Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #1 Skrevet 5. juli 2016 Jeg studerer vernepleier og skal fra januar ha praksis i ti uker. Hvordan skal det gå økonomisk? Ser for meg dager med doble vakter... 6000 fra lånekasse og kun litt helgejobb blir knapt. Da får jeg maks inn 12-13, har vanligvis inn 26 000 i netto. Studerer deltid og jobber 75% Anonymous poster hash: 55685...93b
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #2 Skrevet 5. juli 2016 Er studentmor med mye praksis, og jeg hadde ikke klart å jobbe 75% mens jeg hadde praksis. Vi måtte følge veileder dag/kveld/natt og det var umulig for meg å kombinere med jobb ved siden av. Tok ut ferie de helgene som jeg i tillegg var i praksis. Anonymous poster hash: 5e2d3...b71
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #3 Skrevet 5. juli 2016 Jeg skal søke perm uten lønn før praksis, men tenkte liksom jeg også bør jobbe mest mulig.. Men det går Ikke da? Isåfall blir det ti lange uker.. Skal også skrive arbeidskrav underveis. Anonymous poster hash: 55685...93b
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #4 Skrevet 5. juli 2016 Det finnes sikkert mange som klarer det, men jeg orket det ikke. Mulig det hadde gått om jeg hadde hatt noen besteforeldre som kunne hentet og passet innimellom, men det var ikke min situasjon. Når skal du få jobbet med oppgavene som skal leveres underveis? Anonymous poster hash: 5e2d3...b71
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #5 Skrevet 5. juli 2016 Det finnes sikkert mange som klarer det, men jeg orket det ikke. Mulig det hadde gått om jeg hadde hatt noen besteforeldre som kunne hentet og passet innimellom, men det var ikke min situasjon. Når skal du få jobbet med oppgavene som skal leveres underveis? Anonymous poster hash: 5e2d3...b71 Nå har jeg samboer da som kan levere og hente i BHG. Han jobber kun dagtid og ikke helger, litt annerledes enn meg. Jeg har kolleger uten barn som sier de jobbet dag og aften og skrev om natta - men jeg forstår jo det kan bli meget slitsomt.. Jeg har to unger. Anonymous poster hash: 55685...93b
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #6 Skrevet 5. juli 2016 Jeg hadde også 10 uker praksis, men var fulltidsstudent (tannlege), så tidsmessig var det ingen forskjell på praksistiden og ordinære studier (hadde heller bedre tid, da praksisukene var fri for undervisning og dermed fordret mindre lesing på kveldstid). Det høres vanskelig ut å kombinere, men praksis er vel varslet på forhånd? Du ordne deg slik at du slipper å jobbe 75% akkurat de ukene praksisen pågår. Anonymous poster hash: b2d9a...9e3
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #7 Skrevet 5. juli 2016 Jeg hadde også 10 uker praksis, men var fulltidsstudent (tannlege), så tidsmessig var det ingen forskjell på praksistiden og ordinære studier (hadde heller bedre tid, da praksisukene var fri for undervisning og dermed fordret mindre lesing på kveldstid). Det høres vanskelig ut å kombinere, men praksis er vel varslet på forhånd? Du ordne deg slik at du slipper å jobbe 75% akkurat de ukene praksisen pågår. Anonymous poster hash: b2d9a...9e3 Ja nei, ikke misforstå. Fri fra jobb får jeg. Er bare ufattelig kjedelig at det blir 2,5 fattige måneder! Så jeg vil jo egentlig ikke tape inntekt, men må vel mulig bite i det sure eplet her og bare godta det... Anonymous poster hash: 55685...93b
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #8 Skrevet 5. juli 2016 Du kan jo begynne å sette av penger allerede nå? Jeg sparte opp en del penger gjennom hele bacheloren for å ha råd til å ta master. Anonymous poster hash: d381d...4a8
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #9 Skrevet 5. juli 2016 Jeg jobbet 72% natt gjennom studiet sykepleier deltid. Alle ferien gikk med til praksis I 4 år. Hadde stort sett hver helg med jobb når det var praksisperiode. Ikke studielån/stipend. Får du det når du jobber? Spør fordi jeg vurderer videreutdanning. Anonymous poster hash: afefa...1f3
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #10 Skrevet 5. juli 2016 Jeg jobbet 72% natt gjennom studiet sykepleier deltid. Alle ferien gikk med til praksis I 4 år. Hadde stort sett hver helg med jobb når det var praksisperiode. Ikke studielån/stipend. Får du det når du jobber? Spør fordi jeg vurderer videreutdanning. Anonymous poster hash: afefa...1f3 Om jeg får studielån når jeg jobber ja? Jepp, 6000 kr som sagt Stillingen min er vel på 73,5%, jobber innen helse. Mulig jeg også får litt mer helgejobb, har fast annenhver helg uansett.. Anonymous poster hash: 55685...93b
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #11 Skrevet 5. juli 2016 Du kan jo begynne å sette av penger allerede nå? Jeg sparte opp en del penger gjennom hele bacheloren for å ha råd til å ta master. Anonymous poster hash: d381d...4a8 Spare gjør vi allerede. Denne mnd fikk vi inn over 100 000 kr, og faste utgifter en mnd er vel bare på noen og tredve. Vi bor ganske billig, skal leie frem til jeg er ferdig utdannet. Betaler bare 5500 i mnd for en litt eldre enebolig, og kan kjøre inn til byen jeg jobber i på 30 min. Er egentlig bare bortskjemt på å bruke penger på ting jeg har lyst på Liker å ha økonomisk grei frihet. Anonymous poster hash: 55685...93b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå