Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #1 Skrevet 3. juli 2016 Hun starter i 1.klasse etter sommeren. Hun gleder seg til å starte på dans, danser, bøyer og tøyer til spagat hver dag. Men danseundervisningen er kl. 12.45 midt i uka. Hvem har sjans til å følge barna i den tiden der? De er heldigvis ferdige på skolen kl12.10 på onsdager når dans er, men jeg synes det var et veldig ukurrant tidspunkt. Er dette vanlig andre steder i landet? Må alliere meg med besteforeldre de dagene jeg er på jobb, jobber turnus, men de jobber også så vet ikke om jeg får henne dit hver gang. Anonymous poster hash: 9307c...c96
Fru vims Skrevet 3. juli 2016 #2 Skrevet 3. juli 2016 Det syntes jeg hørtes veldig merkelig ut. Og skjønner jo at det kan bli vanskelig for mange. Hadde jo vært noe annet om at det faktisk var på skolen.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #3 Skrevet 3. juli 2016 Her følger sfo de som går på turn. Men det er rett ved siden av skolen. Anonymous poster hash: 0e091...521
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #4 Skrevet 3. juli 2016 Hørtes veldig rart ut, er det ved en kulturskole? Her er tidligste danseklasse klokken 15.30. Obs: noen steder er det lang venteliste så om dere ikke har fått brev med plass ville jeg ikke giret ungen opp med at hun garantert kommer inn og sett hun tøye og styre på. Hos oss er det opptil 2 års venteliste i det alderstrinnet Anonymous poster hash: 14434...dc1
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #5 Skrevet 3. juli 2016 Dette er over 1km fra skolen så de må følges av andre enn skole. I tillegg pleier kulturskolen også å ha noe som heter musikkarusell fra 12.10 til 13.00 for de som går i 1.klasse også. Så det kræsjer også med dansen. Men uansett rart tidspunkt. Anonymous poster hash: 9307c...c96
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #6 Skrevet 3. juli 2016 Ja det er kulturskole. Vi har allerede fått epost om tildelt plass og derfor klokkeslett for undervisningen. Først var det 13.45, så ble det endret til 12.45. HI Anonymous poster hash: 9307c...c96
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #7 Skrevet 3. juli 2016 Jøss, så rart Eneste som har slike tidspunkt her er speideren og korpset, men de holder til i slokelokalene så dette skjer i sfo-tiden Datteren min hår også på dans, på ballettsenteret, og der er første time kl 16 og det er for barn over 10 år som kan komme seg dit selv (går, sykler eller ta buss). Alle partiene til de små barna som trenger følge er i 18-tiden Anonymous poster hash: 07718...44d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #8 Skrevet 3. juli 2016 Er vanlig her, for de som går på dans hos "dans uten grenser"-instruktørene. Feks slutter skolen til stedatter 1330 de dagene hun har dans, og dansen starter 1415. Er 1.5 km å gå fra skolen og til lokalet. Er slik for de andre klassetrinnene også (de er oppdelt ift klassetrinn og alle skolene i byen har like start- og sluttidet de ulike dagene. Dansen er lagt opp til å starte innen rimelig tid etter skoleslutt - lenge nok etter til at barna rekker å gå dit samt få i seg litt mat og drikke, men ikke så lenge at de pleier å dra hjemom først). Anonymous poster hash: 0f7f4...aa3
pifi med tre nurk Skrevet 3. juli 2016 #9 Skrevet 3. juli 2016 Kan ikke skjønne annet enn at dette er i samspill med SFO slik at de som jobber der følger barna. Ellers så vil det jo være kanskje 1-2 elever som kan delta. Man kan jo ikke ta fri fra jobb for å følge barn hver uke. Her har datteren min gått i korps hvor de som deltar blir sendt bort av SFO ansatte! Helt genialt og når jeg henter på SFO så har vi ettermiddagen fri for fritidsaktiviteten den dagen er gjennomført alt
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #10 Skrevet 3. juli 2016 Det er ikke i samspill med sfo, de er allerede nedbemannet i forhold til ifjor. Får sende en epost om det virkelig stemmer. HI Anonymous poster hash: 9307c...c96
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #11 Skrevet 3. juli 2016 Her i kommunen er det også kulturskole i sfo-tiden med lokalitet litt her og der. Da er det opp til oss å melde de på en av kursene som på skolen eller rett ved. Ikke alt er lagt opp til en skole, det er mange skoler i kommunen og spredt bebyggelse. Så tilbudene er fordelt slik at alle skal ha mulighet til noe. Passer ikke tidspunktet for dans får du melde henne på noe annet eller finne en vanlig danseskole med kurs på ettermiddagen eller kvelden. De er også bedre uansett. Anonymous poster hash: a5f8c...9b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå