Gå til innhold

Hva gjør dere i permisjon med baby 10 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er vanskelig å finne på noe. Alt og alle har ferie/er stengt. PG han vil jo helst være på gulv og øve på krabbing, sitting og reise seg opp. Ute er ofte bakken våt eller full av kvelningsfarer som grus og ting han putter i munnen. Sover ikke så mye på dag lengre så blir ikke så mye trilling heller, blir mest værende inne på gulvet mens jeg gjør litt husarbeid innimellom mens han turner. Får dårlig samvittighet for ikke å løpe ut når sola skinner eller finne på mer med ham...?

Anonymous poster hash: 8a05d...567

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før dupp går med til stell, frokost og levering i bhg. Mellom duppene er det spising som tar en evighet da han skal spise selv. Litt lek på gulvet, trampolinehopping, trille en liten tur for å se på dyr på nabogården. Dupp. Henting i bhg, lage middag mens han leker på gulvet. Ut en tur med storesøsken, så er det tid for kveldsmat og legging. Syns ikke vi rekker noen ting.

Anonymous poster hash: 6a6e5...f56

Gjest Stjerneklart
Skrevet

Jeg sliter også med å få dagene til å gå med min, hun er litt mindre enn din (8 måneder). Vi er som regel inne før første dupp. Da får hun frokost, leker litt på gulvet, følger med mens jeg tar oppvasken, rydder kjøkkenet osv. Hun klager ganske mye på denne tiden fordi det skjer for lite. Første duppen hennes er på 2 timer, så plutselig har klokka blitt 12. Etter dette går vi ut. Er ganske fint vær her, så vi er mye ute i hagen. Hun kan ikke krabbe, men åler seg rundt i gresset. Er nok en del grus og sånn her også, men jeg følger med så det går bra. Andre dupp 14:30-15:30. Deretter pleier vi å gå i butikken, gå en tur i skogen og prøve å få de neste timene til å gå. Bades ca kl. 18, og sitter deretter i stolen sin på kjøkkenet og ser på at jeg lager middag til meg selv mens jeg synger sanger om både kua og gjøken og danser med vispen i hånda. Kl 19:00 legges hun for natta, da slenger jeg meg ned i sofaen med middagen min  :D  :D

Skrevet

Regnbukse? Kanskje han sover mere om du sliter han ut? 😀

Skrevet

Regnbukse? Kanskje han sover mere om du sliter han ut?

Kan prøve regnbukse, det var lurt! Men kan jo bli litt varmt og klamt. Han sover 19-08 + og 1 time pluss 30 min på dag. Tror ikke han sover mer om han blir mer sliten, har ikke gjort det de dagene som har vært fullpakket hvertfall. Men målet er ikke å pakke ham vekk med soving da, men å finne på morsome ting FOR ham... :)

Anonymous poster hash: 8a05d...567

Skrevet

Han kan jo være på bakken selv om det er vått! Stakkars barn hvis han bare blir tjora fast i vogna. Du må kjøpe regntøy. Og så følger du med at han ikke putter ting i munnen. Mange begynner i bhg på den alderen, og de er selvsagt ute uansett vær. Spiser sand gjør de nok også.

Anonymous poster hash: e378d...e2b

Skrevet

Jeg gjorde igrunn veldig mye når jeg var i permisjon, men sjeldent babyting igrunn. Jeg gjorde utrolig mye på hytta blandt annet. Første ungen var ikke så glad i å krabbe rundt ute, men sitte i vogna, vippestolen eller på bakken ved siden av meg var gøy når jeg gjorde noe. Hadde ett teppe ungen satt på eller ett soltelt om det var veldig varmt en dag. Ungen har sitti i bærreselen når jeg har klept plenen osv.

Når unge nr to kom så ble lekegrinda med ut, for da lekte ungene sammen i den. Men nå løp minsta rundt når hn var 9mnd så hun underholdt seg selv igrunn. Hagen var godt gjerdet inn så jeg la helle, bytta kledning på hytta, mala osv mens ungen surra rundt eller satt i lekegrinda. Jeg er nemlig ikke slik som går i åpen barnehage, kaffebesøk, babykino osv. Jeg må ha ting å pusle med, om det tar meg en time ellerr en uke gjør ikke noe. For om ungen bestemmer seg for at dette ikke var noe gøy kan vi finne på andre ting. Og jeg syns unger må undeholde seg litt selv også, så de har godt av å se vi voksne gjør noe, får lov til å suttre litt uten at vi stormer til hele tiden. Men mulig jeg har hatt veldig greie unger, for de har suttra veldig lite, vært veldig greie som små. Bare eldst som nektet å sove som baby, men selv om hun var våken hele natta og dagen sp var det aldri grining på henne. Jeg syns det var veldig rart hun bare smilte selv hvor trøtt i tryne jeg var, det kan jo ikke ha vært så spennende å se på eller go underholdning.

Anonymous poster hash: 1506d...e2c

Skrevet

vi var i åpen barnehage fra han var 9mnd,kjempe postivt :)

Skrevet

Babysang, babysvømming, går på biblioteket, besøker venner og slektninger, synger hjemme, leser bøker sammen, går lange trilleturer i skogen, drar på senteret.

Anonymous poster hash: dcfe2...9a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...