Gå til innhold

Blir gal av SFO her på bygden!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, har førsteklassing om nå blir andreklassing. Vi sliter med å ferien til å gå opp, siden vi ikke kan ha med barnet på jobb heller.

SFO stenger i juni når skolen stenger og åpner igjen når skolen starter 15august!!

Hvorfor i alle verden kan de ikke ha åpent mer??? Etterspørselen er jo stor..... Behovet ikke minst.... Her får vi bare to uker ferie sammen for å få puslespill til å gå opp 🙄

Anonymous poster hash: 146d8...151

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det var kjipt!

Jeg bor også på bygda. Her stenger de tre uker i juli, de samme ukene som barnehagen stenger. Skjønner at vi er heldige...

Søsteren min har det slik som du beskriver. SFO er stengt i alle skolens ferier. Bare at der kan de kjøpe seg plass i noe slags sommerklubb (husker ikke hva det heter i farten). Det er kjempedyrt og bemannet med ungdom i sommerjobb. Så de har også slitt med å få feriene til å gå opp.

Skrevet

Vi får også bare to uker sammen hvert år for å få det til å gå opp med SFO og ferie.

Anonymous poster hash: a4d2b...178

Skrevet

Altså, har førsteklassing om nå blir andreklassing. Vi sliter med å ferien til å gå opp, siden vi ikke kan ha med barnet på jobb heller.

SFO stenger i juni når skolen stenger og åpner igjen når skolen starter 15august!!

Hvorfor i alle verden kan de ikke ha åpent mer??? Etterspørselen er jo stor..... Behovet ikke minst.... Her får vi bare to uker ferie sammen for å få puslespill til å gå opp 🙄

Anonymous poster hash: 146d8...151

Altså, det er ikke uvanlig å ha bare to ukers ferie sammen når man har barn.. For at barna skal få ha lang ferie så er man nødt til å overlappe hverandre. Jeg har en som er for stor for SFO og som klarer seg helt fint hjemme, men jeg vil jo selvfølgelig at han skal slippe å være alene i mest mulig grad likevel. Vi skal også ha to uker ferie sammen, men hadde det ikke vært for at han skal til besteforeldre en uke så hadde vi kanskje bare tatt en uke sammen. Samme med minstemann, barnehagen er åpen, men prøver å få til lengst mulig ferie for barna vi har fått. Men skjønner absolutt at det kan være et problem for alenemødre da.

Anonymous poster hash: 86530...bb2

Skrevet

Synes to uker overlapping og ferie sammen er bra jeg da, etter at vi fikk barn har vi hatt år med mye mindre ferie sammen enn det. Vil jo at barna skal få så lang ferie som mulig...

Her er Sfo bare stengt i fire uker, men vi har i liten grad brukt ferie-sfo, lang ferie hører liksom skoletiden til ☺️

Vi prøver å få tre uker sammen hele familien da, men som oftest har vi hatt to også har både jeg og mannen 1-2 uker alene med barna i hver vår ende

Anonymous poster hash: 4b324...2b4

Skrevet

Det hørtes jo helt håpløst ut. Og kommunen eller organisasjoner i nærheten har ikke andre tilbud i sommerferien heller? Som ferieklubb, sommerskole, fotballskole etc.

Skjønner jo at vi er privilegerte i Oslo. SFO (eller Aks som det heter her) er stengt bare i juli. Dessuten er det jo en mengde sndre tilbud i slutten av juni og i august før skolestart.

Anonymous poster hash: ab9ec...cdb

Skrevet

Vel, to uker ferie sammen er da virkelig ikke lite! Det er helt vanlig når man har barn i den alderen, gitt. Hvis dere ikke hadde fått ferie sammen i det hele tatt, så kunne jeg skjønt misnøyen.

Anonymous poster hash: 8a519...30f

Skrevet

uff, det høres helt håpløst ut, her er det stengt hele juli, går for meg,men sikkert mange som vil slite :(

Skrevet

Vel, to uker ferie sammen er da virkelig ikke lite! Det er helt vanlig når man har barn i den alderen, gitt. Hvis dere ikke hadde fått ferie sammen i det hele tatt, så kunne jeg skjønt misnøyen.

Anonymous poster hash: 8a519...30f

Og hva med aleneforeldre?

Høres helt håpløst ut det der.

Anonymous poster hash: e63d9...72b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...