Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #1 Skrevet 3. juli 2016 For tre mnd siden slutten poden med smokk på eget initiativ. 4 år gammel. Sent, men godt. Siden har det vært helt umulig å finne roen ved leggetid. Ikke savnet smokken spesifikt, men det er tydelig at han mangler noe å roe seg med i sengen. Har alltid vært lett å legge, han har sett litt i bøker og sovet selv ila 10 min. Uten smokk går det timesvis. I dag kapitulerte jeg, spurte om han ville prøve smokk. Fikk den, la seg og var rolig i sengen, og sovnet etter 5 min. Her er det altså mor som spolerer hele opplegget. Men hvor ille er det? Bring it girls. Anonymous poster hash: 1ea2f...726
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #2 Skrevet 3. juli 2016 En fireåring bør ikke bruke smokk, det vet du veldig godt selv. Her hadde dere faktisk klart smokkeslutt, og så valgte du å introdusere smokken igjen. Hvis du alltid skal velge minste motstands vei så kommer du til å få noen vanskelige kamper, og du kommer til å få dem lenge etter at alle andre er ferdige med dem. Men alt dette vet du godt selv. Anonymous poster hash: e05fb...883
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #3 Skrevet 3. juli 2016 Enig med hun over, nå dreit du deg selv på leggen. Ungen må lære seg å finne roen uten ytre stimuli, han kan jo ikke bruke tutt til konfirmasjonsalderen Anonymous poster hash: 71a55...206
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #4 Skrevet 3. juli 2016 Ja, jeg veit! Det var bare så fristende å få kvelden tilbake. Tok ut smokken med en gang han sovnet. Det har gått tre mnd og han finner ikke roen uten smokk. Men som sagt, han savner ikke den heller. Noen som har råd, tips eller erfaringer her? Han har bøker, lydbok, bamser. Anonymous poster hash: 1ea2f...726
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #5 Skrevet 3. juli 2016 Kanskje han har for mye ting i senga? Fjern bøker osv slk at sengen = soving. Ellers får du bare ta tiden til hjelp ( han sover vel ikke daghvil? Isåfall, dropp det og se om det hjelper) Anonymous poster hash: 71a55...206
februarprins2013 Skrevet 4. juli 2016 #6 Skrevet 4. juli 2016 Skjønner deg veldig godt faktisk,men samtidlig veldig dumt for han når han hadde sluttet kanskje han legges for tidlig ? Min var litt over 3 år og sovna med engang, min leverte smokkene til leos og synes det var veldig stas og få diplom
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #7 Skrevet 4. juli 2016 Ville ikke ha smokk i dag og sovnet selv ila en halvtime. Får håpe det fortsetter slik. Anonymous poster hash: 1ea2f...726
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #8 Skrevet 4. juli 2016 Han er for stor til at du skal fly inn til ham hele tiden. La ham finne roen selv. Snart 3-åringen vår sluttet med smokk for 1 mnd. siden, og hun bruker også lang tid på å finne roen og sovne uten smokk (med smokk sovnet hun nesten før vi var ute av døra). Hver kveld får hun beskjed om at mamma sier natta, henter pappa så hun får nattakos av ham, og så må hun lukke øynene og hvile. Hun ligger og roper "mammaaaaaa.....pappaaaaaa" lenge, men vi går ikke inn hvis det ikke er hysterisk/redd gråt. Etter en stund sovner hun. Men det er viktig å være konsekvent! Ellers er det bare å begynne forfra igjen. Eldste nøyde seg ikke med å rope da hun sluttet med smokk. Hun sto opp, igjen og igjen og igjen. Det eneste som funket var å følge henne tilbake uten å gi oppmerksomhet. Ikke si et ord. Etterhvert forstår de at de må sovne uten smokk. Anonymous poster hash: e97ce...617
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #9 Skrevet 4. juli 2016 Du sier han egentlig ikke savnet smokken, men ikke fant roen. Hvorfor var det da smokken som ble alternativet? Du kunne ikke avtalt å sitte på sengekanten i 5 min i stedenfor? En 4 åring går det faktisk an å snakke med/til. Og forhandle med.. Å introdusere smokken igjen sidestiller jeg med foreldre som har tatt kampen om bleieslutt og ungen har vært bleiefri i flere måneder, men som tar på bleie igjen om de skal på en lengre biltur.. Galskap (eller latskap)! Beklager strenge ord, men dette taklet du ikke så bra 🙈🙊 Anonymous poster hash: 595a8...755
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #10 Skrevet 4. juli 2016 Du skulle aldri gitt han smokk igjen nå da 💛 Hva med en kosebamse? Koseklut? Anonymous poster hash: a4629...12f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå