Gå til innhold

Bruker pupp som smokk - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke baby (3 mnd) til å ta smokk. Pga kolikktendenser har vi ammet i søvn og samsovet. Lirker puppen ut når baby har sovnet. Nå våkner baby ørten ganger om natten og roer seg kun om puppen kommer frem. Jeg sover ikke godt og begynner å bli sliten.

Hva gjør jeg for å få slutt på dette?

Anonymous poster hash: 86787...e62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da må dere bare øve og øve , til det funker, blir jo veldig slitsomt for deg hvis han skal henge på deg hele dagen :) samsoving bør også kuttes ned på og venn han til egen seng

Anonymous poster hash: ee35a...a15
Skrevet

Prøv forskjellige smokketyper. Silikondmokkene smaker ikke noe så kan være enklere å prøve. Husk at det er mange forskjellige utforminger på dem. Har du prøvd minifom og kiropraktor? Hva med bæresele og babymassasje? Min tok heldigvis smokk, men vente han til den tidlig. Husk smokkelenke slik at smokken ikke forsvinner hver gang babyen spytter den ut

Skrevet

da må dere bare øve og øve , til det funker, blir jo veldig slitsomt for deg hvis han skal henge på deg hele dagen :) samsoving bør også kuttes ned på og venn han til egen seng

Anonymous poster hash: ee35a...a15

Henger ikke på meg på dagtid. Kan sovne om vi triller. Men det er natten som er problemet. Hvordan skal jeg venne baby til å ligge i egen seng? Roer seg ikke på natten om jeg ikke gir pupp.

Skrevet

Prøv forskjellige smokketyper. Silikondmokkene smaker ikke noe så kan være enklere å prøve. Husk at det er mange forskjellige utforminger på dem. Har du prøvd minifom og kiropraktor? Hva med bæresele og babymassasje? Min tok heldigvis smokk, men vente han til den tidlig. Husk smokkelenke slik at smokken ikke forsvinner hver gang babyen spytter den ut

Begynte også tidlig å prøve smokk. Har prøvd alle slags smokker. Han bare brekker seg. Problemet er innsovning på kveld/natt. Da spreller han og kaver og gråter om han ikke får pupp. Lirker den ut når han har sovnet, men han våkner etter en kort stund og vil ha den igjen. Gir jeg den ikke, blir han urolig og sprellete. Kaver og våkner skikkelig. Begynner å gråte. Roer seg ikke før han får puppen.

Skrevet

Det enkleste er jo å innse at du har en baby og la babyen ligge på puppen hele natta. Slitsomt for en stund, men babyen din er 3 måneder. Når babyen er større kan dere venne av mamma, men nå er dette en del av arbeidsbeskrivelsen i den nye jobben din. 

Anonymous poster hash: fb0ad...8e6
Skrevet

Sånn er det. Min gikk fra amming annahver time på natta til en gang når jeg begynte med fast føde. Han ammes ennå av og til i søvn, og jeg synes det er koselig. Han er jo bare baby en liten stund.

Anonymous poster hash: 76e5e...7c9

Skrevet

Det enkleste er jo å innse at du har en baby og la babyen ligge på puppen hele natta. Slitsomt for en stund, men babyen din er 3 måneder. Når babyen er større kan dere venne av mamma, men nå er dette en del av arbeidsbeskrivelsen i den nye jobben din.

Anonymous poster hash: fb0ad...8e6

Jeg innser at jeg har baby. Dette er min tredje, og jeg er mye mer avslappet enn før. Stresser ikke med å venne han av med mamma. Overøser han med nærhet og kos.

Men jeg sliter med å få sove om natten. Får vondt i ryggen også. Dette går dessverre utover de andre barna som får en uopplagt og sliten mamma.

Ammer mer enn gjerne om natten, gjør ikke noe om han vil ha mat 4-5-6 ganger. Men han spiser jo ikke, han bare sutter... Og nå er det jo oppvåkninger med korte mellomrom gjennom hele natten... Det er jo bare blitt en uvane at han skal sutte på puppen hele natten. Det gikk fint i starten. Da spiste han, så sov han videre i 4-5 timer. Nå våkner han, sutter litt, sovner. Etter et kvarter kan han våkne, gir han pupp, sovner etter noen sutt. Sånn går det hele natten.

Skrevet

Sånn er det. Min gikk fra amming annahver time på natta til en gang når jeg begynte med fast føde. Han ammes ennå av og til i søvn, og jeg synes det er koselig. Han er jo bare baby en liten stund.

Amming annen hver time hadde vært en drøm! Her er kanskje den lengste soveøkten bortimot en time. Som oftest er det hyppige oppvåkninger med bare et kvarter søvn. Jeg sliter med innsovning, og blir da ofte liggende våken store deler av natten.

Skrevet

Amming annen hver time hadde vært en drøm! Her er kanskje den lengste soveøkten bortimot en time. Som oftest er det hyppige oppvåkninger med bare et kvarter søvn. Jeg sliter med innsovning, og blir da ofte liggende våken store deler av natten.

Uff, det skjønner jeg er slitsomt! Nå blir jeg sikkert halshogd av ammemafiaen, men har du prøvd mme på kvelden/ natta?

Skrevet (endret)

Min eldste var sånn. Vi måtte rett og slett sette hardt mot hardt og la faren legge ham noen kvelder til han lærte seg å sovne uten pupp i munnen. Da var han 5 mnd. Begynte da så smått å ta smokk i mangel på pupp. Ammet fortsatt om natten, og problemet vedvarte en stund til pga det. Ble vel åtte-ni måneder før han sov flere økter på et par timer i løpet av en natt. Før det sov han alt fra 20 min til tre kvarter om gangen.

Jeg har ikke annet råd enn at far må overta leggingen, jo før jo heller. Nattammingen må du jo bare fortsette med, men hvis du får baby over på smokk vil det avlaste deg noe. Føler med deg. Husker godt følelsen av å ligge pinn i ro med baby konstant fast i puppen natt etter natt etter natt. Følelsen av å kunne strekke seg ut etter måneder med ubekvem søvn - ubetalelig.

Endret av Mostly Harmless

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...