid hjemme og få penger for det eller å være ansatt på gatekjøkkenet og få lønn derfra? Her i huset er ikke ukepenger koblet mot husarbeid. Alle må bidra etter evne, og ingen får lønn for å støvsuge Så her ville de fått like mye i ukepenger, og den som jobber utenfor huset, f.eks tar seg sommerjobb får større konto enn den som ikke gjør det Anonymous poster hash: 48c18...937 Dette er jeg enig i. Anonymous poster hash: 4ff97...f1c
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #5 Skrevet 8. juli 2016 Snakker du om å jobbe med husarbeid hjemme og få penger for det eller å være ansatt på gatekjøkkenet og få lønn derfra? Her i huset er ikke ukepenger koblet mot husarbeid. Alle må bidra etter evne, og ingen får lønn for å støvsuge Så her ville de fått like mye i ukepenger, og den som jobber utenfor huset, f.eks tar seg sommerjobb får større konto enn den som ikke gjør det Anonymous poster hash: 48c18...937 Mer som å jobbe på gatekjøkkenet å få lønn derfra. Hjemme er de omtrent like flinke. Anonymous poster hash: 8fd60...55f
Superdolly Skrevet 8. juli 2016 #6 Skrevet 8. juli 2016 Snakker du om å jobbe med husarbeid hjemme og få penger for det eller å være ansatt på gatekjøkkenet og få lønn derfra? Her i huset er ikke ukepenger koblet mot husarbeid. Alle må bidra etter evne, og ingen får lønn for å støvsuge Så her ville de fått like mye i ukepenger, og den som jobber utenfor huset, f.eks tar seg sommerjobb får større konto enn den som ikke gjør det Anonymous poster hash: 48c18...937 Veldig enig i dette.
TPK Skrevet 8. juli 2016 #7 Skrevet 8. juli 2016 At den ene har prioritert å jobbe skal da ikke "straffes" med mindre ukelønn? Jeg synes de må få det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå