Gå til innhold

Noen som bor i London

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som bor i London med barn her? Hvor bor dere? Og går barna på skole?

Anonymous poster hash: 122c1...211

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor i south woodford og barnet går på skole der som er 8min gåtur fra huset. Trives kjempe godt da det er et familie vennlig område samtidig som det tar kun 30min inn til central med tuben.

Anonymous poster hash: 02e3e...15c

Skrevet

Vi bor i south woodford og barnet går på skole der som er 8min gåtur fra huset. Trives kjempe godt da det er et familie vennlig område samtidig som det tar kun 30min inn til central med tuben.

Anonymous poster hash: 02e3e...15c

Takk for svar! Har dere alltid bodd i London?

Vi bor i Norge nå, men vurderer å flytte over - mannen er engelsk. Vi har vurdert andre steder, men vurderer nå London pga jobbmuligheter!

Jeg må innrømme at jeg er mest skeptisk med tanke på å flytte barna - starte på ny skole osv. I tillegg er det jo vanskelig å få plass på en god skole osv

Skrevet

Noen som bor i London med barn her? Hvor bor dere? Og går barna på skole?

Bør i Southwest London (SW). Har barn som går på skolen, ja (privatskole).

Anonymous poster hash: 37304...bed

Skrevet

Bør i Southwest London (SW). Har barn som går på skolen, ja (privatskole).

OK! Vi har dessverre ikke råd til privatskole så må prøve å komme oss innenfor skolekretsen til en bra skole

Skrevet

OK! Vi har dessverre ikke råd til privatskole så må prøve å komme oss innenfor skolekretsen til en bra skole

Hvor er det aktuelt for dere å bo, da? Det er mulig jeg har noen tips, men det avhenger rett og slett av hva dere har mulighet til å betale for å bo.

Skrevet

Bor ikke nå, men har bodd i Richmond (forstad til London), Surrey. Gikk på tysk privatskole.

Veldig fint område å bo i med barn. Nært London med buss, tog eller t-bane, men samtidig landlig og rolig.

Anonymous poster hash: 744fc...3d3
Skrevet

Har ikke bodd i London som voksen, men vokste opp der. Bodde i Wimbledon og gikk på den norske skolen som ligger der. Fantastisk bra miljø for både voksne og barn. Vurderer selv å ta med egne barn over noen år hvis det passer seg sånn med jobb.

Skrevet

Epsom, Surrey. Dyrt, men fint!

Anonymous poster hash: b9cf8...3ff

Skrevet

Hvor er det aktuelt for dere å bo, da? Det er mulig jeg har noen tips, men det avhenger rett og slett av hva dere har mulighet til å betale for å bo.

Tja, si det :)

Vi bodde en periode i sentralt i east-London! Men det var uten barn!

Vi ønsker oss et hyggelig og barnevennlig område, som samtidig er urbant :) med gode skoler, og et godt og trygt nabolag. Tipper vi kan klare å bruke 500k på bolig - kanskje noe mer hvis vi får bra pris for huset som skal selges her! Vi trenger minst 3 soverom, og gjerne en liten hageflekk.

Jobber du?

Hvordan er lovet i London med barn i skolealder og to heltidsarbeidende foreldre? Gjør folk det? Eller er det stort sett deltid på mamma, eller au pair for de som har råd til det?

Skrevet

Tja, si det :)

Vi bodde en periode i sentralt i east-London! Men det var uten barn!

Vi ønsker oss et hyggelig og barnevennlig område, som samtidig er urbant :) med gode skoler, og et godt og trygt nabolag. Tipper vi kan klare å bruke 500k på bolig - kanskje noe mer hvis vi får bra pris for huset som skal selges her! Vi trenger minst 3 soverom, og gjerne en liten hageflekk.

Jobber du?

Hvordan er lovet i London med barn i skolealder og to heltidsarbeidende foreldre? Gjør folk det? Eller er det stort sett deltid på mamma, eller au pair for de som har råd til det?

Jeg jobber noe, men jeg kan styre dagen min selv, og det er maks snakk om 10-15 timer i uken, så jeg jobber ikke fulltid. Det er mange som jobber fulltid, men du er nok avhengig av noe hjelp hvis det skal gå. På skolen til mine barn finnes det for eksempel ikke en SFO-ordning, men det vil være forskjeller fra skole til skole. Jeg er avhengig av hjelp, men jeg har også mindre barn (selv om jeg ikke jobber fulltid).

Jeg er veldig usikker på hvilke områder du kan kjøpe en såpass stor bolig for rundt fem millioner. Hvor langt unna sentrum er dere villig til å bo?

Skrevet

Jeg jobber noe, men jeg kan styre dagen min selv, og det er maks snakk om 10-15 timer i uken, så jeg jobber ikke fulltid. Det er mange som jobber fulltid, men du er nok avhengig av noe hjelp hvis det skal gå. På skolen til mine barn finnes det for eksempel ikke en SFO-ordning, men det vil være forskjeller fra skole til skole. Jeg er avhengig av hjelp, men jeg har også mindre barn (selv om jeg ikke jobber fulltid).

Jeg er veldig usikker på hvilke områder du kan kjøpe en såpass stor bolig for rundt fem millioner. Hvor langt unna sentrum er dere villig til å bo?

Vi er villige til å pendle et stykke! Gjør jo det i dag også, så det er vi vant til!

Jeg set at vi nok må satse på en au pair eller noe! :/ i hvert fall for å få hjelp med levering og henting på skolen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...