Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #1 Skrevet 6. juli 2016 Hvordan er det i deres familie? Jeg ønsker at barna skal få lik oppmerksomhet om noen som kommer på besøk har med noe. De fleste forstår dette. Jeg har en kusine som ikke besøker oss noe særlig (bor på andre siden av landet) hun har lagt sin elsk på min datter da de er født på samme dag og de har et spesielt bånd. Vi treffer henne to ganger i året når jeg flyr for å besøke besteforeldre, hun bor på samme sted. Jeg har bare med datteren min da det blir for mye mas for besteforeldre med fullt hus. Min kusine sender stadig små og store oppmerksomheter til min datter. En skjorte, gøyale sokker, krystaller, ting hun kan ha i settekassa si. Nå er min manns datter så misunnelig på dette og sier det er urettferdig. Vi forsøker å ikke åpent vise at hun får dette i posten men min stedatter har virkelig full oversikt over hva min datter har i settekassa. Ser hun noe nytt der vil hun vite hvem hun har fått det fra. Vi har forklart at dette er en som ikke kjenner henne og at hun har et spesielt bånd til min datter. Hun lager scene, furter og er sur. Vi er begge enige om at dette bare ER slik og påpeker ovenfor barnet at hun har mange i familien på mor sin side som gir HENNE oppmerksomhet. Kjenner jeg blir usikker av hele greia nå. Hva tenker dere? Er dette noe stedatter må avfinne seg med eller må vi kjøpe ting til henne som kompensasjon? Hun oppfører seg virkelig ufyselig rundt dette. Anonymous poster hash: 9ea7f...4e9
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #2 Skrevet 6. juli 2016 Som du sier selv: hun får jo gaver som ikke din datter får.Jeg har to stebarn og tre egne barn.Mine har aldri syntes det har vært urettferdig på noen måte om de to andre får noe hos sine besteforeldre etc...og omvendt.Slik er det bare.Skjønner jo at dere bare har to og synes kanskje det er vanskeligere da, men hun får jo ting ikke din datter får så det må hun bare lære seg at slik er det. Anonymous poster hash: 51d39...4e7
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #3 Skrevet 6. juli 2016 Dette får hun tåle. Dere kan ikke kompensere alt av gaver ett barn får, men ikke det andre. Din stedatter får ikke fra denne personen som hun ikke kjenner, hun får gjerne av noen andre (selv om det ikke er akkurat likt det de får). Anonymous poster hash: 42a2e...95f
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #4 Skrevet 6. juli 2016 Gir vennene til mora til jenta det samme til ditt barn? Tenkte ikke det nei... Umulig å få likt.... Anonymous poster hash: 868ef...bd0
Nyttårs barn Skrevet 6. juli 2016 #5 Skrevet 6. juli 2016 Dette må barna bare tåle, og jeg tenker at stedatteren din helt sikkert har noen ting hun også får/gjør som din datter ikke tar del i. Tror det er misforstått snillhet å prøve å "rette" opp i alle små og store forskjeller som finnes for barn. Det er klart at det vil være ulikheter i en familie også mellom biologiske søsken. Noen barn "tiltrekker" seg oppmerksomhet og fordeler i større grad.
Gjest Antarctica Skrevet 7. juli 2016 #6 Skrevet 7. juli 2016 Du trenger ikke gå inn og ordne opp i noe som helst. Hun kan bare furte, dere kan ikke gi henne en annen familie enn den hun har, og dere kan ikke ta fra din datter at hun har en slektning som er snill og husker på henne ofte. Slik er livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå