Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #1 Skrevet 7. juli 2016 Jeg er desperat... jeg har 4 uker til termin , og har ei datter fra før med en annen mann enn faren til barnet jeg bærer. Jeg har funnet ut at han røyker hver dag og selger dop. Jeg ble redd, og tok datteren min ut av huset så fort jeg fant ut av dette. Vi bor nå hos mamma. Huset eier jeg sammen med han, og jeg ønsker å bo der- han nekter å dra. Hva kan jeg gjøre ? Jeg er redd og veldig lei meg... det er veldig lite for 2 barn, og meg. Pluss at alle tingene våre er i huset vårt.. jeg er i sjokk.. Han har vært veldig slem mot meg under hele svangerskapet og jeg er utslitt... Hvordan kan jeg kreve at han må være fri for narkotika, for at han skal få samvær med babyen som blir født, når som helst .. ? Anonymous poster hash: 97864...1d1
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #2 Skrevet 7. juli 2016 Du må melde flytting til moren din slik at dere ikke er samboere når ungen blir født. Da får du foreldreannsvaret alene. Han får ikke samvær alene med ungen på flere år uansett kun med deg tilstede og om han fortsatt er narkoman da tar du kontakt med barnevernet og får de på lag. Har du råd til å kjøpe han ut av huset? Om ikke må dere selge. Anonymous poster hash: 38544...6ce
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #3 Skrevet 7. juli 2016 Du må selvfølgelig også varsle politiet om at han selger narkotika Anonymous poster hash: 38544...6ce
Svømmetur Skrevet 7. juli 2016 #4 Skrevet 7. juli 2016 Kjære deg, jeg ville startet med en telefon til familievernkontoret. De hjelper deg med fremgang i saken. Samvær, rettigheter o.l. Jeg ville og levert en anmeldelse slik at politiet kan ransake huset deres. Det kan og være lurt å ta kontakt med barnevernet. Fortell om opplevelsen din og at du er usikker på han vil kunne være en god nok omsorgsperson. Fortell at du ønsker krav om urinprøver. Det er viktig at du er tydelig på at du har barnets beste i tankene, ikke far. Han må fikse seg selv - og det vil nok ta lang tid. I mellomtiden må du sørge for at det er trygt når han får se barnet. Du har rett til å holde tilbake barnet dersom du ikke mener det er trygt der, men far må selvsagt få en forklaring og det følger med videre rettslige ganger etter det. Dette hjelper familievernkontoret deg med. (Det er gratis). Send meg en pm. ved behov. Jobber ikke som advokat, men i barnevernet. Tenker dette faller litt under her og.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #5 Skrevet 8. juli 2016 Hei. Jeg har vært borti noe av det samme, bare at han brukte ikke narkotika. Ta kontakt med barnevernet. Du må ha bevis for at han driver med dette. så hjelper de deg videre med barnet og forteller deg hva dere skal gjøre. Han kan jo ikke ha omsorg for et barn. (dette vet jeg lite om). Hvis han er slem/har vært slem så er det lurt av deg å anmelde han. I min situasjon var det JEG som hadde lagt inn penger i huset, ikke han. men når det ble slutt nekta han å flytte, og ble bare boende der. Hadde også problemer med å få hjelp til å få ut tingene mine, da han var slem når jeg dro for å hente det. Anbefaler deg å få hjelp av politiet. gikk så langt(selv med hjelp fra advokat) at han kjøpte ting på huset, som etterhvert gikk til inkasso...som JEG måtte betale osv.Hadde ikke fri rettshjelp så Jeg brukte ca 200 000 kr på advokat for å få idioten ut derfra. Han hadde selvfølgelig fri rettshjelp. Til slutt måtte han flytte med hjelp fra advokat-tvangssalg og jeg tapte utrolig mye penger. : ( Han ødela livet mitt fullstendig, og har fortsatt gjeld i banken-og dette er 14 år siden. Fikk langvarig depresjon. Så jeg håper for din skyld at det går bedre for deg enn det gjorde for meg og ønsker deg all lykke til.Bare skaff deg en skikkelig god advokat. Noe ikke jeg hadde de første årene-drittadvokat-byttet advokat og da skjedde ting fort. Advokaten ordner dette for deg. Hvis han ikke vil flytte må ha på et tidspunkt ut, men det kan ta ganske lang tid. (flere år). Anonymous poster hash: 52237...cd5
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #6 Skrevet 8. juli 2016 siden barnet ikke er født ennå hadde jeg skrevet far ukjent. mulig andre mener det er feil.men det hadde JEG gjort. en slem mann fortjener ikke å ha omsorgen for et barn. Anonymous poster hash: 52237...cd5
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #7 Skrevet 8. juli 2016 Takk for alle svar! Er bare så lei meg og i sjokk.. Vi har sliti veldig med forholdet en god stund, og han har hele tiden sagt at det er pga jeg er så grusomt menneske. Derfor har jeg hele tiden forsøkt å forandre meg til det bedre, men uansett hva jeg gjorde, så var det ikke bra nok. Nå skjønner jeg endelig hvorfor. Han har under hele svangerskapet sagt at jeg er psykisk syk og må legges inn, for han mener jeg kommer til å ta mitt eget liv. Han har skallet med ned, trykket hodet sitt mot mitt, mot en vegg mens han klemmer meg hart rundt skuldrene.. den ene gangen så hardt at jeg tisset på meg.. jeg kan fortelle mye om terroren jeg har levd under, men orker ikke tenke på det. For jeg burde reist for lenge siden.. Jeg skal ta kontakt med advokat nå, håper jeg kan få noe som helst støtte. Jeg er så sliten. HI Anonymous poster hash: 97864...1d1
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #8 Skrevet 8. juli 2016 herregud for idiot av en mann!! Vet akkurat hvordan du har det. de psyker deg ned så de kan gjøre som de vil. når du har knekt sammen og skal dra så lirker og lurer de så de får deg tilbake. vedder på at han i tillegg er sykelig sjalu. Anonymous poster hash: 52237...cd5
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #9 Skrevet 8. juli 2016 Ja han er ekstremt sjalu. Jeg har ikke vært med vennene mine på over ett år, mens han drar ofte på "gutte kvelder" hvor de tydeligvis har røyka seg fra stokk og stein.. Det skumleste er egentlig at jeg som var så sterk og selvstendig sitter her som et menneske uten ryggrad, uten verdighet og dum som et brød. Hi Anonymous poster hash: 97864...1d1
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #10 Skrevet 8. juli 2016 du kan velge to ting-la han knekke deg-eller du kan velge å være glad og lykkelig med en annen mann. kom deg unna så fort du kan. han kommer sikkert til å grine å si han aldri vil være slem igjen, at han skal slutte med stoff osv osv. dette er bare vas. folk forandrer seg sjelden. Anonymous poster hash: 52237...cd5
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #11 Skrevet 8. juli 2016 Det ABSOLUTT FØRSTE du må gjøre er å melde flytting til moren din! Det vil spare deg for mange problemer i fremtiden. Gjør det I DAG! Anonymous poster hash: cb71a...d62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå