Gå til innhold

Kan noen forklare meg hva maserier er til for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt "rier" i hele natt.. Men de har ikke tatt seg opp i styrke. De kommer tett og varer alt fra 30 sek til 90 sek.. Er dette maserier? Hva i tilfelle er det godt for?

Anonymous poster hash: 3a8a5...ae3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er det samme.. Men jeg hadde serierier, kom i ett uten mellomrom , føltes ut som det aldri ville ta slutt.

Anonymous poster hash: 46647...488

Skrevet

Maserier er vel modningsrier når jeg tenker meg om:)

Anonymous poster hash: 46647...488

Skrevet

Vet ikke men hadde det to netter på rad og tredje natten fødte jeg.

Anonymous poster hash: 51eec...b9a

Skrevet

Noen av oss bare har det. Har født 3 ganger, og gått med maserier i 2-3 døgn før fødsel kom i gang. Men har heldigvis gått relativt raskt fra 4 cm åpning (aktiv fødsel). 2, 3 og 5 timer. Har hatt smertefulle, men lette ukompliserte fødsler. Kanskje det er belønningen?

Anonymous poster hash: afcd0...747

Skrevet

Har gått med maserier de siste 3 ukene før fødsel nr 3 og 4. Hos meg var de ikke til noen ting - ikke ble jeg moden og ikke kom jeg i fødsel. Måtte strippes og hjelpes til, de måtte ta vannet fordi kroppen rett og slett er treig og produserer ineffektive rier som bare gjør vondt og gjør ingen nytte.

Anonymous poster hash: c692b...20d
Skrevet

Har gått med maserier de siste 3 ukene før fødsel nr 3 og 4. Hos meg var de ikke til noen ting - ikke ble jeg moden og ikke kom jeg i fødsel. Måtte strippes og hjelpes til, de måtte ta vannet fordi kroppen rett og slett er treig og produserer ineffektive rier som bare gjør vondt og gjør ingen nytte.

Har også hatt veldig smertefulle fødsler som varte en stund (nr. 3 i 16 timer, nr. 4 i ca 12).

Skrevet

Jeg hadde maserier i en uke, da jordmor sjwkkket meg var jeg helt moden, avflatet og hadde tre cm åpning, så hos meg hadde de effekt

Var ikke konstant i en uke da, kom og gikk, var verst om natta

Anonymous poster hash: a019e...be3

Skrevet

Da jeg skulle ha mitt andre barn hadde jeg maserier en hel natt som ble regelmessige men tok seg aldri opp. Ga seg på morgenkvisten.

To dager senere fikk jeg rier på kvelden igjen. Føltes helt likt ut som forrige natten men denne gangen tok det seg opp på morgenkvisten. Fra det begynte å gjøre virkelig vondt tok det kun to timer til baby var ute. Så hadde nok effekt.

Lykke til og gratulerer med baby på vei :)

Anonymous poster hash: b25fe...687

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Dette er min nr. 4, men har ikke opplevd det før. Det er 10 år siden forrige fødsel så det er mulig kroppen har forandret seg litt ;)

Jeg har hatt spontanfødsler med de andre tre så dette er veldig uvant for meg. Sistemann rakk jeg akkurat sykehuset. Kom ut på 6 min.

Skrevet

Har ikke hatt det selv, men to venninner hadde det i 1-2 døgn før ungene kom. De hadde kort aktiv fødsel, så mulig maseriene hjalp til der.

Men så hadde jeg faktisk kort aktiv fødsel selv. Om man skal regne fra 4 cm, varte den ca 3 timer her. Og da hadde vannet gått og riene så vidt startet 4 timer før det.

Alle er forskjellige og ingen fødsel er lik. Men unge blir det da. Masse lykke til og gratulerer :D

Anonymous poster hash: c669e...7b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...