Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #1 Skrevet 3. juli 2016 Kort oppsummert: har vært en uke og besøkt familie, jeg og to barn på ett og seks år. Ettåringen må selvsagt passes på absolutt hele tiden, men jeg hadde håpet at seksåringen innimellom kunne lekt seg selv eller med andre unger (fjern slekt i nærheten her). Det har han jo også gjort, men jeg må HELE tiden passe på at han inne stikker av, sniker til seg godteri, plager de mindre ungene, tegner på bordene (uhell, men likevel..) etc. Det toppet seg i dag da han skadet lillebror og jeg kjeftet og ga lillebror en sjokolade. Største slo seg helt fullstendig vrang for at ikke han også fikk sjokolade. Jeg eksploderte og avlyste planene vi hadde om å gå i svømmehallen, for å statuere at sånn oppførsel ikke er greit. Det ble mye grining, jeg ignorerte alt han sa til meg en god stund, så knakk jeg sammen v dårlig samvittighet, så gråt vi begge to en stund. Senere ordna vi opp og jeg forklarte hvorfor mamma er så sliten og at sånn oppførsel ikke er greit, at jeg forventer visse ting av en seksåring etc. Men smvittigheten min er ganske svart. Syns dere jeg var en dårlig mor i dag? Anonymous poster hash: 0afd1...639
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #2 Skrevet 3. juli 2016 Kort oppsummert: har vært en uke og besøkt familie, jeg og to barn på ett og seks år. Ettåringen må selvsagt passes på absolutt hele tiden, men jeg hadde håpet at seksåringen innimellom kunne lekt seg selv eller med andre unger (fjern slekt i nærheten her). Det har han jo også gjort, men jeg må HELE tiden passe på at han inne stikker av, sniker til seg godteri, plager de mindre ungene, tegner på bordene (uhell, men likevel..) etc. Det toppet seg i dag da han skadet lillebror og jeg kjeftet og ga lillebror en sjokolade. Største slo seg helt fullstendig vrang for at ikke han også fikk sjokolade. Jeg eksploderte og avlyste planene vi hadde om å gå i svømmehallen, for å statuere at sånn oppførsel ikke er greit. Det ble mye grining, jeg ignorerte alt han sa til meg en god stund, så knakk jeg sammen v dårlig samvittighet, så gråt vi begge to en stund. Senere ordna vi opp og jeg forklarte hvorfor mamma er så sliten og at sånn oppførsel ikke er greit, at jeg forventer visse ting av en seksåring etc. Men smvittigheten min er ganske svart. Syns dere jeg var en dårlig mor i dag? Anonymous poster hash: 0afd1...639 Dårlige mødre reparerer ikke, så nei. Anonymous poster hash: 8c773...40c
Lille krøll Skrevet 3. juli 2016 #4 Skrevet 3. juli 2016 Jeg synes du var ganske så flink som viste et spekter av følelser og forklarte hvorfor du følte de og reagerte som du gjorde. Er viktig at barn lærer om dette og hvem er bedre å lære fra enn noen de stoler på og som elsker de?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #5 Skrevet 3. juli 2016 Synes ikke du var dårlig ikke vær så hard mot deg selv, det er slitsomt å passe på to stykker hele dagen, attpå til i et annet miljø enn det vante. Anonymous poster hash: eef4e...b37
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #6 Skrevet 3. juli 2016 Du var sliten ❤️ Anonymous poster hash: 38f03...24c
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #7 Skrevet 3. juli 2016 Synes ikke du var en dårlig mor ( høres ut som en stress 6 åring), men unødvendig å gi en ettåring sjokolade som trøst firdi noen oppfører seg dårlig mot han/henne Anonymous poster hash: ab73c...bb3
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #8 Skrevet 3. juli 2016 Synes ikke du var en dårlig mor, heller for lite streng. Seksåringen høres ut som han har fått altfor fritt leide, altfor lenge. Helt riktig å avlyse tur i svømmehallen når han oppfører seg slik. Anonymous poster hash: 94b05...453
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #9 Skrevet 3. juli 2016 Tusen takk dere, føler meg bittelitt bedre nå. ☺️ Anonymous poster hash: 0afd1...639
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå