Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 4 barn.3 av de er enkle å få til å gjøre husarbeid, mens siste er en latsabb🙈Jeg vurderer å sette opp en liste til hvert barn med oppgaver som skal gjøres, år oppgaven er fullført har de tjent eks.20 kr for å tømme oppvaskmaskinen.Er jeg helt på jordet????Er så lei av at sistemann bare skal chille og overlate alt til de minste.6 åringen vår har vasket badet(sammen med meg)mange ganger, mens største ikke har gjort det noensinne!😱Hva er forresten ok lønn for oppgavene?

Anonymous poster hash: c19e5...2ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gir ikke lønn forundt fellesoppgaver,men alle skal bidra. Jeg ville fratatt han andre goder, ut fra alder.

Anonymous poster hash: a6b2e...0dc

Skrevet

Jeg nekter å betale lønn for husarbeid. Jeg er alenemamma og om hverdagen skal gå rundt må alle bidrage med det de kan. F eks har vi den avtalen at de skal rydde stuen etter seg før barnetv hver kveld. Da er det simpelt. Jeg slår ikke på tv'en før det er gjort. Når det er snakk om andre oppgaver forsøker jeg på samme måte å bruke en logisk konsekvens. For eks vet jenta mi på 8 år veldig godt at om hun skal ha venninner på besøk må rommet se greit ut. Ellers må hun rydde først. Stort sett er det ikke nødvendig å mase, for de har vunnet seg til det. I blant kommer de til og med og spør selv om det er noe de kan gjøre. Ren luksus! Men det er helt klart også dager hvor de bare ikke gidder og da kan det være slitsomt.

Min anbefaling ville være å gi barna ulike oppgaver. Da kan ingen sluntre seg unna uten å bli oppdaget. Men jeg ville ikke betalt lønn. La heller unnasluntreren oppleve at vedkommende er gjennomskuet. Ofte tror de jo ikke at de voksne skjønner hva som foregår.

Skrevet

Synes det er ok å gi ukelønn ut fra innsats og bidrag til fellesskapet. Ville vel sagt de får 30,- hver å bruke på lørdagsgodt så fremt alle gjør sine plikter (rydde eget rom får de ikke lønn for) så den som bidrar lite får kanskje bare 10,- på lørdag. Det svir når søsken kan handle mer.

Anonymous poster hash: 1e233...3dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...