Gå til innhold

mistet hormonspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp satt inn ny hormonspiral (3 uker siden) og nå oppdaget jeg plutselig at jeg ikke kan kjenne trådene lenger...

Hvor stor er sjangsen for at den har falt ut? 

Har ikke hatt mensen etter innsetting, så ville jo trodd at jeg hadde merka om den bare falt ut?

Vet jo at det er mulig den bare har trukket seg opp i livmor, men må jeg sjekke dette? Skjønner jo at om det er tilfelle blir det problematisk å få den ut, men så lenge den er der kan jeg jo bare ha den de neste fem åra eller?

andre med erfaring...?

Anonymous poster hash: 13e42...fdf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mistet min, men da fikk jeg mensen plutselig, noe jeg ikke har hatt på mange år. Trådene kan ha trukket seg opp i livmoren, da kan den bare være der i 5 år, men du må antageligvis ta den ut i lett narkose. Det lureste er at gynekologen klipper trådene ca 5 cm lange, da slipper man hele problemet.

Anonymous poster hash: 3a430...517

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at det var helt vanlig at trådene kunne forsvinne "opp" og vikle seg rundt spiralen da jeg fikk satt inn spiralen for et par år siden. Det er ikke farlig eller feil.

For ikke lenge siden var jeg hos fastlegen og skulle ta ut spiralen - da fant ikke fastlegen trådene og klarte ikke få ut spiralen - fikk henvisning til gynekolog. Hun tok innvendig ultralyd på meg for å se at spiralen var der den skulle være - det var den - og så brukte hun en stund på å få den ut. Det var ubehagelig, men langt fra så ubehagelig at jeg trengte noe narkose. Jeg fikk tilbud om lokalbedøvelse, men synes ikke det var så ille at jeg følte behov for det. 

Tror ikke du skal bekymre deg for dette! :)

Anonymous poster hash: ca74f...0ab
Skrevet

Trådene blir også mykere når spiralen har stått en stund

Anonymous poster hash: f49b0...739

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...