Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #1 Skrevet 6. juli 2016 Kunne tenke meg å prøve dette da jeg har troen på at det kan funke for å bli kvitt noen kilo samt stabilisere blodtrykk, insulinnivå og hormonnivå. Har forsåvidt forstått hva man kan og ikke kan spise men ser likevel for meg at det kan bli vanskelig. Spiser mye brødmat. Og ellers mye pasta, ris og poteter. Hvordan skal jeg klare dette og hva skal jeg enkelt erstatte spesielt brødmaten med i en travel hverdag? Anonymous poster hash: bf9bd...87a
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #2 Skrevet 6. juli 2016 Grønnsaker, egg og nøtter er gode erstatninger. Lavkarbo knekkebrød og brød finnes jo også. Anonymous poster hash: 89b23...102
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #3 Skrevet 6. juli 2016 Jeg har erstattet brød med dette knekkebrødet de har på Rema i glutenfri hyllen, det har 1,1 g karbo per skive. Ellers så spiser jeg for det meste det samme som resten av familien bare tar mer grønnsaker istedenfor ris, pasta og poteter. Er en del rotfrukter du må være forsiktig med siden de en del an dem inneholder en del karbo, men litt går fint. Det meste at frukt bør man ikke spise, men det meste av bær går greit. Husk å få i deg nok proteiner og fett ellers får du lett hodepine og kroppen fungerer dårlig, og da er det ikke bra for deg. Ellers kan du ofte gjøre enkle tilpasninger. For eksempel er sellerirot en av rotfruktene du kan spise en del av. Dersom du skal ha biff og har lyst på gratinerte poteter kan du bytte ut potetene med sellerirot og det passer veldig godt til Anonymous poster hash: ca325...d25
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #4 Skrevet 6. juli 2016 Tusen takk for svar! Vet dere hva det brødet på Rema heter?? Har dere flere konkrete tips til ting jeg kan ete kjapt i løpet av dagen? Hi Anonymous poster hash: bf9bd...87a
moota m storebror&lillebror Skrevet 6. juli 2016 #5 Skrevet 6. juli 2016 Knekkebrødet fra Rema heter Brisk ☺
Ylva og Mathilde Skrevet 6. juli 2016 #6 Skrevet 6. juli 2016 Jeg spiser gjerne makrell i tomat med gaffel, to rugsprø med to egg, kaviar og majones, spinat- brokkoli- og grønnkålsuppe med parmesan og hardkokte egg, laks med masse myknet sjalottløk, smør, rømme og agurksalat, omelett med paprika, tomat, parmesan osv.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #7 Skrevet 6. juli 2016 Knekkebrødet fra Rema heter Brisk ☺ Får det ikke på rema her jeg bor, men på coop extra og coop prix. Så det kommer nok litt an på hva butikkene tar inn Anonymous poster hash: 49fe0...e08
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #8 Skrevet 6. juli 2016 Jeg spiser gjerne makrell i tomat med gaffel, to rugsprø med to egg, kaviar og majones, spinat- brokkoli- og grønnkålsuppe med parmesan og hardkokte egg, laks med masse myknet sjalottløk, smør, rømme og agurksalat, omelett med paprika, tomat, parmesan osv. Hvordan lager du grønnkålsuppe? Anonymous poster hash: 49fe0...e08
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #9 Skrevet 6. juli 2016 - Jeg spiser mye salat. Har ferdigkuttet salat og kokt egg i kjøleskapet, Da er det fort gjort å smelle sammen en salat. Bruker kyllingkjøtt, krepsehaler eller reker oppi f.eks. - omelett - eggerøre og spekeskinke - reker i majones - knekkebrød og brød - oopsie - lage suppe som holder til noen porsjoner, fort å varme opp - lapper - middagsrester Anonymous poster hash: 49fe0...e08
Ylva og Mathilde Skrevet 6. juli 2016 #10 Skrevet 6. juli 2016 Hvordan lager du grønnkålsuppe? Anonymous poster hash: 49fe0...e08 I sted bare hakket jeg opp en hvitløk, en rødløk og surret i raps- og olivenolje, delte en brokkoli i mindre biter, hadde oppi vann, buljong og chili, en pose grønnkål og en pose spinat. (Du kan i prinsippet ha oppi hva du vil av grønnsaker, bruk gjerne hakkede tomater og tomatpuré, og lag en tomatsuppe) Kjørte med stavmikser, og hadde oppi hardkokt egg, olivenolje og parmesan. Jeg liker å kjøre den ganske tykk, neste som grøt, føles mer matig da, men det er en smakssak. Blir stappmett av to boller.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #11 Skrevet 6. juli 2016 I sted bare hakket jeg opp en hvitløk, en rødløk og surret i raps- og olivenolje, delte en brokkoli i mindre biter, hadde oppi vann, buljong og chili, en pose grønnkål og en pose spinat. (Du kan i prinsippet ha oppi hva du vil av grønnsaker, bruk gjerne hakkede tomater og tomatpuré, og lag en tomatsuppe) Kjørte med stavmikser, og hadde oppi hardkokt egg, olivenolje og parmesan. Jeg liker å kjøre den ganske tykk, neste som grøt, føles mer matig da, men det er en smakssak. Blir stappmett av to boller. Tusen takk Skal prøves, høres spennende ut Hvor lenge må den koke sånn ca? Anonymous poster hash: 49fe0...e08
Ylva og Mathilde Skrevet 7. juli 2016 #12 Skrevet 7. juli 2016 Tusen takk Skal prøves, høres spennende ut Hvor lenge må den koke sånn ca? Anonymous poster hash: 49fe0...e08 5-10 min? Kommer an på hvor fint du hakker brokkolien. Trenger ikke bli mer enn mør.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #13 Skrevet 7. juli 2016 Hvordan gjør dere det i forhold til resten av familien? Lager dere en rett til dere og en til mann og barn? Hver dag? Anonymous poster hash: bf9bd...87a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå