Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #1 Skrevet 5. juli 2016 Jeg er gravid i uke 34 og blitt "angrepet" av mygg da jeg var på Østlandet sist helg! Fikk over 20 stk på kort tid, jeg har da klødd og klødd i søvne så det har blitt sår.. De klør bare mer og jeg prøver å la være å klø.. Sa stopper de opp noen dager, begynner og gro før kløingen tok seg opp igjen.. Noen tips??? Xylocain virker ikke, allergitabletter virker ikke og jeg får så vidt lov til å bruke Eurax av legen! I tillegg begynte jeg og klø og fikk noe som lignet på stikk på ene pekefingeren og under ene foten.. De har klødd og klødd og blitt til harde kuler som jeg rett og slett stakk hull på for å få ut det som så ut til å ligge under.. Det var bare litt blodig væske og så er det bare et hull igjen i huden som klør.. Noen som vêr hva det kan være?? Anonymous poster hash: 221d1...63c
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #2 Skrevet 5. juli 2016 Myggstikk smitter ikke over på fingrene og under foten altså... Anonymous poster hash: 74197...4f1
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #3 Skrevet 5. juli 2016 Det var jo ikke det jeg spurte om heller... Men om noen hadde peiling på hva det kunne være! Men kan jo spør mer direkte om: kan det være myggstikk som blir mer harde kuler siden de stakk i huden der det er hard hud? Eller kan det ha vært et annet dyr? Anonymous poster hash: 221d1...63c
Ziva Skrevet 5. juli 2016 #4 Skrevet 5. juli 2016 Kald aloe vera gel lindrer kløe. Oppbevarer den i kjøleskapet.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #5 Skrevet 5. juli 2016 Det var jo ikke det jeg spurte om heller... Men om noen hadde peiling på hva det kunne være! Men kan jo spør mer direkte om: kan det være myggstikk som blir mer harde kuler siden de stakk i huden der det er hard hud? Eller kan det ha vært et annet dyr? Anonymous poster hash: 221d1...63c Jeg kunne ha slike reaksjoner på vanlige myggbitt tidligere, kunne få hardere kuler etter noen dager, og noen myggbitt kunne klø i et par uker (var kanskje ikke det du ville høre ). Jeg tar tilskudd med vitamin B6 om sommeren, da får jeg nesten ingen myggbitt lenger. Og når jeg får myggbitt så får jeg bare en minimal reaksjon ift. hva jeg tidligere fikk. Jeg må opp i 40 mg B6 for å få effekt. Skal jeg i ekstra myggutsatte områder øker jeg dosen til det dobbelte noen dager før jeg igjen går ned til 40 mg. Når har jeg normalreaksjon på myggbitt, tidligere hadde jeg egentlig en allergisk reaksjon med ekstrem kløe, og fikk jeg mer enn 4-5 myggbitt fikk jeg influensasymptomer i over en uke. Å være gravid påvirker jo immunforsvaret, så kan være derfor du reagerer mer nå enn tidligere. Doser av vitamin B6 opp til 100 mg sies å være helt trygt (man må gjerne opp i flere 100 mg før det blir bivirkninger, i Sverige selges 100 mg fritt i helsekost, her må man kjøpe 40 mg på apotek). Spør ev. legen din om det. Men bortsett fra en lege har jeg ikke møtt noen som vet at B6 kan ha denne effekten, så du vil trolig bare få høre at det ikke vil ha noen effekt. Det kan sikkert også være individuelle forskjeller. For deg nå er det vel uansett bare å holde ut til det går over :/ Men til neste sommer, vurder å ta tilskudd av B6 hvis du skal i svært myggrike områder. Jeg har vært på Hardangervidda med store mengder mygg når jeg har tatt tilskudd. Da kan de sette seg, men de flyr bare videre uten å bite, de fleste lander bare nesten før de flyr videre. Før var jeg så stor myggmagnet at andre ønsket å sitte ved siden av meg fordi de da ikke ble bitt, bare jeg Anonymous poster hash: 297e9...a6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå