Gå til innhold

Om å bytte spiral, andre som har gjort dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

PS, dere som IKKE har byttet, jeg anbefaler dere å IKKE lese videre!

Jeg har både satt inn og tatt ut spiral før, men aldri byttet på direkten, altså både tatt ut gammel og inn ny på samme dag. Som damer flest synes jeg jo ikke akkurat at dette er noe behagelig, men jeg har heller ikke synes det var velig vondt på noen måte, ikke før nå ...

Det gikk greit med celleprøven og greit når han tok ut den gamle, men da den nye spiral skulle ut. Herlighet, det var så sinnsvakt vondt. Jeg måtte klamre meg fast til stolen, og tårene bare spratt og jeg begynte å skjelve ukontrollert og hikste etter luft. Det var rett og slett noe av det vondeste jeg har vært med på utenom fødsel. Gynekologen forklarte meg at det nok kom av at livmoren min hadde trukket seg veldig sammen i løpet av alle årene med spiral, men likevel ... Han kunne jo advart meg litt! Eller er det normalt ikke så vondt? Jeg kjenner at jeg vil be om noen sterke smertestillende før neste gang om 5-6 år i hvert fall *grøsser*

Anonymous poster hash: f42e8...c7c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

*da den nye spiralen skulle inn ...

HI

Skrevet

Har akkurat byttet "på direkten". Assistenten kalte det "kuleklypa". Fordi alle fikk "kula" når den ble satt på 😂

Ja, det var vondt. Men tenker det kanskje var jeg som hadde glemt smerten i de årene den forrige satt inne... var vel ubehagelig, med menslignende smerter ut dagen. Morgenen etter bare blødde det litt. Ikke kjent noe mer siden (1 uke)

Skrevet

Har akkurat byttet "på direkten". Assistenten kalte det "kuleklypa". Fordi alle fikk "kula" når den ble satt på

Ja, det var vondt. Men tenker det kanskje var jeg som hadde glemt smerten i de årene den forrige satt inne... var vel ubehagelig, med menslignende smerter ut dagen. Morgenen etter bare blødde det litt. Ikke kjent noe mer siden (1 uke)

For min del kan jeg garantere at dette var noe helt annet enn de to andre gangene jeg satt inn spiral. Jeg kjente det jo da også, men dette direktebyttet var helt jæ*** rett og slett. Jeg har ganske høy smerteterskel og har født fire barn uten smertelindring, men dette var rett og slett grusomt vondt. Tårene bare spratt, jeg hadde ikke sjans å holde dem tilbake. Etterpå gråt jeg hele veien hjem, det føltes nesten som et slags overgrep fordi jeg overhode ikke var forberedt og følte meg så sårbar i tillegg.

Men bra å høre at det ikke er normalen at det er så vondt da som jeg opplevde det.

HI

Skrevet

Skal ikke si at det ikke var vondt, for det VAR det! Så gøad det er 5 år til neste gang

Skrevet

Ikke spesielt vondt da jeg byttet min. Jeg var forberedt på smerter, men kjente bare litt stikkinger.

Skrevet

Ikke spesielt vondt da jeg byttet min. Jeg var forberedt på smerter, men kjente bare litt stikkinger.

Kanskje jeg var uheldig da? Da er det jo håp om at det ikke blir like fælt neste gang, for akkurat nå tenker jeg at jeg vil i narkose eller noe sånt neste gang :P Jeg ble veldig satt ut også, for jeg har aldri opplevd at det har gjort så vondt før, det var som om noen stakk en kniv oppi der og vred rundt ... mange ganger.

HI

Skrevet

Ja, får håpe det:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...