Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #1 Skrevet 8. juli 2016 3 shorts - en litt pen til å eventuelt bruke på kvelden, 2 "vanlige" 4 singlets 3 bluser til å bruke på kveld 1 knebukse 1 skjørt - alle 3 blusene kan brukes til det skjørtet 1 kjole 2 bikinier 1 strikkejakke til eventuelt kjølige kvelder, eller en poncho Undertøy Håndkle til å ha på stranden 2 par sandaler - går alltid i det i Syden, så vanlige sko er ikke nødvendig Jeg føler alltid at jeg pakker for mye og i år har jeg lyst til å være flink. Så om du mener noe kan kuttes ut, gi meg tips. Eventuelt tips til annet som jeg bør ha med. Anonymous poster hash: 75d95...ea3
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #2 Skrevet 8. juli 2016 Tror jeg ville latt knebuksa og jakka være hjemme, jeg syns det er for varmt der til å bruke det. Eventuelt kan du bruke det som reiseklær? Anonymous poster hash: fa0a2...a8e
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #3 Skrevet 8. juli 2016 Tror jeg ville latt knebuksa og jakka være hjemme, jeg syns det er for varmt der til å bruke det. Eventuelt kan du bruke det som reiseklær? Anonymous poster hash: fa0a2...a8e Knebuksa er i tynt stoff, så den er deilig å ha på. Men ellers, takk for tips. Kanskje jakken kan være grei å ha på flyet ja, der kan det av og til være litt kaldt. Anonymous poster hash: 75d95...ea3
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #4 Skrevet 8. juli 2016 Bare en kjole og ingen skjørt, skal du ikke pynte deg litt om kvelden? Anonymous poster hash: 0470a...429
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #5 Skrevet 8. juli 2016 Så ikke det ene skjørtet på lista, men allikevel litt lite Anonymous poster hash: 0470a...429
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #6 Skrevet 8. juli 2016 Bare en kjole og ingen skjørt, skal du ikke pynte deg litt om kvelden? Anonymous poster hash: 0470a...429 En kjole og ett skjørt har jeg skrevet i HI innlegget. Anonymous poster hash: 75d95...ea3
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #7 Skrevet 8. juli 2016 Så ikke det ene skjørtet på lista, men allikevel litt lite Anonymous poster hash: 0470a...429 Lite? Jeg som synes det var mye med skjørt og kjole. Men det er jo derfor jeg har spurt her, for å få tips til å pakke mest mulig fornuftig. Jeg kan jo bruke både skjørtet og kjolen flere dager. Siden alle 3 blusene passer til skjørtet, så har jeg 3 antrekk der. Og kjolen kan jeg bruke 2 kvelder, så da har jeg 5 antrekk til 7 dager. Hmm, kanskje jeg må putte oppi en kjole til. Takk for innspill. Anonymous poster hash: 75d95...ea3
Kjerringa med agurken Skrevet 8. juli 2016 #8 Skrevet 8. juli 2016 Ville nok ha valgt en strandkjole eller sarong. Husk på undertøy 😄 Ville også ha tatt vekk knebuksa eller en av shortsene og byttet det med en kjole eller skjørt, men det er jo opp til deg hva du er mest komfortabel med. I steden for jakke/poncho på flyet kan et tynt stort sjal være tingen (kan også brukes som sarong på stranden senere).
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #9 Skrevet 8. juli 2016 Ville nok ha valgt en strandkjole eller sarong. Husk på undertøy Ville også ha tatt vekk knebuksa eller en av shortsene og byttet det med en kjole eller skjørt, men det er jo opp til deg hva du er mest komfortabel med. I steden for jakke/poncho på flyet kan et tynt stort sjal være tingen (kan også brukes som sarong på stranden senere). Strandkjole eller sarong har jeg ikke, men det selger de vel i Hellas, så jeg kan kjøpe det der. Undertøy har jeg pakket :-), men skrev ikke opp hvor mye. Jeg kan jo bruke knebuksen på kvelden ja og droppe å pakke et ekstra skjørt. Knebuksen passer til de blusene jeg har planer om å bruke på kvelden. Hmmm, vanskelig dette. Jeg synes det er vanskelig å pakke, så da er det greit å skrive her og få andre til å se på dette og komme med tips. Anonymous poster hash: 75d95...ea3
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #10 Skrevet 8. juli 2016 Jeg, for min del, skjønner ikke hvorfor du trenger tre - 3 - shortser for en uke? Du i alle fall legge igjen en av dem tenker jeg... Ellers så synes jeg det så greit ut. Det er garantert noe av dette du ikke kommer til å bruke, enten fordi du ikke trenger det eller fordi du kjøper deg noe nytt på ferien, men sånn er det jo alltid. I "normalt" vær bruker jeg et "antrekk" to dager før jeg vasker det, men hvis det er varm dit du skal synes jeg det er greit å ha litt ekstra å bytte i. Anonymous poster hash: 2a877...830
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #11 Skrevet 8. juli 2016 Jeg, for min del, skjønner ikke hvorfor du trenger tre - 3 - shortser for en uke? Du i alle fall legge igjen en av dem tenker jeg... Ellers så synes jeg det så greit ut. Det er garantert noe av dette du ikke kommer til å bruke, enten fordi du ikke trenger det eller fordi du kjøper deg noe nytt på ferien, men sånn er det jo alltid. I "normalt" vær bruker jeg et "antrekk" to dager før jeg vasker det, men hvis det er varm dit du skal synes jeg det er greit å ha litt ekstra å bytte i. Anonymous poster hash: 2a877...830 Jeg har tenkt på det med 3 shortser etter at jeg skrev her. Trenger ikke det ser jeg. Det er varmt dit vi skal, derfor jeg pakker singlet, for de går ikke helt oppi armhulen og kan derfor brukes flere dager. Jeg svetter ikke mye i varmen og har tidligere kunnet bruke klær flere dager, derfor satser jeg på det nå også. Hjemme bruker jeg klær i flere dager før vask. Dessuten er der sikkert vaskemaskin på hotellet hvis det blir krise. Var veldig greit å legge ut pakkelisten her, så fikk jeg mange tips og kan eliminere noe fra kofferten. Takk for tips Anonymous poster hash: 75d95...ea3
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #12 Skrevet 8. juli 2016 Pass på at du har løse og ledige klær, jeg gjorde tabben og pakket ting som satt litt etter. Det funker dårlig i hetebølge. Pakk også natrustoffer som bommull og lin, la det syntetiske være hjemme. Anonymous poster hash: 2d78c...911
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #13 Skrevet 8. juli 2016 Jeg har tenkt på det med 3 shortser etter at jeg skrev her. Trenger ikke det ser jeg. Det er varmt dit vi skal, derfor jeg pakker singlet, for de går ikke helt oppi armhulen og kan derfor brukes flere dager. Jeg svetter ikke mye i varmen og har tidligere kunnet bruke klær flere dager, derfor satser jeg på det nå også. Hjemme bruker jeg klær i flere dager før vask. Dessuten er der sikkert vaskemaskin på hotellet hvis det blir krise. Var veldig greit å legge ut pakkelisten her, så fikk jeg mange tips og kan eliminere noe fra kofferten. Takk for tips Anonymous poster hash: 75d95...ea3 Men jeg må altså si at jeg synes du har vært flink! Anonymous poster hash: 2a877...830
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #14 Skrevet 8. juli 2016 3 shorts - en litt pen til å eventuelt bruke på kvelden, 2 "vanlige" 4 singlets 3 bluser til å bruke på kveld 1 knebukse 1 skjørt - alle 3 blusene kan brukes til det skjørtet 1 kjole 2 bikinier 1 strikkejakke til eventuelt kjølige kvelder, eller en poncho Undertøy Håndkle til å ha på stranden 2 par sandaler - går alltid i det i Syden, så vanlige sko er ikke nødvendig Jeg føler alltid at jeg pakker for mye og i år har jeg lyst til å være flink. Så om du mener noe kan kuttes ut, gi meg tips. Eventuelt tips til annet som jeg bør ha med. Anonymous poster hash: 75d95...ea3 Da blir min nye pakkeliste slik: 2 shortser 4 singlet 3 bluser til å bruke på kvelden 1 knebukse 1 skjørt - alle blusene passer til både skjørtet og knebuksen 1 kjole 2 bikinier Undertøy og bh 2 par sandaler Håndkle til å ha på stranden Strikkejakken tar jeg i håndbagasjen. Skal reise før hanen våkner om morgenen og på Vestlandet er der ikke sommertemperatur, så da kan det være greit med en jakke. Tusen takk for tips alle dere som har giddet å skrive. Det hjalp å få bort noe fra kofferten, selv om jeg har god plass ( ca halvfull). Men da kan jeg pakke det guttungen skal ha sammen med mitt og spare en koffert. Anonymous poster hash: 75d95...ea3
Kjerringa med agurken Skrevet 8. juli 2016 #15 Skrevet 8. juli 2016 Ta med Biotex (engangsvaskemiddel) og håndsprit + nok solkrem god reise!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #16 Skrevet 8. juli 2016 Ta med Biotex (engangsvaskemiddel) og håndsprit + nok solkrem god reise! Takk for tips. Biotex var lurt. Og håndsprit, den hadde jeg glemt. Den pleier å være i håndbagasjen. Solkrem har vi masse av. En flaske med 30, en med 20 og en med 15, (kun mannen som bruker den faktoren). Så det holder vel for en uke skulle jeg tro. Anonymous poster hash: 75d95...ea3
TPK Skrevet 8. juli 2016 #17 Skrevet 8. juli 2016 Jeg ville tatt med flere kjoler. Jeg liker å skifte til kvelden når vi skal ut og spise, og liker å pynte meg litt. Svetter også mye i Syden, så det er lite fristende å bruke samme kjole fem dager liksom...
TinaK 1990 Skrevet 8. juli 2016 #18 Skrevet 8. juli 2016 Ville lagt både knebukse og strikkejakke hjemme. Det finnes ikke kjølige kvelder på denne tiden av året i Hellas
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #19 Skrevet 8. juli 2016 Er på Kreta nå, 30 grader.. Anonymous poster hash: 0470a...429
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #20 Skrevet 9. juli 2016 Er på Kreta nå, 30 grader.. Anonymous poster hash: 0470a...429 Strikkejakken er utav både koffert og håndbagasje. Trodde kanskje at jeg trengte jakke på kvelden. Anonymous poster hash: 75d95...ea3
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #21 Skrevet 9. juli 2016 Pass på at du har løse og ledige klær, jeg gjorde tabben og pakket ting som satt litt etter. Det funker dårlig i hetebølge. Pakk også natrustoffer som bommull og lin, la det syntetiske være hjemme. Anonymous poster hash: 2d78c...911 Takk for tips. Det hadde jeg ikke tenkt på. Syntetiske klær utav, kun lin og bomull igjen. Løse, ledige klær bruker jeg alltid om sommeren. Anonymous poster hash: 75d95...ea3
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #22 Skrevet 9. juli 2016 Jeg er i Hellas nå. Sykt varmt, også på kvelden. Legg igjen alt som ikke heter shorts, bikini og tshirt. Seriøst!! Kveldene er også varme..... Anonymous poster hash: c4d03...fab
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #23 Skrevet 9. juli 2016 Jeg er i Hellas nå. Sykt varmt, også på kvelden. Legg igjen alt som ikke heter shorts, bikini og tshirt. Seriøst!! Kveldene er også varme..... Anonymous poster hash: c4d03...fab Så bra at kvelden også er varm. Litt rart å ikke pakke noen jakker eller langarmet Anonymous poster hash: 75d95...ea3
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #24 Skrevet 9. juli 2016 Så bra at kvelden også er varm. Litt rart å ikke pakke noen jakker eller langarmet Anonymous poster hash: 75d95...ea3 Rart??? Hva skal du med det? Hele uka har det vært nærmere 30 også på kvelden. Men hvis det er kjølig for noen så må de nok pakke jakker etc.. Anonymous poster hash: c4d03...fab
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #25 Skrevet 9. juli 2016 Rart??? Hva skal du med det? Hele uka har det vært nærmere 30 også på kvelden. Men hvis det er kjølig for noen så må de nok pakke jakker etc.. Anonymous poster hash: c4d03...fab Rart med at jeg ikke er vant til bare å pakke tynne, lette klær. Aldri vært i Hellas om sommeren og ante ikke at det var like varmt på kvelden som dagtid. Når jeg har vært i sydlige strøk har jeg hatt en jakke om kvelden. Anonymous poster hash: 75d95...ea3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå