Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #1 Skrevet 8. juli 2016 Erfaringer med dette, både fra egne barn og selv? Anonymous poster hash: 59df4...d38
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #2 Skrevet 8. juli 2016 Selvfølgelig ikke! Det er ikke noe man alltid kan planlegge eller velge selv, heller. Det er ingen fasit på dette! Anonymous poster hash: 033ae...f9e
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #3 Skrevet 8. juli 2016 Jeg har søsken som er 6 og 7 år yngre enn meg. Hadde masse glede av dem, eneste problemet var at de var 2 og jeg var 1. Det meste ble dermed lagt opp etter dem, ferieturer ble lagt opp etter deres interesser bl.a. De fikk gjøre masse som jeg hadde kjempelyst til men ikke fikk da jeg var 6 år yngre fordi foreldrene våre syntes det var mer "verdt det" når det var 2 som hadde glede av det. Men dette er jo ting man kan unngå ved å være litt obs... Jeg ble også mye brukt barnevakt, men det var null problem sammenlignet med det at jeg ofte følte jeg var mindre viktig enn dem pga det over. Uansett var jeg kjempeglad for å ha dem for jeg var så lei av å være enebarn, syntes det var så stille og stusslig. Og enda mer glad for å ha dem i dag når aldersforskjellen har jevnet seg ut og alle 3 er gode venner. Anonymous poster hash: 29f7a...4a0
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #4 Skrevet 8. juli 2016 5 år mellom meg og søsteren min og 7 år opp til broren min. De to har nok alltid hatt et mye bedre og tettere forhold enn hva jeg hadde til de. Og det er dessverre slik i dag og. Nå blir det 5 år mellom våre, skulle sååå gjerne hatt de mye tettere! HI Anonymous poster hash: 59df4...d38
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #5 Skrevet 8. juli 2016 Nesten syv år mellom mine barn. Forskjellig kjønn. De har hatt et veldig nært forhold hele tiden. Nå er de 10 og 17, og har fortsatt masse glede av hverandre. Senest forrige helg var de på telttur sammen. Anonymous poster hash: 3989d...68d
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #6 Skrevet 8. juli 2016 Det er jo veldig forskjellig hva som passer for folk. Og ikke alt kan planlegges heller. Jeg er fem år eldre enn min bror, og har alltid synes det var litt mye. Har selv 2 og 3 år mellom mine nettopp pga det. Anonymous poster hash: 66c23...cf8
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #7 Skrevet 8. juli 2016 Vi har 4 år mellom våre tre barn. Det er litt mye, men veldig kjekt å ha baby når søsknene er såpass mye større og selvhjulpne. De hjelper til mye, også. Vil dere ha barn, er ikke aldersforskjellen det som skal avgjøre hvorvidt dere får flere. Anonymous poster hash: 2f1ec...e5b
Popelko Skrevet 8. juli 2016 #8 Skrevet 8. juli 2016 Neida, tror 5 år mellom er like bra som alt anna :-) mellom de to eldste er det 2,5 år, også fikk vi en til for noen uker siden, 5 år etter nr to. Synes det uteolig godt at de to eldste er såpass store, får virkelig kost meg med babyen, og de er store nok til å virkelig ha glede av å ha fått en baby i hus helt topp!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #9 Skrevet 8. juli 2016 Aldersforskjellen har ikke så mye å si som personligheten. Kanskje i småbarnsårene. Men søsken har man hele livet. Anonymous poster hash: ecb8b...8ae
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #10 Skrevet 8. juli 2016 Jeg har vokst opp med en fem år eldre bror. Vi hadde masse glede av hverandre og lekte sammen når vi var på familieferier og også litt ellers. Anonymous poster hash: 95422...e19
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #11 Skrevet 8. juli 2016 For oss er 5 år imellom helt perfekt! Anonymous poster hash: 7e810...464
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #12 Skrevet 8. juli 2016 Det er 10 år mellom meg og min søster. Vi er gode venner, hadde mye glede av hverandre da vi var små og også nå. Det finnes ingen perfekt aldersforskjell. Noen søsken går godt sammen og noen går ikke godt sammen - det er ikke alderen som gjør det. Anonymous poster hash: ef6c0...0a3
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #13 Skrevet 8. juli 2016 Selvfølgelig ikke! Det er ikke noe man alltid kan planlegge eller velge selv, heller. Det er ingen fasit på dette! Anonymous poster hash: 033ae...f9e Sign Anonymous poster hash: df218...783
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #14 Skrevet 8. juli 2016 5 år mellom meg og søsteren min og 7 år opp til broren min. De to har nok alltid hatt et mye bedre og tettere forhold enn hva jeg hadde til de. Og det er dessverre slik i dag og. Nå blir det 5 år mellom våre, skulle sååå gjerne hatt de mye tettere! HI Anonymous poster hash: 59df4...d38 Jeg har 7 år tilene broren min, og2 år til den andre. Jeg har best forhold til han som er 7 år yngre. Det er ikke alder, men kjemi som betyr noe. Anonymous poster hash: df218...783
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #15 Skrevet 8. juli 2016 Aldersforskjell har ingenting å si.. Noen vil ha unger tett for å bli ferdig med bleieskift og våkenetter ++ omtrent samtidig. Jeg har 5 mellom mine to jenter og det var perfekt med en selvstendig unge som ville hjelpe til med søstra. Ville blitt klinkokos om de begge våkna om natta, begge trengte bleier, bli bært på osv. De er 2 og 7 år og veldig glade i hverandre, storesøster er lillesøster sin helt! Søstra mi er 4 år eldre enn meg og vi fikk et godt forhold jo eldre vi ble. Broren min som et to år yngre enn meg prater jeg sjeldent med. Anonymous poster hash: 41546...8d6
februarprins2013 Skrevet 8. juli 2016 #16 Skrevet 8. juli 2016 nei det synes jeg ikke, er det mellom meg og lillebroren min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå