GÃ¥ til innhold

Jente som bytter venner hele tiden?🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente på 14 år.Har ingen faste venninner, nesten som vi lurer på om hun "bruker seg opp" på dem.Noen dager er hun sammen med 17-18 åringer og uka etterpå er hun ferdige med dem og er sammen med 12 åringer , ferdig med dem igjen og finner noen andre osv...vi synes dette er litt merkelig og har hørt nå fra lillesøstera hennes at hun er så "tøff" mot vennene sine...jeg lurer på om hun faktisk er så frekk i munnen og hånet dem at de ikke vil være sammen med henne.Jeg vet hun lo av bestekompisen sin når han ble kalt stankelbein og mye stygt av en gjeng....det ble han skikkelig lei seg for og de har ikke vært sammen siden.Jeg skjønner han!Hvordan griper vi ann det her??

Anonymous poster hash: 44885...436

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke sydd noen puter under armene på ungen og sagt at om hun fortsetter å behandle vennene sine på den måten hun gjør så ender hun opp uten en eneste venn, for ingen vil ha noe med henne å gjøre lenger på grunn av oppførselen hennes.

Så oppfør deg mot andre eller ende opp alene.

Anonymous poster hash: de82d...744

Skrevet

Ja, her er det ikke noe sying...jeg skal ta henne for meg å høre hva som skjer.Har gjort det tidligere, men da svarte hun bare: åja så jeg har ikke lov til å få meg nye venner??"Fikk ikke noe greit svar.

Skrevet

Tenker det må ligge noe psykisk bak dette. Jeg ville lagt opp samtalen slik at hun eventuelt kan vise seg sårbar og ærlig for deg, heller enn å angripe henne slik at hun kommer i forsvarsposisjon slik hun tidligere har gjort. Her må man ta en samtale som kan føre til innsikt og gode råd. Tipper dette er et sårt punkt for din datter, og du bør finne ut hvorfor hun behandler vennene sine som hun gjør.

Anonymous poster hash: 94917...87e

Skrevet

Det kan være en helt feil, men kan det være en mulighet for at hun har ADHD? Jenter har gjerne en mer skjult versjon enn det man forbinder med ADHD hos guttene (ikke utagerende fysisk). Jenter med ADHD har ofte problemer med relasjoner.

Er hun ellers ryddig med skolearbeid og annet?

Anonymous poster hash: 22293...c67
Skrevet

Nei, hun får mest 2'ere og strøk i et fag også.Orker ikke og bryr seg ikke sier hun.Har fullstendig "gi faen holdning"....

Skrevet

Gjør overhodet ikke husarbeid.Rommet hennes ser ut som et katastrofeområde...hele tiden.

Gjest Antarctica
Skrevet

Hun trenger nok hjelp til å lære litt om relasjoner og å bygge/vedlikeholde vennskap. Det du beskriver er jo bare hundrevis av amputerte forsøk. Sikkert grusomt trist for henne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...