Gå til innhold

Går "alle" ned i vekt med lavkarbo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er karbojunkie, men vil ikke gå på noe som gjør meg slapp og utilpass. Fant en fin dagsmeny med 1500 kcal, og ca 47 gram karbohydrater. Vil helst bare ned ca 5-8 kilo, samt slippe føle meg søtsugen hele tiden :) Kombinert med trening såklart. 

Og forklar meg en sak, hvis jeg inntar 1500 kcal og forbrenner 500 kcal ekstra hver dag, vil det da være nok til å kunne gå ned i vekt? Typ 0,5-1 kilo i uka? Haha, har aldri slanket meg "frivillig" og er nok litt blank der. Har bare noen kosekilo som må vekk. Bikiniformen driter jeg i, men kjekt å være i bedre form til jul ihvertfall :-) 

Anonymous poster hash: 1e503...1f3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gått ned 12 kg nå. Jeg spiser normalt med karbo. Hater spesialdietter. Her spises alt med måte.

Anonymous poster hash: 93795...b2b

Skrevet

Jeg er karbojunkie, men vil ikke gå på noe som gjør meg slapp og utilpass. Fant en fin dagsmeny med 1500 kcal, og ca 47 gram karbohydrater. Vil helst bare ned ca 5-8 kilo, samt slippe føle meg søtsugen hele tiden :) Kombinert med trening såklart. 

Og forklar meg en sak, hvis jeg inntar 1500 kcal og forbrenner 500 kcal ekstra hver dag, vil det da være nok til å kunne gå ned i vekt? Typ 0,5-1 kilo i uka? Haha, har aldri slanket meg "frivillig" og er nok litt blank der. Har bare noen kosekilo som må vekk. Bikiniformen driter jeg i, men kjekt å være i bedre form til jul ihvertfall :-) 

Anonymous poster hash: 1e503...1f3

Lavkarbo er ikke for de som bare skal ned noen få kilo

Anonymous poster hash: 18b04...9e3

Skrevet

Lavkarbo passer best for de som skal ned mye, sånn jeg har forstått det. Du bør uansett ikke konbinere lavkarbo og lavkalori.

Personlig foretrekker jeg absolutt lavkalori. Da kan du spise litt av alt, ingenting er forbudt, det er bare snakk om mengde. Det er mye enklere sånn sosialt sett. Du slipper å forklare alle hvorfor du spiser som du gjør. Jeg vil anbefale Lifesum. 1500 kcal + trening bør absolutt gjøre at du går ned 3-5 kg i mnd.

Anonymous poster hash: 211dc...2c0

Skrevet

Nei. Med mindre du spiser så lite karbohydrater at du går i ketose må du samtidig innta færre kcal enn du forbrenner. Noen synes det er enklere med lavland, men de samme reglene gjelder som for annen slanking.

Anonymous poster hash: 70d9e...a33

Skrevet

Jeg spiser mellom 20 og 60g kh pr dag, og går ned i vekt. Hr gått fra 70 kg til 63 på ca 4 mnd. Trenger ikke gå ned mer, så nå gjelder det å holde vekten 😉

Skrevet

Lavkarbo er ikke for de som bare skal ned noen få kilo

Anonymous poster hash: 18b04...9e3

Joda, det er for oss også. Skulle ned 6 kg, og det har.gått helt supert 😉

Skrevet

Funka første gang, då skulle eg ned 40 kg og det gjekk bra. Etter 2 graviditetar hadde det kome på 10 kg. Dei vil ikkje vekk med lavkarbo. Så for meg funka det best då eg hadde mykje som skulle vekk. Eller så har kroppen min skjønt at lavkarbo er ein måte å miste fett på, og det må jo absolutt ikkje skje. Så den lagrar i vegen sjølv på lavkarbo. Trur eg hadde funka bra i steinalderen der det virkelig var eit poeng å ha ein kropp som kan ta vare på kiloene sine....

Anonymous poster hash: 61a63...30f

Skrevet

Med 1500 kcal inn og 500 kcal trening hver dag kan jeg ikke fatte at du ikke skal gå ned i vekt!

Karboredusert kosthold kan være bra for å holde blodsukkeret stabilt. Få i deg mye protein, så unngår du stort tap av muskelmasse.

De som ikke går ned i vekt på lavkarbo, er gjerne de som får i seg alt for mye fett, slik at kaloriinntaket og opptaket blir høyere enn forbruket.

Anonymous poster hash: cd16d...87b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...