Gå til innhold

Noen her som sykkler mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er mange syklister her og ofte ser jeg de tråkker og tråkker i massevis, men kommer seg "ikke av flekken". Som om de har alt for lett gir. Går ut i fra at det er en grunn til det og lurer veldig på hvorfor de ikke har et annet gir?

Anonymous poster hash: 841fe...b99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Jeg sykler mye.

Anonymous poster hash: dc685...087

Skrevet

Man skal ikke ha et for tungt gir for da bruker du for mye styrke ifht farten du får. Det er mye mer økonomisk å ha flere tråkk i minuttet enn tunge gir og færre tråkk. Ideelt skal man ha mellom 60 og 90 tråkk i minuttet :) nyttig?

Anonymous poster hash: db02c...3dc

Skrevet

Ingen ting som heter "sykkler" for det staves sykler!

En sykkel - flere sykler

Å sykle - sykler

Anonymous poster hash: 366ac...b24

Skrevet

Man skal ikke ha et for tungt gir for da bruker du for mye styrke ifht farten du får. Det er mye mer økonomisk å ha flere tråkk i minuttet enn tunge gir og færre tråkk. Ideelt skal man ha mellom 60 og 90 tråkk i minuttet :) nyttig?

Takk 😁

Skrevet

Det du skriver her stemmer.

Selv bruker jeg ofte tyngre gir og færre tråkk for å få mer styrketrening ut av syklingen. Men nå er ikke jeg blant de som sykler aller mest heller, vil tro jeg hadde valgt den mer energiøkonomiske varianten om jeg syklet lengre avstander.

Anonymous poster hash: 30d6b...d9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...