Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #1 Skrevet 5. juli 2016 Jeg har en gutt på 8 som bruker endel tid med å spille/ se på YouTube på playstation. I hverdagen, altså utenom ferie blir jo dette til en viss grad regulert pga skole og andre aktiviteter. Nå har vi et par uker hjemme, og han kan sitte i timesvis. Han sier selv han ikke har noen interesse av å ringe rundt til andre kompiser for å høre om de er hjemme. Hvordsn restriksjoner har dere andre med barn i samme aldre på skjermbruk? Vil også legge til at jeg har en svært krevende baby om dagen, som nesten ikke sover. Så merker mitt eget energinivå er på bånn! Dette fører igjen til at jeg ikke har ork til å legge opp dagen til 8 åringen sånn som jeg kanskje burde.. dårlig samvittighet der ja. Anonymous poster hash: 313f7...21c
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #2 Skrevet 5. juli 2016 Har det samme problemet. 8-åringen har ferie sammen med pappaen, men han er veldig dårlig i ryggen for tiden og klarer ikke å gjøre så mye. Det blir aaaaltfor mye spilling nå når jeg er på jobb. Har snart ferie, så da skan vi finne på noe annet enn spilling! Anonymous poster hash: 2c9ec...140
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #3 Skrevet 5. juli 2016 Godt å høre vi er flere. Men dette bekymrer meg altså. Har bare lyst til å kaste alt av skjermer ut av vinduet nå. Anonymous poster hash: 313f7...21c
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #4 Skrevet 5. juli 2016 Her er det skjermfritt mellom frokost og middag. Altså får de spille litt før frokost, men alle skjermer skrus av når vi skal spise. Så får de ikke komme på igjen før etter at vi har spist middag. I går spiste vi middag klokken 18, etter det er det egentlig fritt frem. Akkurat nå er 7 og 9 åringene ute og sykler, 12-åringen sitter og spiser frokost. Ingen skjerm igjen før til kvelden. I går var alle sammen ute hele dagen, i ballbingen, på sykkel, med venner osv Anonymous poster hash: f2ca8...3cd
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #5 Skrevet 5. juli 2016 Hadde datteren min på 7 fått velge hadde hun sittet 24/7 Her forsøker vi å ha restriksjoner - kun før frokost og etter seks på ettermiddagen. Noen ganger sklir det ut. Det viktigste er at dersom hun skal ha skjermforbud må også vi voksne ha det. Hun blir mer kreativ når skjermen er borte - men det blir jaggu vi også.. I dag er jo et eksempel på at den eldre garde ikke følger skjermreglene Anonymous poster hash: 13497...28b
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #6 Skrevet 5. juli 2016 Vi har en time om morgenen og en time om ettermiddagen. Har lastet ned en app som gjør at den skrur seg av etter en time og må låses opp med kode. Kanskje litt ondskapsfullt😉 Anonymous poster hash: 0a43e...4fe
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. juli 2016 #7 Skrevet 5. juli 2016 (endret) Her har de 2 timer til dagen til tv, nettbrett, ds og telefon. Passer det slik kan jeg utvide, men da vet de at jeg kan også si at idag finnes det ikke spilletid fordi dere fikk mer igår el. Det er en uting at de sitter hele dagen og de 2 timene er egentlig mer enn nok, men litt kjekt om morgenen og kvelden. De er forresten 8 1/2 og 11 ☺ Endret 5. juli 2016 av moota m storebror&lillebror
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #8 Skrevet 5. juli 2016 Har en på 7 og en på 9 år her, men med eldre søsken. Jeg merker at de blir mer tid på skjerm for disse enn for de eldste da de var små. Da var det maks en time for dagen + barne-tv, nå å jeg innrømme at det blir mye mer. 1-2 timer om morgningen, kanskje en time midt på dagen dersom vi er hjemme og så et par timer på kvelden. Da varier det på om det er tv, nettbrett eller PC, men de er stort sett sosiale fordi de spiller mye sammen (linker sammen), prater mye underveis, ser på hverandre og hjelper hverandre videre osv. Dette er i helger og ferier når vi er hjemme. Til gjengjeld er vi veldig aktive i mellom øktene da Går eller sykler mye på lange turer, går på fjellet, er og svømmer, på Vil Vite, museum, spiller kort, baker, er på joggetur el. Anonymous poster hash: d9aa6...240
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #9 Skrevet 5. juli 2016 Vi har en time om morgenen og en time om ettermiddagen. Har lastet ned en app som gjør at den skrur seg av etter en time og må låses opp med kode. Kanskje litt ondskapsfullt Anonymous poster hash: 0a43e...4fe Hva heter denne appen? Anonymous poster hash: 41d56...e62
TinaK 1990 Skrevet 5. juli 2016 #10 Skrevet 5. juli 2016 Mine barn hadde aldri fått lov til å sitte timesvis med playstation eller nettbrett.... de får sitte før frokost og litt på kvelden. Ellers er de ute og leker, sykler, spiller fotball eller gjør at drept ting. Kan ikke tenke meg noe mer leit enn friske barn som sitter passive med nettbrett i timesvis. Noe av hvis de er syke med feber etc
Daquiry Skrevet 5. juli 2016 #11 Skrevet 5. juli 2016 Alt for mye, hun er hjemme med barnevakt, og da er det fritt frem med både tv og brett. Skal heldigvis til syden neste uke, så da blir det restriksjoner!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #12 Skrevet 5. juli 2016 Min har ikke restriksjoner, så han sitter på iPad/pc på morningen til han går ut med venner/går ut med familie,mhan går ut i 11 tiden. Også spiller han igjen etter kveldsmat, 30 min - en time, før han legger seg. Han er sosial, aktiv og livsglad, så at han sitter og spiller om morningen og om kvelden bryr jeg meg ikke om. Anonymous poster hash: a58e4...ef9
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #13 Skrevet 5. juli 2016 Alt for mye, hun er hjemme med barnevakt, og da er det fritt frem med både tv og brett. Skal heldigvis til syden neste uke, så da blir det restriksjoner! Vi er i syden nå....det blir neppe en problemstilling. Vi er på stranda og bassenget fra frokost til 17 tiden. Tilbake for å dusje og spise middag. Så er vi ute ved hotellet og leker, ser show eller slapper av. Ingen av ungene har en eneste gang i løpet av snart 2 uker spurt etter ipad Anonymous poster hash: 4ad8e...65d
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #14 Skrevet 5. juli 2016 Mine barn hadde aldri fått lov til å sitte timesvis med playstation eller nettbrett.... de får sitte før frokost og litt på kvelden. Ellers er de ute og leker, sykler, spiller fotball eller gjør at drept ting. Kan ikke tenke meg noe mer leit enn friske barn som sitter passive med nettbrett i timesvis. Noe av hvis de er syke med feber etc Drept ting? Takke meg til nettbrett 😉😂😂😂😂 Anonymous poster hash: 13497...28b
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #15 Skrevet 5. juli 2016 Her i huset fjernet vi I—pad da vi gikk ut i ferie. Været har vært greit nok, så har stort sett vært ute hele dagen. Skulle egentlig ta den fram etter ei uke, men barna har ikke spurt etter den. Det har nå gått tre uker. Kjempedeilig å ikke ha det maset. Barna leker mer og er mer kreative. De ser tv litt på morgen og kveld. Har baby, 8 og 9 åring. Anonymous poster hash: 52a68...da2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå