Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #1 Skrevet 6. juli 2016 Når fikk du diagnosen? Hvordan kom de fram til den? Hva var de første symptomene? Anonymous poster hash: fb400...46a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #2 Skrevet 7. juli 2016 Har ikke leddgikt, men her er min lille historie: Jeg gikk til legen for 6 år siden med leddverk. Legen tok blodprøver, blant annet en som heter "anti ccp". Denne viste seg å være over grenseverdiene, dvs. positiv. Fikk beskjed av legen at det var 95% mulighet for at jeg kom til å utvikle leddgikt innen 2 år. Men Ingenting skjedde, så jeg bad legen ta nye prøver, men det var unødvendig mente han. Var den positiv en gang, ville den være det resten av livet. Etter mye mas fikk jeg tatt nye prøver. Da var prøven i grensa til negativ, men var fortsatt positiv. Etter det har jeg ikke gjort så mye mer, og leddene er fortsatt vonde, men er ikke blitt noe verre en de var for 6 år siden heller. I dag tar jeg medisinene Sarotex og Paracet fast. På de verste dagene bruker jeg en smertestillende som heter Tramadol. Jeg klarer hverdagen helt fint og er i 100% jobb. Men føler av og til på, at jeg har det litt hengene over meg. Anonymous poster hash: d7475...d80
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #3 Skrevet 7. juli 2016 Når fikk du diagnosen? Hvordan kom de fram til den? Hva var de første symptomene? Anonymous poster hash: fb400...46a Fikk de første symptomene da jeg var 4 år. Hadde mye vondt i beina, dvs i ankler og knær. Dette ble avfeid som voksesmerter (andre tider da jeg var liten). Da jeg var 17 år var det endelig en lege som tenkte at voksesmerter ikke stemte og jeg ble utredet. Blodprøven var positiv. Jeg ble videre utredet for Bechtrews, genprøven var positiv, men jeg har heldigvis ikke forkalkninger i ryggen. Diagnosen står som reumathoid artritt. Klarer meg greit i hverdagen, bruker smertestillende ved behov. Trener og tar omega 3 hver dag for å smøre kroppen innenfra. Er i jobb og ser helst at jeg fortsetter med det! Anonymous poster hash: 4abf9...a3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå