Gå til innhold

Baby med mye løs avføring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Babyen min på 6 mnd har vært dårlig i magen i over en uke. Han har ikke vondt eller plages, bortsett fra at han har blitt veldig sår i baken. Bæsjen kan være alt fra gul til grønn til brun, og av og til slimete. Vanlig har han 1-2 bæsjebleier om dagen, men siste uken har det vært opp mot 8. Bør jeg kontakte lege? Noen som vet hva det kan være?

Han begynte med maisgrøt ved 4 mnd, samt fruktmos. Har holdt han vekke fra fruktmos i noen dager, syns ikke det hjalp. For nesten 2 uker siden startet vi med havregrøt fra nestle. Kan det være at han reagerer på gluten? Han fikk ikke den grøten i går, var litt færre bæsjebleier.

Anonymous poster hash: 17df0...0b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være tenner på gang, det gir ofte endring i avføring.

Anonymous poster hash: 4cab5...1e0
Skrevet

Takk for svar. Kan ikke kjenne noe i alle fall. Vet du hvor lenge de kan ha diaré før tennene faktisk kommer ut?

Hi

Skrevet

Takk for svar. Kan ikke kjenne noe i alle fall. Vet du hvor lenge de kan ha diaré før tennene faktisk kommer ut?

Hi

Varierer nok, men på mine har de hatt innimellom att symptomer på tenner et par uker før de har brutt gjennom.

Har selv en på 7 mnd som jeg har mistenkt tenner på i snart 3 uker. Han er nå like gammel som de to eldste var når de fikk sine første tenner, så jeg regner med det er like før, men jeg kjenner heller ikke så mye i munnen når jeg kjenner etter.

Anonymous poster hash: 4cab5...1e0

Skrevet

Ok, da er det kanskje tenner da. Er vel ikke vits å kontakte lege? Han har ikke vondt i magen i alle fall. Hvis det hadde vært omgangssyke hadde det vel ikke vart så lenge.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...