Gå til innhold

Streng på baksiden av tennene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt dette mot overbitt? Hvor lenge måtte dere ha den på? Hvor mye betalte dere?

 

Anonymous poster hash: 80cd4...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk på min etter at gom ikke fungerte optimal (etter reguleringen var tatt av). Var da rundt 14 år, tror jeg. Er nå 33 år og den er der fortsatt. Reguleringstannlegen min, som satte den på, er pensjonert. Tannlegen vil ikke ta den av så lenge den ikke plager meg. Han er en veldig dyktig tannlege og sier han har opplevd flere ganger at tennene har endret seg til det verre etter han har tatt av strengen, selv etter 10-15 år. Så min blir vel med i grava, om ting holder seg som de er.

Jeg har først og fremst streng bak pga mellomrom mellom fortennene, så den holder de samlet.



Anonymous poster hash: b4c12...e35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt streng bak tennene etter tannreguleringen jeg hadde for 10 år siden. Den nede falt av for 1 år siden og tennene gled tilbake og ble skjeve igjen. Ha den på så lenge som mulig, omså hele livet.

 

Anonymous poster hash: 6b436...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det, nå og for alltid :) Men betalte ingenting siden jeg var under 18 når behandlingen startet.



Anonymous poster hash: 2e7ae...f60
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på regulering 🙈 Her sier vi bare streng. Hi

 

Anonymous poster hash: 80cd4...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streng er på baksiden, regulering er på fremsiden...

Så hva tenker du på?

 

Anonymous poster hash: 8081e...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Streng er på baksiden, regulering er på fremsiden...

Så hva tenker du på?

 

Anonymous poster hash: 8081e...057

Regulering på baksiden. Jeg ønsker ikke regulering på forsiden i voksen alder. Så derfor blir det bak. ☺️

 

Anonymous poster hash: 80cd4...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnieropptatt

Tenker du på usynlig regulering? Eller streng for å holde tennene på plass etter selve reguleringen?

Førstnevnte vet jeg ikke noe om. Men vet komikerfrue har/har hatt det. Du må bare ringe til en kjeveortoped, den vet nok en del om det.

Mine strenger har jeg hatt siden jeg tok av reguleringen, ca 27 år. De blir nok sittende der til tenna faller ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på usynlig regulering? Eller streng for å holde tennene på plass etter selve reguleringen?

Førstnevnte vet jeg ikke noe om. Men vet komikerfrue har/har hatt det. Du må bare ringe til en kjeveortoped, den vet nok en del om det.

Mine strenger har jeg hatt siden jeg tok av reguleringen, ca 27 år. De blir nok sittende der til tenna faller ut ;)

Sånn usynlig ja ☺️Skal til kjeveortoped på fredag. Så får jo vite alt da, men gøy å høre om noen hadde erfaring. Hi

 

Anonymous poster hash: 80cd4...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har regulering på baksiden, for å rette opp bittet. Koster vel rundt 35000 for en kjeve. Har hatt det på i 1,5 år.

 

Anonymous poster hash: fbae4...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har regulering på baksiden, for å rette opp bittet. Koster vel rundt 35000 for en kjeve. Har hatt det på i 1,5 år.

 

Anonymous poster hash: fbae4...3f7

Er det vondt? Hvor ofte går du til tannlegen for å justere den? ☺️ Jeg skal ha på begge kjevene . Så blir jo en dyr affære, men forhåpentligvis verdt det. Hi

 

 

Anonymous poster hash: 80cd4...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vondt? Hvor ofte går du til tannlegen for å justere den? ☺️ Jeg skal ha på begge kjevene . Så blir jo en dyr affære, men forhåpentligvis verdt det. Hi

 

 

Anonymous poster hash: 80cd4...c6e

Synes ikke det har gjort noenting vondt! Ikke som jeg husker det fra regulering som 14-åring. Går til kontroll ca hver 6 uke. Da byttes det streng (man får et visst antall som man bytter etterhvert som tennene flytter seg), eller bare kontrolleres. Prisen er verdt det for meg, veldig fornøyd med tennene nå. Venter på vurdering for kjeveoperasjon før jeg kan reguleres ferdig.

 

Anonymous poster hash: fbae4...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke det har gjort noenting vondt! Ikke som jeg husker det fra regulering som 14-åring. Går til kontroll ca hver 6 uke. Da byttes det streng (man får et visst antall som man bytter etterhvert som tennene flytter seg), eller bare kontrolleres. Prisen er verdt det for meg, veldig fornøyd med tennene nå. Venter på vurdering for kjeveoperasjon før jeg kan reguleres ferdig.

 

Anonymous poster hash: fbae4...3f7

Så bra. Gleder meg til vurderingen jeg har på fredag. Og spent på prisen. Regner med det blir 60-70.000 kr ca. Men jeg hopper på uansett. Vil ha beine tenner. Har overbitt på rundt 1 cm 😳 Hi

 

 

Anonymous poster hash: 80cd4...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så spent på morgendagen. Om hva han sier, behandlingsforløp og pris ☺️ Hi

 

Anonymous poster hash: 80cd4...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde regulering på baksiden oppe og nede i ca et år, ikke vondt, bare veldig ømt helt i starten. Tror det ble ca 60 tusen totalt ( betalte litt hver gang og større sum akkurat når reguleringen kom). Har streng på baksiden nå for å holde det på plass. Avsluttet behandlingen med tannbleking. Dyrt, men utrolig verdt det! Er så fornøyd og har fått så mange komplimenter. Etter å ha smilt med munnen lukket i flere år pga komplekser over skjeve og misfargede tenner, sliter jeg faktisk fortsatt med å venne meg til at jeg kan smile med munnen åpen 😊 For meg har det vært verdt hver krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde regulering på baksiden oppe og nede i ca et år, ikke vondt, bare veldig ømt helt i starten. Tror det ble ca 60 tusen totalt ( betalte litt hver gang og større sum akkurat når reguleringen kom). Har streng på baksiden nå for å holde det på plass. Avsluttet behandlingen med tannbleking. Dyrt, men utrolig verdt det! Er så fornøyd og har fått så mange komplimenter. Etter å ha smilt med munnen lukket i flere år pga komplekser over skjeve og misfargede tenner, sliter jeg faktisk fortsatt med å venne meg til at jeg kan smile med munnen åpen 😊 For meg har det vært verdt hver krone.

Så gøy å høre dine erfaringer ☺️ Tennene mine har hindret meg i å smile skikkelig hele livet. Har fått kommentarer fra fremmede om å smile 😳 Alltid hatet når folk tar bilder av meg . Så kommer nok til å være verdt hver krone for meg også. Tenker også å ta tannbleking etter endt behandling. Hi

 

 

Anonymous poster hash: 80cd4...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reguleringen blir satt på i september 👍🏼👌🏼☺️ Hi

 

Anonymous poster hash: 80cd4...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengene etter tannregulering er nå vanlig å la stå i om så hele livet, sett at de ikke er til problem. Stikker etc.

Spurte nettopp tannlegen min om det samme da jeg fortsatt har min 15 år etter.



Anonymous poster hash: 657c6...c11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Strengene etter tannregulering er nå vanlig å la stå i om så hele livet, sett at de ikke er til problem. Stikker etc.

 

Spurte nettopp tannlegen min om det samme da jeg fortsatt har min 15 år etter.

 

Anonymous poster hash: 657c6...c11

Så bra! Når jeg er ferdig med min regulering om ca 2 år, så får jeg på sånn streng også. Kommer aldri til å ta den ut 😂 Hi

 

Anonymous poster hash: 80cd4...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha en gang! Man får skrive av 28% av utgiftene på skatten hvis man får tannlegen til å bekrefte at det er nødvendig( feks pga skjev slitasje osv)

 

Anonymous poster hash: d3c8f...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha en gang! Man får skrive av 28% av utgiftene på skatten hvis man får tannlegen til å bekrefte at det er nødvendig( feks pga skjev slitasje osv)

 

Anonymous poster hash: d3c8f...3e2

Gjør man? Jeg ville pga jeg ikke føler meg vel,men tannlegen sa kjeven min ikke fungerer som den skal pga feilt bitt. Kanskje det er en god grunn? Hi

 

Anonymous poster hash: 80cd4...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør man? Jeg ville pga jeg ikke føler meg vel,men tannlegen sa kjeven min ikke fungerer som den skal pga feilt bitt. Kanskje det er en god grunn? Hi

 

Anonymous poster hash: 80cd4...c6e

Ja, det er nok en god grunn. Her er tennene skjevslitte pga skjevt bitt. Gleder meg som bare rakkern👏🏼

 

 

 

Anonymous poster hash: d3c8f...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...