Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 8 måneder. Far har møtt barnet 2 ganger, har avtalt flere møter men da har han ikke dukket opp, så det er litt dårlig stemning mellom oss for øyeblikket. Vi har snakket om å få til overnatting etter hvert, noe jeg er helt for (så lenge han dukker opp og holder avtaler!). I førsteomgang vil han da måtte bo her i huset vårt. Jeg ser for meg at jeg kommer meg vekk så fort som mulig og finner et annet sted å bo de helgene, da jeg ikke ønsker å tilbringe mer tid sammen med han enn nødvendig. Men når tenker dere det er greit å begynne med overnatting? Jeg føler vi aldri kommer oss dit, da han treffer barnet så sjelden at de ikke har noe forhold til hverandre. 

 

Kan f.eks en 1-åring bli "passet" av pappa, om far ser barnet en gang annen hver mnd? (For det ser ikke ut til at det blir stort oftere enn det)  :sjokkert:



Anonymous poster hash: 07788...6fc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han er så lite interessert så kan jeg ikke fatte hvorfor han absutt skal ha overnatting?

 

Anonymous poster hash: 670bf...9f5

Skrevet

Om han er så lite interessert så kan jeg ikke fatte hvorfor han absutt skal ha overnatting?

 

Anonymous poster hash: 670bf...9f5

 

Nei du kan så si! Det har litt med reisevei og gjøre, men mest med at han ikke vil ha samvær på hjemstedet sitt fordi han ikke har fortalt kompiser at han har et barn. Dermed er det bedre for ham å komme til mitt hjemsted og ha samvær her, for her er det ingen som kjenner han. Veldig teit, ja, og ikke noe jeg syns noe om

 

Anonymous poster hash: 07788...6fc

Skrevet

NEI, barnet er overhode ikke klar for samvær som 1-åring med så lite samvær.

Ta han med på familievernkontoret, så kan de fortelle han hvor mye samvær som skal til for at barnet blir trygg på han.

 

Anonymous poster hash: 940ec...2e3

Gjest Antarctica
Skrevet

 

Nei du kan så si! Det har litt med reisevei og gjøre, men mest med at han ikke vil ha samvær på hjemstedet sitt fordi han ikke har fortalt kompiser at han har et barn. Dermed er det bedre for ham å komme til mitt hjemsted og ha samvær her, for her er det ingen som kjenner han. Veldig teit, ja, og ikke noe jeg syns noe om

 

Anonymous poster hash: 07788...6fc

Da ville jeg faktisk ha sagt at barnet deres ikke er et leketøy. Høres ut som om han er en tiåring som har fått en morsom valp til jul, men som ikke i det hele tatt er klar for å ha ansvar for den.

Skrevet

Det er ikke anbefalt med overnatting før de er ca 3 år i din situasjon. Med så skjeldent samvær, skal det mye tid til før barnet blir trygt.

Jeg har undersøkt mye rundt det her, da jeg var i ca samme situasjon som deg.

Overnattingssamvær fungerte ikke før barnet var 5 år her. Først da var hun trygg nok.

Skrevet

Takk for svar :) Skal ta dette videre og forhåpentligvis skjønner han kanskje at han ikke har fått seg en valp som kan sendes rundt ettersom det passer for han. 



Anonymous poster hash: 07788...6fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...