Gå til innhold

Solsenger i Syden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge synes dere det er greit å gå fra okkupert solseng ved hotell-basseng i Syden?

Anonymous poster hash: 3b1ee...b53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 times tid for å spise lunsj synes jeg er max.

Skrevet

Den tiden du bruker ute i bassenget. Går du vekk fra bassenget, tar du med deg tingene dine. (Eller, de fleste gjør jo ikke det...)

Anonymous poster hash: 86159...1be

Skrevet

hele dagen

Skrevet

hele dagen

Så du mener det er ok å okkupere en solseng kl 7 på morningen og ikke bruke den før på ettermiddagen?
Skrevet (endret)

Kun for å bade hvis det er stor rift, er det flere ledig kan det ligge under lunsj.

Men, jeg er også en sånn som holder avstand til bagasjebåndet, går inn i seteraden med håndbaggasje slik at andre kan passere i flykabin, står til høyre i rulletrapper, slipper folk av før jeg går på selv, reiser meg for eldre/gravide, bruker venstre fil på motorvei som forbikjøringsfil, forsyner meg med kun det jeg vet jeg kan spise/liker fra buffet, osv osv. Merker jo at mange er oppdratt forskjellig.

Endret av Ylva og Mathilde
Skrevet

Mens man bader kan håndduker okkupere solsenger. Ikke ellers.

Jeg er selv stort sett ute og jogger hver morgen i "syden" så kunne lett okkupert solsenger til familien,- de første to-tre senger blir som regle okkupert samtidig med at jeg jogger ut, så hadde hatt plenty av muligheter om jeg ville. Synes dette er en uting,- og heldigvis er det flere som tenker sånn,- slik at det stort sett ordner seg etter hvert. Hvis ikke drar man til stranda hvor man betaler for skygge og seng.

Og dra to-tre timer og "ta siesta" mens man okkuperer solsenger er også bare ufint..... Ofte er dette barnløse, godt voksne mennesker som ikke tar hensyn til barnefamilier som har små barn som bør være i skyggen, og kanskje ligger inne og sover på de tidene på døgnet solen er snillest. Våre barn er litt eldre, så de bader mye og vi har flere gang gitt bort våre solsenger i skyggen og ligget rett på bakken på håndklær i en liten periode til det har dukket opp ledige senger,- med eller uten parasoll,- igjen. Er det minste man kan gjøre! Kan evt sette oss i hotellbaren og ta en brus, der er det gjerne skygge,- mens vi venter på ledig seng... Er vel ikke bedre med barnefamilier som "må ha skygge",- men som bruker de okkuperte sengene en halvtime to - tre ganger i løpet av bassengets "åpningstid".. Har opplevd disse også.....De bruker skyggen og senga til å gjøre ungen klar til bad, så bader de, så bruker de skygge og seng til å tørke ungen,- også er de borte i timesvis igjen......Irriterende...Dette kan de da gjøre på hotellrommet,- tenker jeg... Og bryr seg ikke om de med barn i samme alder som er ute hele dagen,- og elsker det,- MEN som har bruk for skygge!

Anonymous poster hash: da3d9...c58
Skrevet

Åh, jeg hater hater HATER når folk legger håndkle på solsengen om morgenen og bare går, og at hver unge ( som ikke bruker solsengen en gang) må også få okkupert hver sin stol i timesvis mens andre som vil bade der og da ikke får stol.

Selv henter jeg personalet eller bare fjerner håndkleet selv. Synes slik okkupasjon hele dagen slik at andre ikke får er dritfrekt!

Anonymous poster hash: 9e865...8cd

Skrevet

Det er IKKE greit å løpe ut kl 7 om morgenen og legge på håndklær, for så å gå inn igjen og sove, spise, slappe av og gå ut mange timer senere. Det er helt ok å "holde" på solsenga mens man spiser lunsj en time, eller er i bassenget og bader.

Skrevet

Når man er ved bassenget og bader. 

Forlater man bassengområdet for å spise etc så tar man med alle tingene sine og overlater plassen til andre. Rett og slett. 

Sånn okkupasjon sent om kvelden eller tidlig morgen med håndklær på 10 senger er bare pinlig og frekt. Det samme synes jeg dersom man holder opp senger til barn (f eks) som ikke bruker sengene. Jeg synes man skal tenke som om man skulle betalt for sengene. 

Jeg ville ikke betalt 150 kr for en seng som barnet mitt brukt max 10 minutter ila en dag. Derfor deler vi heller på solsengene på strande når vi selv betaler. Slik bør man også tenke ved et hotell med gratis senger. 

Har heldigvis ikke dette noe jeg trenger irritere meg over siden vi har eget hus med private senger.  

Anonymous poster hash: 67015...bf0
Skrevet

Syns det er helt greit å la håndklær ligge på solseng mens man spiser lunsj. Jeg syns derimot ikke det er greit å legge ut håndkle om morgenen ( i 8-9tiden) og ikke komme før rundt 11-12, eller å okkupere solseng til hver av ungene når de ikke ligger i ro på sengen i mer enn 5minutter hele dagen. Barn som leker og er mest i vannet kan helt fint dele solsengene. 

Anonymous poster hash: 181f3...f01
Skrevet

Tl dere som sier det er greit å gå og spise lunsj, hva med de som venter på solseng mens som aldri får fordi folk skal brese seg hele dagen ved bassenget og attpåtil reservere plassens mens en er ute og spiser?

Synes barnehageregelen " har du gått i fra er det noen andre som får leke med den" bør gjelde, unntaket er om en bader i bassenget. Går en fra bassenget, slutt å være ego.

Skrevet

Elsker de hotellene som samler inn håndklær fra ubrukte solsenger med jevne mellomrom.

Anonymous poster hash: 90b68...248

Skrevet

Elsker de hotellene som samler inn håndklær fra ubrukte solsenger med jevne mellomrom. Anonymous poster hash: 90b68...248

Jeg også. Og så flire for meg selv når storfamilien kommer tilbake etter noen timer og enda tror at de 8 solsengene som var " deres" ikke er deres lenger

Skrevet

Tl dere som sier det er greit å gå og spise lunsj, hva med de som venter på solseng mens som aldri får fordi folk skal brese seg hele dagen ved bassenget og attpåtil reservere plassens mens en er ute og spiser?

Synes barnehageregelen " har du gått i fra er det noen andre som får leke med den" bør gjelde, unntaket er om en bader i bassenget. Går en fra bassenget, slutt å være ego.

Når jeg skriver at jeg synes det er ok å holde av senga mens nan spiser lunsj, så mener jeg i de tilfellene man spiser lunsj på hotellet, rett ved solsenga. I bassengbaren/restauranten e.l. Jeg mener ikke at det er ok å gå ut (utenfor hotellområdet) og spise og være lenge borte.

Skrevet

hele dagen

ble ikke sjokka over det....

Er man borte mer enn 30-45 minutter, synes jeg man skal ta med seg tingene!

Anonymous poster hash: 21084...7af

Skrevet

Jeg synes dette er problematisk for å være helt ærlig. Vi er en storfamilie på 6, og ungene har behov for flere lenger pauser hvor de hviler osv. Vi pleier derfor å ta 4-5 solsenger, litt ettersom hvor mange som er ledige. Så ikke en til hver, men nok til at det ikke blir krangling heller om de vi har.

Så er det dette med morgningen. Vi har barn som akkurat har lært seg å svømme (så vidt i fjor) og vil derfor gjerne ha minst en solstol helt nær bassengkanten slik at vi lett kan følge med (store deler av tiden er jo vi også uti med barna), men disse forsvinner jo fort nettopp fordi mange legger ut håndklær grytidlig. Det har ført til at vi gjør det selv også for å unngå å komme til bassenget i 11-tiden og så er det helt fullt, noe det nesten alltid er der vi har reist i hvert fall. Jeg skulle veldig gjerne vært på et hotell hvor det ikke var lov å reservere på den måten, men så lenge "alle andre" gjør dette, så "må" vi også dersom vi faktisk skal få plass.

Ellers er jeg enig med de som sier at man må kunne få gå til lunsj, spesielt når man er på et all inclusive-hotell og spiser lunsj like ved og er raskt tilbake. Det er jo gjerne ikke bare håndkle man har med seg, men badeleker, dykkermasker, litt ekstra klær osv. Vi har i hvert fall en del stæsj og synes det er greit å slippe å måtte ta alt med seg opp på rommet bare fordi vi skal spise litt.

Anonymous poster hash: c2c18...802
Skrevet

Åh, jeg hater hater HATER når folk legger håndkle på solsengen om morgenen og bare går, og at hver unge ( som ikke bruker solsengen en gang) må også få okkupert hver sin stol i timesvis mens andre som vil bade der og da ikke får stol.

Selv henter jeg personalet eller bare fjerner håndkleet selv. Synes slik okkupasjon hele dagen slik at andre ikke får er dritfrekt!

Så enig! Hadde vært skamflau over å gjøre noe slikt.

Skrevet

Jeg synes dette er problematisk for å være helt ærlig. Vi er en storfamilie på 6, og ungene har behov for flere lenger pauser hvor de hviler osv. Vi pleier derfor å ta 4-5 solsenger, litt ettersom hvor mange som er ledige. Så ikke en til hver, men nok til at det ikke blir krangling heller om de vi har.

Så er det dette med morgningen. Vi har barn som akkurat har lært seg å svømme (så vidt i fjor) og vil derfor gjerne ha minst en solstol helt nær bassengkanten slik at vi lett kan følge med (store deler av tiden er jo vi også uti med barna), men disse forsvinner jo fort nettopp fordi mange legger ut håndklær grytidlig. Det har ført til at vi gjør det selv også for å unngå å komme til bassenget i 11-tiden og så er det helt fullt, noe det nesten alltid er der vi har reist i hvert fall. Jeg skulle veldig gjerne vært på et hotell hvor det ikke var lov å reservere på den måten, men så lenge "alle andre" gjør dette, så "må" vi også dersom vi faktisk skal få plass.

Ellers er jeg enig med de som sier at man må kunne få gå til lunsj, spesielt når man er på et all inclusive-hotell og spiser lunsj like ved og er raskt tilbake. Det er jo gjerne ikke bare håndkle man har med seg, men badeleker, dykkermasker, litt ekstra klær osv. Vi har i hvert fall en del stæsj og synes det er greit å slippe å måtte ta alt med seg opp på rommet bare fordi vi skal spise litt.

Alt dette er jo vel og bra; hvis dere er den eneste familien med små barn, stæsj og dykkermasker på det hotellet. Hvis ikke, så er det da ingen grunn til at dere skal ha det noe bedre enn resten? Når skal de andres barn "få plass"? Når din familie er lei og tar kveld?

Anonymous poster hash: d3ab4...5a9

Skrevet

Alt dette er jo vel og bra; hvis dere er den eneste familien med små barn, stæsj og dykkermasker på det hotellet. Hvis ikke, så er det da ingen grunn til at dere skal ha det noe bedre enn resten? Når skal de andres barn "få plass"? Når din familie er lei og tar kveld?

De fleste hoteller har mer enn fire-fem solsenger ;)

Anonymous poster hash: fffb4...d3d

Skrevet

De fleste hoteller har mer enn fire-fem solsenger ;)

De fleste har mer enn fire-fem familier på besøk også.

Skrevet

De fleste har mer enn fire-fem familier på besøk også.

Nå svarte jeg på at om de tok fire senger, fikk sikkert noen andre senger også... Så jada...

Skrevet

Er man på hotellområdet for å spise eller bader syns jeg det er helt ok å la tingene ligge på solsengene. Dersom man går bort fra hotellområdet eller har planer om siesta på hotellrommet, er det ikke greit.

Anonymous poster hash: 93c54...fbb
Skrevet

Som sagt, jeg synes dette er vanskelig fordi jeg ikke liker opplegget med å skulle reservere tidlig (jeg vil mye heller sove lenger jeg også). Så lenge det nå en gang er slik at man må være veldig tidlig ute for å få solsenger, så tenker jeg at det blir litt førstemann til mølla. Jeg våknet tidlig for å reservere enda jeg gjerne skulle sovet lenger. De som velger å sove lenge får ikke solsenger. Trist og kjipt, men slik er det. Egentlig er det jo bare helt rart at hotellet ikke klarer å ha nok solsenger til alle gjestene sine slik at dette faktis er en problemstilling i det hele tatt.

I år skal vi på et hotell hvor de skriver at det ikke er lov å reservere solsenger, så jeg håper virkelig det stemmer.

Og, det må jeg legge til, når SÅ mange på de hotellene vi har vært på er tidlig ute og reserverer senger, så er det litt rart at INGEN andre her inne gjør dette. Litt typisk DB-ånd dette, her inne er alle politisk korrekte, IRL er det tvert i mot. Så enten er det ingen andre som tør å være ærlige på dette som svarer, eller så er det bare alle de få som faktisk ikke reserverer som samler seg opp i denne tråden for å få ut sin frustrasjon ;)

Skrevet

Som sagt, jeg synes dette er vanskelig fordi jeg ikke liker opplegget med å skulle reservere tidlig (jeg vil mye heller sove lenger jeg også). Så lenge det nå en gang er slik at man må være veldig tidlig ute for å få solsenger, så tenker jeg at det blir litt førstemann til mølla. Jeg våknet tidlig for å reservere enda jeg gjerne skulle sovet lenger. De som velger å sove lenge får ikke solsenger. Trist og kjipt, men slik er det. Egentlig er det jo bare helt rart at hotellet ikke klarer å ha nok solsenger til alle gjestene sine slik at dette faktis er en problemstilling i det hele tatt.

I år skal vi på et hotell hvor de skriver at det ikke er lov å reservere solsenger, så jeg håper virkelig det stemmer.

Og, det må jeg legge til, når SÅ mange på de hotellene vi har vært på er tidlig ute og reserverer senger, så er det litt rart at INGEN andre her inne gjør dette. Litt typisk DB-ånd dette, her inne er alle politisk korrekte, IRL er det tvert i mot. Så enten er det ingen andre som tør å være ærlige på dette som svarer, eller så er det bare alle de få som faktisk ikke reserverer som samler seg opp i denne tråden for å få ut sin frustrasjon ;)

Er det ikke flere her som har sagt at "siden alle andre gjør det, må vi også gjøre det!"? Eller er det du som har flere innlegg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...