Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #1 Skrevet 5. juli 2016 Kommende studieår skal jeg ut i praksis. Vi har ikke fått bekreftet sted enda, men det står mellom bufetat, barnevernet, familievernkontor og skoler. Noen som vil bidra med litt erfaringer? Er veldig spent på det meste egentlig. Det er gitt lite informasjon, får dette ved studiestart. Hvor hadde du praksis? Hvordan var dagene? Arbeidet du hver dag? Utfordringer?) Anonymous poster hash: 74f08...716
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #2 Skrevet 5. juli 2016 barnvernet Anonymous poster hash: f4002...83a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #3 Skrevet 5. juli 2016 Hvilket studieår er du i? Anonymous poster hash: 42457...e17
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #4 Skrevet 5. juli 2016 Anbefaler barneverntjenesten. Er sjokk å komme ut i den jobben uten å ha praksis fra den først. Anonymous poster hash: 3f001...fd0
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #5 Skrevet 5. juli 2016 Jeg er veileder for studenter i praksis der jeg jobber, kommunal barneverntjeneste. De er på praksisstedet fire dager i uka, har en lesedag. Opplegget varierer litt; vi har både første- og tredjeårsstudenter, sistnevnte får delta mer aktivt. Men stort sett er de med på det meste: klientmøter, hjemmebesøk, samtaler med barn osv. Vi ser selvsagt an studenten og dennes utvikling, men i hvert fall for tredjeårsstudentene forventer jeg at de i løpet av praksisperioden skal lede møter, holde selvstendige samtaler (sammen med veileder, selvsagt) og kunne gjøre skriftlige rutineoppgaver. Vi har stort sett veiledning ukentlig, samt oppfordrer til å ha gruppesamtaler seg i mellom - vi har alltid flere studenter samtidig. Modenheten - og alderen - til studentene vi mottar varierer veldig. Noen har aldri hatt noe i nærheten av en ordinær jobb, og får ofte en litt sjokkartet opplevelse bare av å skulle være på jobb klokken åtte hver dag. Andre har vært i arbeidslivet lenge og tar utdannelse i voksen alder. Det er veldig forskjellig hvordan de opplever praksisen, men jeg har aldri hørt noen beskrive den som lite nyttig eller uinteressant. ;-) Anonymous poster hash: a9312...3f0
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #6 Skrevet 8. juli 2016 Hvilket studieår er du i? Anonymous poster hash: 42457...e17 Begynner på 3.året:) Anonymous poster hash: 74f08...716
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #7 Skrevet 8. juli 2016 Jeg er veileder for studenter i praksis der jeg jobber, kommunal barneverntjeneste. De er på praksisstedet fire dager i uka, har en lesedag. Opplegget varierer litt; vi har både første- og tredjeårsstudenter, sistnevnte får delta mer aktivt. Men stort sett er de med på det meste: klientmøter, hjemmebesøk, samtaler med barn osv. Vi ser selvsagt an studenten og dennes utvikling, men i hvert fall for tredjeårsstudentene forventer jeg at de i løpet av praksisperioden skal lede møter, holde selvstendige samtaler (sammen med veileder, selvsagt) og kunne gjøre skriftlige rutineoppgaver. Vi har stort sett veiledning ukentlig, samt oppfordrer til å ha gruppesamtaler seg i mellom - vi har alltid flere studenter samtidig. Modenheten - og alderen - til studentene vi mottar varierer veldig. Noen har aldri hatt noe i nærheten av en ordinær jobb, og får ofte en litt sjokkartet opplevelse bare av å skulle være på jobb klokken åtte hver dag. Andre har vært i arbeidslivet lenge og tar utdannelse i voksen alder. Det er veldig forskjellig hvordan de opplever praksisen, men jeg har aldri hørt noen beskrive den som lite nyttig eller uinteressant. ;-) Anonymous poster hash: a9312...3f0 Tusen takk for flott svar:) Er nok barneverntjenesten jeg ønsker praksis hos. Anonymous poster hash: 74f08...716
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå