Gå til innhold

Dere med MS- blir dere verre etter trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Type litt hard trening? Tenker da på gangfunksjon og muskelstyrke.

Anonymous poster hash: 021a4...a91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merker at bena blir litt svakere og rare for en periode rett etter treningen, men merker godt at trening er godt for fatigue og sykdommen generelt på et mer langsiktig plan. Mange kan bli forbigående dårligere etter trening pga varmeintoleranse, som er nokså vanlig for ms-syke. Det betyr ikke at man har et attakk eller noe, kun at gamle arr blusser opp litt igjen pga varmen ved svette og trening. Trening er fatisk noe av det beste man kan gjøre ved MS. Etter jeg fikk diagnosen startet jeg å jogge, kan nå løpe 5 km uten problem og elsker det. 

Anonymous poster hash: 7a156...454
Skrevet

OK. Nytt for meg dette med varmefølsomhet. Enn etter at du har drukket alkohol? Blir gangfunksjon verre da (hvis du i utgangspunktet er svakere på en side av kroppen)?

Skrevet

OK. Nytt for meg dette med varmefølsomhet. Enn etter at du har drukket alkohol? Blir gangfunksjon verre da (hvis du i utgangspunktet er svakere på en side av kroppen)?

Hvorfor lurer du på disse tingene?

Anonymous poster hash: 8ed39...696

Skrevet

Jeg blir dårligere av trening og jeg blir enda verre av alkohol, så jeg drikker ikke det.

Anonymous poster hash: ba4ca...8fc

Skrevet

Jeg har ikke ms men har vært trener for en dame med ms og fikk da masse informasjon fra ms senteret i hakkadal.

De har forsket på trening og ms og det veste du kan gjøre på langsomt er så hard styrketrening at du kun klarer 4*4.

Du blir dårligere rett etter trening, slik som de uten ms men ms gjør reaksjonen verre, men det blir bedre og bedre og funksjonen i spesielt beina kan bli bedre enn om man ikke trener.

For å unngå å få reaksjon av varmen kan man trene med en vest som kjøler deg ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...