Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #1 Skrevet 4. juli 2016 På mitt kull var vi 35 som tok eksamen, 9 strøk. For å stryke, skal det da være null relevans av innhold? Eller at man leverer inn blank? Dette var en begrepseksamen, forholdsvis grei synes jeg Fikk selv en A, og var fornøyd med det - men trodde faktisk jeh skulle få en elendig karakter.. Gjennomsnittet lå på C. Anonymous poster hash: b7548...057
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #2 Skrevet 4. juli 2016 25% stryk er ræva. Anonymous poster hash: 07a26...a2a
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #3 Skrevet 4. juli 2016 Det trenger ikke være null relevans i innholdet for å stryke. På mitt studie måtte man ha minst 60% rett for å stå. Leverer man blankt eller ikke møter opp, blir det stryk. Anonymous poster hash: 4c806...a5d
LME1001 Skrevet 4. juli 2016 #4 Skrevet 4. juli 2016 Da jeg tok RLE eksamen i 2006 (allmennlærerutd.) var det 72% stryk. Var pga multiple choice-delen, hvis sen ble bestått telte resten av besvarelsen for 90% av hele eksamenen. Klarte man ikke multiple choice, ble ikke resten evaluert. Og multiple choice-delen var verre enn teoriprøven til billappen; flere alternativer kunne være riktig, krysset du ikke av på en som også kunne være riktig, fikk du feil, og der det bare var ett riktig svar fikk man seff feil for å trykke på to alternativer osv. Og alternativene var selvsagt tilnærmet identiske. (Trenger vel ikke si at jeg var en av de som strøk?! 😝)
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #5 Skrevet 4. juli 2016 Da jeg tok RLE eksamen i 2006 (allmennlærerutd.) var det 72% stryk. Var pga multiple choice-delen, hvis sen ble bestått telte resten av besvarelsen for 90% av hele eksamenen. Klarte man ikke multiple choice, ble ikke resten evaluert. Og multiple choice-delen var verre enn teoriprøven til billappen; flere alternativer kunne være riktig, krysset du ikke av på en som også kunne være riktig, fikk du feil, og der det bare var ett riktig svar fikk man seff feil for å trykke på to alternativer osv. Og alternativene var selvsagt tilnærmet identiske. (Trenger vel ikke si at jeg var en av de som strøk?! ) RLE er det faget jeg har tatt der det har vært høyest strykprosent også. Husker ikke nøyaktig, men den var på over 60. Men det var vanlig eksamensform med fire oppgavealternativer, der to skulle besvares. Det var et stort pensum, men hvis man hadde lest så var ikke eksamen særlig vanskelig. Selv hadde jeg lest, og fikk A. Nå var nok jeg uvanlig interessert i faget, historie og religion har alltid interessert meg, og dette delemnet handlet om begge deler. Men over 60 % stryk er helt sykt. Anonymous poster hash: 7a86f...7cd
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #6 Skrevet 4. juli 2016 Synes det er så ekstremt forskjell på eksamener, og karakterer. I regnskap og bedøk var vi 40% som strøk. Jeg var en av de, og fatter ikke hvordan jeg kunne stryke. For vi måtte levere en gruppeoppgave, som måtte få bestått skulle vi få gå opp til eksamen. Denne skulle være ganske identisk til eksamen. De på min gruppe, kunne aldri møtes, så det endte med at jeg gjorde den alene, og brukte ikke bøker, da jeg følte at dette kunne jeg. Vi fikk B på oppgaven. Da regnet jeg med å klare eksamen. Så har jeg hatt en eksamen, hvor jeg jobbet som en helt, og deler av temaet hadde jeg hatt eksamen i året før, og gjort det veldig bra. Så forventet veldig bra karakter. Fikk E. Så var de en annen eksamen, som ble gjort fort og gæli, og jeg var redd for stryk. Der fikk jeg B. Har og lest medelevers sine eksamener, og hvor jeg ikke skjønner karakteren de har fått. Anonymous poster hash: 24f9a...c7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå