GÃ¥ til innhold

Litt hjelp her ang sykemelding? 😊

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt 50% i en mnd og 80 % mnd etter pga utbrendthet og utredning for bekhterevs. Jeg har nå fått meg ny jobb. 50 % stilling i et yrke som er bedre for meg. Jeg kommer til å jobbe i stillingen jeg er i nå det jeg ikke jobber i Nyjobben. Er fleksibel sånn. Det jeg lurer på er om jeg kam spørre legen om jeg fortsatt kan være sykemeldt 50% i min nåværende jobb? Det blir jo tøft å starte i ny jobb selv om jeg gleder meg veldig. Jeg trives også godt i den jobben jeg er i i dag, men pga mange faktorer er det for stressende per dags dato. Er dette ok? Jeg gjør jo endringer i livet mitt som skal gjøre meg friskere, men det skjer jo ikke med en gang ved et jobb bytte. Kan jeg foreslå dette for legen? 😊

Anonymous poster hash: fd168...cd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen??? Er ikke så vant med sykemelding.

Skrevet

Dette var veldig rotete og jeg skjønner egentlig ikke hva du spør om. Når starter du i den nye jobben? Har du sagt opp den gamle jobben? Du kan uansett ikke jobbe for andre arbeidsgivere mens du er sykemeldt.

Anonymous poster hash: 0008d...99e

Skrevet

Du kan i hvert fall ikke få lønn og sykepenger for mer enn totalt 100% stilling. Om din gamle arbeidsgiver kan nekte deg å begynne i ny jobb før oppsigelsestiden er slutt i dette tilfellet er jeg usikker på, men jeg tror det.

Anonymous poster hash: 763bf...637

Skrevet

Du skal vel ikke "foreslå" noe for legen ang sykemelding? Det er legen som skal gjøre en medisinsk vurdering av helsetilstanden din.

Anonymous poster hash: d6c5e...9f9

Skrevet

Mener du at du skal starte i ny jobb og samtidig være sykemeldt fra den gamle jobben, i stedet for å si opp? Det høres jo litt urimelig ut..

Anonymous poster hash: b2dde...fce
Skrevet

Det du driver med her er rett og slett ikke lov!

Anonymous poster hash: 12273...56c

Skrevet

Jeg jobber begge steder. 50/50. Altså 100% tilsammen. Kan jeg spørre legen om å være sykemeldt 50% i den ene stillingen? Jeg er eier av firmaet jeg har jobbet i hele tiden(den jobben jeg ønsker å være sykemeldt i). Så jeg får tid til å komme meg litt.

Hi

Skrevet

Så du har en 50 % stilling nå, i et firma du eier?

Og så har du fått en 50 % stilling i et annet firma?

Og så ønsker du å være 50 % sykemeldt, men bare fra den første jobben? Og bare ut oppsigelsestiden?

Aner ikke om dette er mulig/lov!

Anonymous poster hash: 0008d...99e

Skrevet

Ja du kan være kun sykemeldt fra den ene jobben det er mulig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...