Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #1 Skrevet 7. juli 2016 Jeg har vært sykemeldt 50% i en mnd og 80 % mnd etter pga utbrendthet og utredning for bekhterevs. Jeg har nå fått meg ny jobb. 50 % stilling i et yrke som er bedre for meg. Jeg kommer til å jobbe i stillingen jeg er i nå det jeg ikke jobber i Nyjobben. Er fleksibel sånn. Det jeg lurer på er om jeg kam spørre legen om jeg fortsatt kan være sykemeldt 50% i min nåværende jobb? Det blir jo tøft å starte i ny jobb selv om jeg gleder meg veldig. Jeg trives også godt i den jobben jeg er i i dag, men pga mange faktorer er det for stressende per dags dato. Er dette ok? Jeg gjør jo endringer i livet mitt som skal gjøre meg friskere, men det skjer jo ikke med en gang ved et jobb bytte. Kan jeg foreslå dette for legen? 😊  Anonymous poster hash: fd168...cd7
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #2 Skrevet 7. juli 2016 Noen??? Er ikke så vant med sykemelding.  Anonymous poster hash: fd168...cd7
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #3 Skrevet 7. juli 2016 Dette var veldig rotete og jeg skjønner egentlig ikke hva du spør om. Når starter du i den nye jobben? Har du sagt opp den gamle jobben? Du kan uansett ikke jobbe for andre arbeidsgivere mens du er sykemeldt.  Anonymous poster hash: 0008d...99e
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #4 Skrevet 7. juli 2016 Du kan i hvert fall ikke få lønn og sykepenger for mer enn totalt 100% stilling. Om din gamle arbeidsgiver kan nekte deg å begynne i ny jobb før oppsigelsestiden er slutt i dette tilfellet er jeg usikker på, men jeg tror det.  Anonymous poster hash: 763bf...637
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #5 Skrevet 7. juli 2016 Du skal vel ikke "foreslå" noe for legen ang sykemelding? Det er legen som skal gjøre en medisinsk vurdering av helsetilstanden din.  Anonymous poster hash: d6c5e...9f9
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #6 Skrevet 7. juli 2016 Mener du at du skal starte i ny jobb og samtidig være sykemeldt fra den gamle jobben, i stedet for å si opp? Det høres jo litt urimelig ut.. Anonymous poster hash: b2dde...fce
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #7 Skrevet 7. juli 2016 Det du driver med her er rett og slett ikke lov! Â Anonymous poster hash: 12273...56c
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #8 Skrevet 7. juli 2016 Jeg jobber begge steder. 50/50. Altså 100% tilsammen. Kan jeg spørre legen om å være sykemeldt 50% i den ene stillingen? Jeg er eier av firmaet jeg har jobbet i hele tiden(den jobben jeg ønsker å være sykemeldt i). Så jeg får tid til å komme meg litt.  Hi    Anonymous poster hash: fd168...cd7
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #10 Skrevet 7. juli 2016 Så du har en 50 % stilling nå, i et firma du eier?  Og så har du fått en 50 % stilling i et annet firma?  Og så ønsker du å være 50 % sykemeldt, men bare fra den første jobben? Og bare ut oppsigelsestiden?  Aner ikke om dette er mulig/lov!  Anonymous poster hash: 0008d...99e
klg,2 boys now:) Skrevet 7. juli 2016 #11 Skrevet 7. juli 2016 Ja du kan være kun sykemeldt fra den ene jobben det er mulig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå