Gå til innhold

Sende vogn og bilstol med fly..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har reist med fly og sendt vognen sin med? Har det gått bra, uten skader? 
Erfaring med prampack? 
Hva med bilstol? Kan man ta den med inn på flyet?

Skal reise med baby, og trenger å ha med min Emmaljunga Mondial Delux, men er veldig redd den skal bli skadet som flybaggasje...

Del erfaringer med flyreise og babyutstyr på tur! :-) 

Anonymous poster hash: 332a1...943
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har alltid Prampack når jeg har med vogn. Får ikke erstatning for skade uten Prampack. Har dog aldri fått skade på vogn under flytur.

Har bare hatt med babybilstol en gang, og hadde den da med inn på flyet, besetningen oppbevarte den da i et skap, men har skjønt at dette ikke er noen garanti å få.

Anonymous poster hash: 89205...552
Skrevet

Jeg har reist med vogn, sendte den ikke i prampack engang, og det gikk helt fint. Men vil selvsagt anbefale prampack (vår vogn var ganske billig, så vi valgte å ta sjansen). 

Vi hadde med bilstol - ikke hovedbilstolen, men en i utgangspunktet litt for gammel en som vi hadde arvet. Vi ville ikke risikere å ødelegge hovedbilstolen hvis den skulle bli sendt med bagasjen (den kan jo få seg en kakk som gjør at den blir ødelagt selv om det ikke vises på utsiden). Vi fikk imidlertid ta med oss bilstolen inn på flyet, fikk eget sete til det. Barnet måtte sitte på fanget med eget belte festet til mitt ved take-off og landing, men ellers kunne det være i bilstolen. Var glad vi hadde med bilstol, vårt barn var det eneste på charterbussen som hadde bilsikring (om enn ikke perfekt montert, det var umulig på bussen) og ikke minst senere, da vi måtte ta taxi til sykehuset midt på natta da jeg ble syk. 

Anonymous poster hash: 70ab4...180
Skrevet

Flere? 😀

Anonymous poster hash: 332a1...943

Skrevet

Hvorfor sier alle at man ikke får erstatning uten prampack? Jeg har fått skade på to vogner og fått det erstattet. Ingen prampack.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...