Gå til innhold

Noen som har klart å endre hverdagen sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet frem til at jeg må ta noen tak for å bli lykkeligere, men det føles vanskelig. De to viktigste tingene er at jeg døyver tanker/smerte med mat og internett (ironisk nok er jeg nå her inne..) Jeg ønsker å endre dette, ønsker fra i morgen å legge vekk telefonen min, pluss nettbrettet og spise normal mat og normale måltider og heller takle slitenhet/tristhet på nye måter. I tillegg vil jeg prøve å finne ut hva som kan gi meg lykke? Ja f.eks en hobby eller noe å drive med. Jeg vet at trening er en ting psyken min responderer veldig godt på så vil også prøvd å få inn dette mer regelmessig. Jeg vet jo i det hele tatt mye om hvorfor jeg er deppa/flat i følelseslivet og hva jeg ikke bør gjøre, men det føles så vanskelig..bare nå i sta når jeg la bort telefonen, så ut vinduet og begynte å gråte, det ligger så mye inni meg som jeg bare døyver bort hele tiden med å spise og surfe på nett for å slippe å tenke. Snakket også med samboeren min om dette, han er veldig støttende og sier han vil hjelpe meg og om jeg f.eks trenger noen timer uten ungene så jeg får trent så er det greit, men bare av å prate litt med han og gråte får jeg dårlig samvittighet og føler jeg sutrer/klager, jeg har det jo egentlig bra!?!? Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget..se om noen kjenner seg igjen i noe? Noen som har greid å legge om litt, finne indre ro og glede, små lykkeøyeblikk i hverdagen? Jeg føler meg så flat..føler livet generelt er kjipt, bare triste ting som skjer, likevel er jeg ikke deprimert nå, tror jeg, har slitt med tilbakevendende depresjoner, men er ok nå, men pga at jeg har denne svakheten i meg må jeg legge om, finne ut av hvordan jeg kan bli den beste meg for meg og de rundt meg. Dette ble lenger enn jeg tenkte, takk til dem som tok seg tid til å lese.

Anonymous poster hash: a62ce...581

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt viktigste tips: ikke ta alt på en gang! Hvis folk skal slutte å røyke, slanke seg, begynne å sykle til jobb, redusere nettbruken og kutte ned på hvitvinen - og starte dagen med 20 min yoga hver dag, da MÅ det mislykkes...

Unn deg å fortsette med de fleste tingene, endre kun på en av gangen. F eks jobb kun med trøstespisingen først, finn alternative ting når du egentlig vil putte noe i munnen.

Anonymous poster hash: 5d3f6...3e8

Skrevet

Det hun over her skrev! 

Pluss : om du skulle ryke en dag, så er det bare det, en dag, så prøver du på nytt i morgen. 

Ofte så er det slik at når man ryker så ryker man skikkelig. Tar en røyk så da kan man likesågodt ta hele pakka, pluss pluss. En smell er bare det, en smell, også fortsetter man.

Anonymous poster hash: 6e9f0...554
Skrevet

Takk for svar, dere har så rett og det er så typisk meg å ville endre alt på en gang og så varer det i en uke. Tar til meg rådet og skal prøve å ta det rolig og i små skritt av gangen. Det med maten blir råtøft i seg selv, aner ikke hvordan jeg skal klare det, det er så inngrodd i meg.

Skrevet

Takk for svar, dere har så rett og det er så typisk meg å ville endre alt på en gang og så varer det i en uke. Tar til meg rådet og skal prøve å ta det rolig og i små skritt av gangen. Det med maten blir råtøft i seg selv, aner ikke hvordan jeg skal klare det, det er så inngrodd i meg.

Ikke begynn med maten da! Begynn med f eks å gå en tur annenhver dag. Gi deg selv et oppdrag på turen. Mitt oppdrag er å gå 3000 skritt på telleren... Ikke mye, men i det lange løp er det jo mye bedre enn å sitte i sofaen.

Anonymous poster hash: 5d3f6...3e8

Skrevet

Kjenner meg virkelig igjen. Som om jeg skulle skrevet det selv.

Jeg vurderer hypnoterapi eller tankefeltterapi. Tror jeg trenger hjelp for å greie å ta grep. Virker nesten uoverkommelig å få det til på egen hånd...

Anonymous poster hash: 94c92...4a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...