Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei datter på 9 år som jeg har Vært alene med siden hun var 2. Ingen kontakt med far. Fikk for 2 år siden samboer og spesielt etter dette hører hun ikke på meg. Jeg kan si samme ting til henne flere ganger og det er som å snakke til en vegg. Med en gang samboeren min sier at hun skal Gjøre det samme så hører hun. Skjønner at dette er vanlig, men det plager meg. Hun er ganske ufin i språket sitt og og er veldig veslevoksen. Selv om jeg/vi har sagt ting til henne 100 ganger så fortsetter hun i samme leia. Det ender med at jeg må true henne med å ikke se tv, ha besøk, leke med ipaden sin etc. Over enkle ting som å kaste søppel i søpla. Henge opp igjen håndkle. Pusse tenner. Rydde etter seg. Slike ting, hun sier bare nei. Ja, unntatt hvis samboeren min snakker til henne da hører hun som oftest.

Hva søren gjør vi? Blir så frustrert over å måtte kjefte og urettesette hele tida og av å bare få nei

Må legge til at hun selvfølgelig er verdens fineste jente når hun er medgjørlig og snill!

Takk for svar!

Anonymous poster hash: ed200...aa6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en frigjøringsfase og grensetesting, vi har det slik her og bare at pappaen bor med oss men 9 åringen hører ikke på meg!

Jeg har på en måte gitt litt opp og lar far få ta kampene siden hn klarer og trenge gjennom mens jeg ofte føler at jeg må rope og bli sint, jeg snakker med min datter om dette og har snakket mye, tror det har blitt litt bedre.

Prat med din samboer om dette hør om han orker og ta denne delen slik at harmonien i huset ikke blir ødelagt, så prater du med jenta om dette ( du må ta praten mange ganger) tilslutt vill du merke at det hjelper litt og litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...