Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #1 Skrevet 7. juli 2016 Hos naboen vår er det full fest med ungdommer. Sønnen i huset er 15 så antar at de fleste er i samme alder. Foreldrene er borte. Jeg skal opp tidlig i morgen,og får ikke sove. Det er innafor å gi beskjed til foreldrene? Hadde dette vært voksne folk hadde jeg strekt meg lenger,men det kommer og drar biler hele tiden... Anonymous poster hash: d6d01...2f8
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #3 Skrevet 7. juli 2016 Helt innenfor å varsle foreldrene. Får du ikke kontakt med foreldrene og det blir stille så ringer du politiet. Får de høre at 15-åringer har fest slik så vil jeg tro de rykker ut når det plager naboene. Anonymous poster hash: 56ca0...adf
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #4 Skrevet 7. juli 2016 Politiet- evt kun foreldrene hvis de er veeeeldig gode naboer Anonymous poster hash: 68226...b02
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #5 Skrevet 7. juli 2016 Oi! Her er reaksjonsmønsteret høyt... Hva vet vi om hvilken type støy HI snakker om? Hadde tatt turen over, og spurt om de kunne dempet seg litt. Er ikke sikkert det er mer som skal til.. Anonymous poster hash: d961e...40c
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #6 Skrevet 7. juli 2016 Oi! Her er reaksjonsmønsteret høyt... Hva vet vi om hvilken type støy HI snakker om? Hadde tatt turen over, og spurt om de kunne dempet seg litt. Er ikke sikkert det er mer som skal til.. Anonymous poster hash: d961e...40c Her snakker vi karaoke på full guffe. Og vi har soveromsvinduet rett ved. Det er ikke aktuelt å gå over ettersom jeg er i seng og ungene sover. Dessuten er det vel greit å gi beskjed til foreldrene først? Det er andre naboer her som er lette på avtrekkeren til å ringe onkel politi. Også bor noen i barnevernsvakta rett ovenfor.Tenker foreldrene bør få sjansen til å stramme opp 15 åringen først. Anonymous poster hash: d6d01...2f8
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #7 Skrevet 7. juli 2016 Tenker 15-åringen kan få mulighet til å roe lydnivået først... Anonymous poster hash: d961e...40c
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #8 Skrevet 7. juli 2016 Ring han da, om det er umulig for deg å forlate hjemmet. Anonymous poster hash: d961e...40c
Puppen og lillemor Skrevet 7. juli 2016 #9 Skrevet 7. juli 2016 Du må jo gå og ringe på døra først, før du sladrer til mor og far!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #10 Skrevet 7. juli 2016 Jeg valgte å gi beskjed til mor. Hadde det vært min 15 åring hadde jeg satt pris på å få beskjed. De er ikke voksne,og jeg synes ikke 15 åringer skal få ha alene hjemme fest. De er sikkert over 20 stk der nå. Anonymous poster hash: d6d01...2f8
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #11 Skrevet 7. juli 2016 Oh my.. Har nok små barn du. Anonymous poster hash: d961e...40c
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #12 Skrevet 8. juli 2016 Oi! Her er reaksjonsmønsteret høyt... Hva vet vi om hvilken type støy HI snakker om? Hadde tatt turen over, og spurt om de kunne dempet seg litt. Er ikke sikkert det er mer som skal til.. Anonymous poster hash: d961e...40c Synes drikkingen er første prio her til politiet- lyden sekundært. Anonymous poster hash: 68226...b02
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #13 Skrevet 8. juli 2016 Samme skjedde meg for en tid siden. Gikk over og gav beskjed og når de åpner døra STINKER det hasj. Guttene var fra 15 til 18 år. Ba de dempe musikken, de trengte vel egentlig ikke musikk for de satt og lå henslengt i hele huset. Forsøkte få tak i foreldrene pga hasjlukta. Telefonen var skrudd av. Jeg tipset like godt politiet om at det var hasjfest med mindreårige. De rykket ut og etterspillet var stort. Sikkert dårlig gjort men jeg vil ikke ha ti hasjrøykende ungdommer i nabohuset med små barn selv. Neste gang er det noe sterkere, plutselig har noen mistet noen piller. Angrer ikke på avgjørelsen. Forhåpentligvis ble i alle fall noen av guttene rene etter politiets inngripen. Anonymous poster hash: 1ce88...d57
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #14 Skrevet 8. juli 2016 Selvfølgelig ringer du foreldrene! Anonymous poster hash: 52012...b0b
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #15 Skrevet 8. juli 2016 Oh my.. Har nok små barn du. Anonymous poster hash: d961e...40c Skal man godta støy langt utover hva som er tillatt midt i uka bare fordi man har store barn da mener du? Jeg ringte politiet pga naboen når jeg ikke engang hadde barn. Anonymous poster hash: cdcdb...0fa
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #16 Skrevet 8. juli 2016 Helt greit å ringe politiet når du oppdager narkotikamisbruk av mindreårige, men å kontakte foreldrene bare for 15 åringen har fest? Vil tippe du da har små barn. Se serien Skam, på NRK, den gir et lite innblikk i ungdommens verden. Dette løste du dårlig. Du burde kontaktet 15 åringen, og gitt han en sjanse først. Anonymous poster hash: 1eb9e...61c
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #17 Skrevet 8. juli 2016 For noe sprøyt! Har barn i den aktuelle alderen, og vil selvfølgelig bli kontaktet ved hjemme alene fest!! Det er mitt hus og ungene er ikke myndige! Anonymous poster hash: 52012...b0b
Puppen og lillemor Skrevet 8. juli 2016 #18 Skrevet 8. juli 2016 Jeg ville ha ringt på døra og gitt dem beskjed om å dempe seg. Dagen etter ville jeg ha gitt foreldrene beskjed om hva jeg gjorde og at de roet seg fint! Hadde de ikke roet seg etter jeg hadde vært på døra hadde jeg ringt foreldrene den samme kvelden. Og hadde ikke foreldrene gjort noe hadde jeg ringt politiet!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #19 Skrevet 8. juli 2016 Helt greit å ringe politiet når du oppdager narkotikamisbruk av mindreårige, men å kontakte foreldrene bare for 15 åringen har fest? Vil tippe du da har små barn. Se serien Skam, på NRK, den gir et lite innblikk i ungdommens verden. Dette løste du dårlig. Du burde kontaktet 15 åringen, og gitt han en sjanse først. Anonymous poster hash: 1eb9e...61c Får da være måte på å være "kompis" med ungdommene/barna!! Han er bare 15 år og skal uansett ikke ha hjemmeFEST! Hadde selv kontaktet foreldrene, og fikk jeg ikke svar det hadde jeg kontaktet politiet. Ikke sikkert det skjer noe annet enn at de har høy lyd på, men da kan de i det minste få seg en støkk! Slike hjemmefester kan fort komme ut av kontroll, og det er ikke særlig gøy for 15-åringen heller! Anonymous poster hash: 78000...f2c
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #20 Skrevet 8. juli 2016 Synes drikkingen er første prio her til politiet- lyden sekundært. Anonymous poster hash: 68226...b02 Hvor leser du at de drikker? Anonymous poster hash: cc49c...ef7
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #21 Skrevet 8. juli 2016 Jeg synes det var helt greit å si i fra til mor. Hun ble veldig glad for å få beskjed ettersom ungen ikke fikk ha fest eller overnatting. Og ja jeg har små barn,men jeg er fortsatt ung og har ikke glemt hvordan det er å være 15 år. Det var derfor jeg valgte å si i fra.Huset vårt ble nemlig halvveis trashet da jeg fikk den glupe ideen som 16 åring. Anonymous poster hash: d6d01...2f8
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #22 Skrevet 8. juli 2016 Helt greit å ringe politiet når du oppdager narkotikamisbruk av mindreårige, men å kontakte foreldrene bare for 15 åringen har fest? Vil tippe du da har små barn. Se serien Skam, på NRK, den gir et lite innblikk i ungdommens verden. Dette løste du dårlig. Du burde kontaktet 15 åringen, og gitt han en sjanse først. Anonymous poster hash: 1eb9e...61c Jeg har sett Skam,og jeg vet godt hvordan det er å være ung. Nettopp derfor jeg valgte å være den voksne her. Anonymous poster hash: d6d01...2f8
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #23 Skrevet 8. juli 2016 Jeg syns faktisk ikke at du skal gå over. Ring politiet eventuelt foreldrene. Jeg er ikke overhysterisk av meg,men du vet aldri hvordan de på andre siden av døra reagerer. Jeg har alltid gått over til naboen først,men etter å ha lest at en familiefar ble drept (i Norge) fordi han gikk over til naboen for å be de dempe musikken,ringer jeg heller Anonymous poster hash: c6d9a...6eb
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #24 Skrevet 8. juli 2016 Jeg syns faktisk ikke at du skal gå over. Ring politiet eventuelt foreldrene. Jeg er ikke overhysterisk av meg,men du vet aldri hvordan de på andre siden av døra reagerer. Jeg har alltid gått over til naboen først,men etter å ha lest at en familiefar ble drept (i Norge) fordi han gikk over til naboen for å be de dempe musikken,ringer jeg heller Anonymous poster hash: c6d9a...6eb Det var kanskje her jeg bor det. Jeg hadde nok heller ikke gått over. Anonymous poster hash: f9d03...e16
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #25 Skrevet 8. juli 2016 Helt greit å ringe politiet når du oppdager narkotikamisbruk av mindreårige, men å kontakte foreldrene bare for 15 åringen har fest? Vil tippe du da har små barn. Se serien Skam, på NRK, den gir et lite innblikk i ungdommens verden. Dette løste du dårlig. Du burde kontaktet 15 åringen, og gitt han en sjanse først. Anonymous poster hash: 1eb9e...61c Loven om stille etter kl.23.00 gjelder alle, også 15 åringer. Anonymous poster hash: 5781f...d57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå