Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #1 Skrevet 7. juli 2016 Før jeg ble mor trodde jeg at treårstrassen liksom var trassen. Men min datter hadde trass ved 1-års alder, 2-års alder og nå 3-års alder. Det har vært noen små opphold mellom trassperiodene... Men nå er det jævlig igjen. Hvordan skal jeg best takle det? Hvis hun ikke hører etter i butikken, slår, sparker, skriker, legger seg ned og nekter å gå..? Eller sier "nei" hvis jeg ber henne gjøre noe. Hvordan taklet du det (du som følte du mestret det ) ? De kan virkelig teste tålmodigheten.. Anonymous poster hash: 61d32...8be
skjotta Skrevet 7. juli 2016 #2 Skrevet 7. juli 2016 Den ene trassalderen avløser den andre fram til puberteten og det er jo et helt annet shabang 😂😂😂😂
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #3 Skrevet 7. juli 2016 Jeg har en datter på 2 år og har også en på 7 som var i trassalder fra 1,5-6 år... Med toåringen er jeg konsekvent, hun trasser aldri på butikken men mest hjemme. Hun får et par advarsler, så fjerner jeg henne fra situasjonen. Omså løfter henne ut i gangen og sitter sammen med henne. Hun eldste var mest trassig. Måtte ofte bære henne ut fra butikken på det verste. 6 årstrass var intens, hun fikk ofte raserianfall og kunne hyle i flere timer. Det blir bedre, heldigvis. Mine er da snille og gode jenter, håper de lærer seg å sette motstand i tenårene også Anonymous poster hash: 6e392...424
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #4 Skrevet 7. juli 2016 Det skjedde en gang at vi hadde en nedsmelting i butikken. Tok ungen under armen, parkerte handlevogna og dro derfra. Siden har vi sluppet unna. Anonymous poster hash: 4385e...036
Ylva og Mathilde Skrevet 7. juli 2016 #5 Skrevet 7. juli 2016 Mestret ikke datteren min, men var litt smartere med sønnen. Hvis han nektet lue tok jeg frem to og sa "hvilken vil du ha?", hvis han nektet å komme sa jeg "skal vi se hvem som løper fortest?", også løp vi om kapp. (overflødig å nevne at jeg lot ham vinne) I butikken fikk han hente seg en skalk i brødskjæremaskinen, og fikk lov til å plukke egne epler, for eksempel. Bare gi de noe å gjøre/spise på, så er de ofte fornøyd. Nå som han er 7 er jeg langt i fra like pedagogisk med ham lenger, for nå synes jeg han skal høre fordi jeg sier det. Det er oppskriften på konflikt.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #6 Skrevet 7. juli 2016 Det skjedde en gang at vi hadde en nedsmelting i butikken. Tok ungen under armen, parkerte handlevogna og dro derfra. Siden har vi sluppet unna. Anonymous poster hash: 4385e...036 Vi har prøvd det, men funker ikke gitt. Anonymous poster hash: 61d32...8be
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #7 Skrevet 7. juli 2016 Vi har prøvd det, men funker ikke gitt. Anonymous poster hash: 61d32...8be Har du gjort det flere ganger? Har du gitt etter for mas en gang så prøver de som ville faen. Skalk er også en fin metode. Poenget er at du må fjerne barnet fra situasjonen eller gi to valg (type den buksa eller den buksa). Gir du etter bare en gang har du det fort gående. (Av erfaring) Anonymous poster hash: 4385e...036
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #8 Skrevet 7. juli 2016 Hva i omgivelsene er det som trykker? Går dere på butikken etter en lang dag i barnehagen? Sovet dårlig den natten? Hatt en negativ episode i barnehagen den dagen? Har dere snakket om hva som forventes av barnet på butikken rett før? Jeg har mange ganger sett trasige barn, men selv kun opplevd det en gang da min eldste var litt over 1,5 år. Anonymous poster hash: 80c91...e18
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #9 Skrevet 7. juli 2016 Har man ikke "trass" gjennom hele livet? 😁😉 Jeg hater at folk sier trass..Det er jo læring og erfaringer og at barnet/mennesket skal finne seg selv. "Trass" er jo helt normalt og nødvendig 😊 Anonymous poster hash: 3d059...422
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå