Gå til innhold

Jeg knakk sammen forran 4 åringen😩

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen er på jobbreise. Vært alene med barnet i over 2 uker. Har hatt ferie og nå er hun syk. Jeg er gravid i uke 34 og er ikke i form. Jeg er så utrolig sliten og manglet overskudd og er så kvalm. Hun har sutret i hele dag pga hun ikke er i form. Hun har slått meg og dratt i meg. Nektet å spise og lagt seg ned på gulvet for å demonstrere. Nå skreik jeg høyt at jeg orker ikke mer!!!! Nå må hun vise at hun snart skal bli storesøster! Hun begynte å grine fordi jeg snakket for strengt! Hun er ekstra sårbar nå siden hun er syk merker jeg! Jeg gjorde kveldsstell i en feil og sa hun skulle komme seg i seng. Kjeftet på henne fordi hun ikke hørte etter. Så begynte jeg å gråte ukontrollert. Klarte ikke stoppe. Forklarte henne etterpå at mamma bare ble sliten og at voksne også blir lei seg av og til. Hun begynte også å gråte fordi jeg gråt.

Herregud for en kveld.... Jeg ligger i seng nå klarer ikke stelle meg for kvelden, helt utkjørt. Hvor mye skade har jeg påført henne? 😩 Vil ikke hun skal tro at hun får meg til å gråte, var bare SÅ sliten av å være alene med henne og høygravid. Huff

Føler meg fæl...

Anonymous poster hash: cc04d...65e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det går nok bra med både deg og 4 åringen :-) du fikk jo satt noen ord på at det ikke alltid er så enkelt å være voksen heller.

kanskje om du klarer få til en god natt søvn - så har dere en langt bedre dag i morgen. :-)

stor klem til deg

Anonymous poster hash: e8d7d...399

Skrevet

Barn må lære at nok er nok!

Og de tar ikke skade av at du en gang "klikker" litt, når du etterpå forklarer hva som har skjedd.

De må se hvor grensa går. Og det er bare bra at de skjønner at mamma/pappa også kan være lei seg.

Alle følelser er normal.

Det er bare viktig å snakke ordentlig ut om det, så barnet ikke ligger å tenker masse på det. Få det ut av systemet:)

Anonymous poster hash: ea37c...5f9

Skrevet

Det går fint,barn trenger og se at voksne og blir lei seg og sliten. Du forklarte og koste henne etterpå.

Mulig du får spm imorgen eller om noen dager men da får du bare forklare igjen og vise at det er over ( om det er det)

Skrevet

Er ikke noe problem. Barn har godt av å se at voksne har følelser og kjempeflott at du fortalte etterpå hva som hadde skjedd. Ingen skade skjedd. 

Anonymous poster hash: 71007...479
Skrevet

Tenker det kan være en bra ting at hun ser at voksne også har følelser, ikke alltid reagerer riktig, at voksne blir slitne. Tror alt for få barn opplever det, siden vi skal være så pedagogiske. Det viktigste er at du forklarer henne det etter hendelsen eller i mrg

Anonymous poster hash: dba1d...eaf
Skrevet

Så lenge hun er trygg på at du alltid vil være i stand til å ta vare på og passe på henne, så er jeg enig med alle over. Det eneste jeg reagerer på er at du sa hun måtte vise at hun snart skal bli storesøster. Akkurat det er jo tross alt ikke hennes feil, men snarere en situasjon du har satt henne i. Da kan det nok føles vondt og vanskelig for henne å skulle ta ansvar for det. Men det ser ut som dere fikk prata om det i ettertid, og da er det sikkert bare greit :) Dette går fint. Lykke til med det forestående!

Anonymous poster hash: b61e3...949

Skrevet

Tenker at barna har godt av å se at vi voksne også blir lei oss og viser alle typer følelser. Kjempefint at du snakket med henne om det ikke og ikke bare lukket deg inne😊Da lærte du jenta di å sette ord på følelsene. jeg har selv hatt en meltdown fremfor barna og forklart dem hvorfor.

Anonymous poster hash: df40d...6ba

Skrevet

Det der er ikke det mest dramatiske barnet ditt vil oppleve. Dessverre blir det nok verre ting i fremtiden. Ingen barn skades evig av en sliten mor som gråter. Hvil deg, legg plan for hvordan du skal overleve morgendagen og hent inn hjelp om det lar seg gjøre.

Hilsen hun som er hjemme alene med tre aktive gutter (og om noen sier mamma én gang til i kveld så tror jeg at hodet mitt eksploderer)

Anonymous poster hash: f8bde...1a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...